דג לשבת: הארלי-אמנונסון מבוסתן הגליל (V)

Rat Bikes ("אופנועי עכברוש") מתוארים בוויקיפדיה האנגלית כאופנועים המתקיימים תחת אחזקת שבר בלבד, בעלות מינימלית או ללא עלות בכלל. הכול כדי למנוע מהם לרדת מהכביש, אך מבלי להשקיע בכך כסף ולמצוא לכך פתרונות יצירתיים, כשהכול מותר לשימוש והכל אפשרי.

לעומתם, Survival Bikes ("אופנועי הישרדות"), למרות שנראים גם הם די מוזנחים, הם ממש אינם כאלו. הם פשוט עוצבו בהשראת הסרט "מקס הזועם" כאילו היו לשאריות מוטוריות ששרדו את האפוקליפסה ומשרתים כעת את שרידי האנושות שעוד נותרו על כדור הארץ.

האופנוע של אמנון המופיע מולכם בתמונות, אינו מוזנח חלילה, כך שאינו Rat Bike. וכשמשוחחים עמו על האופנוע, עיניו בורקות ופיו מחייך, אך לא תשמעו אותו אומר מילה שקשורה ל"מקס הזועם". כך שבעצם, הוא נמצא היכן שהוא על הסקאלה בין אופנוע "הישרדות" (שכן, האופנוע בהחלט "מעוצב" באופן כלשהו), לבין אופנוע שעבר קאסטומיזציה משמעותית. כל זאת, מבלי ליפול לקלישאות הרגילות של אופנועי קאסטום כמו צביעות מיוחדות, הברקת כרום ניקל, הרחבת צמיגים או הרכבת אגזוזים רועמים. ההתאמות שעשה אמנון לאופנוע שלו, הן שונות לחלוטין ממה שהכרתם.

האופנוע, הארלי דוידסון ספורטסטר 1200 עם מנוע אבולושן שנת 1984, עלה לישראל לפני שנים רבות בעקבות ייבוא אישי של יהודי אמריקאי שעבר להתגורר בצפון הארץ. מתלה הספרינגר הקדמי, היה כבר מורכב על הכלי עם הגיעו ארצה, ומשם אמנון לקח את האופנוע לכיוון שונה לחלוטין. גולגולות, פסלי כפות ידיים וקרניים מפוזרים לאורכו ולרוחבו של הכלי. פרסות סוס מסוס הפוני (מהחווה הפרטית של אמנון), רותכו זו לזו ומהוות מדרסים לתנוחת רכיבה פסוקת רגליים. בתפקיד רגלית ההילוכים – קרן של פר.

המראות הסיניות שנלקחו מקטנוע והארגז ("לקסדה שלי") שנלקח מאופניים חשמליים- לשם נוחות הבעלים בלבד, ועזבו אתכם מאיך שזה נראה ואיך שזה נשמע. הסבל לעומת זאת, מורכב משרשרת שרותכה, חוליה אחר חוליה, לצורך יצירת תושבת לארגז תוך שהיא מחליפה את הכנף האחורית.

הגולגולת מלפנים מכילה לדים כחולים לתאורה והרתעה. בכל צד של המזלג ניתן למצוא חרב קטנה (!) חדה ומוכנה לשימוש – "למטרות איום והגנה". זוג מכלי הדלק, למרות שהם מחוברים זה לזה בצינור מעל המנוע, מעניקים לאופנוע זוג פתחי תדלוק בחלקו העליון. תיקי צד מעור ופרנזים לרוב, משלימים את החבילה.

מבולבלים? גם אנחנו היינו…

 

 

4 תגובות לדג לשבת: הארלי-אמנונסון מבוסתן הגליל (V)

  1. הנשר הישראלי // 18/09/2015 um 18:28 // הגב

    זה לא מודל 1984 . לגבי הצורה והתוספות העיקר שזה עושה לו טוב והוא מאושר .

    • תומר תומר "כרובי" ברעם // 19/09/2015 um 0:45 // הגב

      לדברי הבעלים, המנוע עצמו הוא הוא שנת 1984.

  2. Hell Yeah!

  3. כול הכבוד, ככה אני אוהב את האופנועים קשוחים ועם יחודיות שאי אפשר לקנות בשום חנות

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם