פארא גרוטראלי

בעוד אנו מתלבטים להיכן להפנות את תאוות התחרות שבתוכנו לאן לשנע את האופנוע למסלול במוטור-סיטי, או ערד או פצאל, מתקיים בינינו ציבור שלם עם מוגבלויות שכנראה לא יתאפשר לו אף פעם לטעום חווית מסלול. עזבו מסלול – אפילו את חווית הנהיגה או הרכיבה בכביש הם לא יחוו.

כמה כיף צפון וטמון במבצע הדי-פשוט של לקיחת גרוטאה מיכנית מסוג אופנוע או מכונית ולנסות לחצות איתה תוואי שטח המיועדים בעיקר לג'יפים או אדוונצ'רים. כשמתנדבים לארגן בשבילך מסע גרוטאות כזה ומסדרים לך את ההווי בערבים ואת החילוץ לעת תקיעה טרמינלית, אז אתה שמח שבעתיים. זה בדיוק מה שעושים אנשי הגרוטראלי וכבר סקרנו את זה פעמיים, פה וגם פה.

ואנשים שרגילים לעשות טוב כרנאה לא יכולים להגמל מזה, כי הנה אנו שומעים שהחבורה המיוחדת הזו פתחה אפיק חדש וצדדי לתועלת הציבור, ונכנסה ראש בפרוייקט שכל כולו הנגשת הנהיגה לילדים בעלי מוגבלויות כאלו ואחרות שכנראה לא יוכלו להגשים את תאוות הנהיגה שבוערת בהם.

בסוף השנה שעברה הם קיימו – בנוסף ללוח הפעילות הרגיל שלהם – את אירוע הפארא-גרוטראלי הראשון. לאחר חצי שנה של עבודה אינטנסיבית, בנו 14 צוותי מתנדבים רכבים המותאמים באופן אישי ל-14 ילדים עם מוגבלויות שונות, והגשימו להם חלום ענק: לנהוג בעצמם במכונית.

ואז הם החליטו לקחת את הפרוייקט צעד נוסף קדימה ובשיתוף עם עמותת "חינוך ישראלי" הם הפציעו עם חזון שהשורה הסופית שלו תהיה בניית מכוניות מיוחדות לילדים בעלי מוגבלויות במסגרת בתי הספר, וכך להפוך את הקשר בין הקהילה לחריגים לפעולה רב שנתית מתמשכת. הרי בבתי ספר רבים יש מגמות של עיצוב, טכנולוגיה, מכונאות, ואם מכניסים את בניית הרכב המיוחד כשיעור מן המניין הוא הופך לפרוייקט מגמה שנתי עשיר ושופע יצירה.

ואז, שלב אחד קדימה, להקים מסלול קטן, חצר פארא-גרוטראלית, בהם יוכלו הילדים המוגבלים למצוא מכוניות מיוחדות ולהתאמן בנהיגה כל השנה. 14 מכוניות כבר יש להם משנה שעברה והשנה כנראה יתווספו עוד 13 וצריך מקום לאחסן ולתחזק את כולן.

והכסף במשורה, כרגיל. והתרומות – מתבקשות.

אז אם זה נוגע למי מכם בלב ורוצה להעניק להם חופן שטרות – הם יברכו אתכם מאד.

כנסו ותקראו קצת בדף הפרוייקט. דברים היוצאים מן הלב ובאים אליו.

וסליחה שלא דיברנו הפעם על אופנועים. עוד נחזור לזה…

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם