מסלול אימטרה מפציע שוב

הארגון המתקרא IRRC (שהוא קיצור של International Road Racing Championship) עורך 6 ארועי תחרות אופנועים בשנה ביבשת אירופה. הארגון עומד בכללים של FIM ונכלל בלוח האירועים שהוא מפרסם. מה שמיוחד במרוצים שלו הוא שהמסלולים בהם הוא משתמש כולם הינם כבישים ציבוריים שנסגרים לכבוד המרוץ. מישהו אמר פה האי מאן? – אתה לא לבד.

פעם, בשנות השבעים והשמונים, היו מרוצי הכבישים מאד פופולריים, וערים כמו ברצלונה, מקאו, אלסטר שבאירלנד ששו לסגור רחובות ציבוריים על מנת לספק ריגוש להמונים. אחר כך כנראה נדדו הריגושים העולמיים למחזות משחקי המחשב, ואולי גם גברה ההתנגדות הציבורית להפרעות אורבניות מעין אלו. על כל פנים, הפינים ידועים כאומה מוטורית נלהבת והם לא ויתרו כל כך בקלות. בדרך כלל מארחות את סבבי IRRC 5 מדינות אירופאיות בעיקר גרמניה, צ'כיה, הולד ובלגיה. השנה הודיע הארגון כי הוא מחזיר לסבב את מסלול אימטרה (IMATRA) שבפינלנד והודעה זו גרמה לעניין רב כיוון שאימטרה לא נכלל בתכניות המרוצים מאז שנת 1982. בשנת 1986 הוא הורד סופית מתכניות המרוצים הבינלאומיות עקב מותו של צופה צעיר, ילד בן 6.

בזמנו ובשנותיו היפות הוא נחשב למסלול קצת פסיכי ומקור ריגושים פורה, ואותם אופנוענים שהתחרו עליו זכו לתהילת 'נועזים' למרות שלכאורה התוואי שלו נראה פשטני: ישורות ארוכות של מצערת פתוחה מלא, שדרות עצים, בקצוות פיתולים חדים ושיקיינים מתעתעים, ולקינוח גם חציית מסילת רכבת. ואולי דוקא בגלל זה. לפי הסרטון המצורף אפשר להבין למה: בשביל להיות תחרותי שם, אתה פשוט חייב לשים את מחט הקמ"ש רוב הזמן על 250 ומעלה.

אבל מחפשי ההרפתקאות הבילאומיים לא ינוחו ולא ישקטו ולא יקפאו על השמרים וכנראה שהטכנולוגיה שעברה כברת דרך משמעותית ב-30 השנים אחרונות זרזה את קבלת ההחלטה להכליל שוב את סקנדינביה במשפחת העמים, ופינלנד חוזרת בזאת רישמית לארח מרוצי כביש בינלאומיים. אז אם אתם מתכננים השנה חופשת קיץ בסקנדינביה, וביולי תהיו במקרה בפינלנד, חפשו את אימטרה (או בפינית: IMATRANAJO) ואולי תזכו להתנסות ייחודית באמתחת החוויות שלכם.

 

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם