ראלי הדקאר עובר לסעודיה

לאחר שבפברואר חשף דף הפייסבוק הישראלי ראלי-טריפ (רז הימן) את מגמת מפיקי ראלי הדקאר, אירגון ASO, להעביר את המרוץ לסעודיה, מגיע עכשיו האישור הרישמי. ההודעה יצאה השבוע במסיבת עיתונאים בעיר אל-קידיה, השניה בגודלה בממלכה האשמית לאחר הבירה ריאד, בהשתתפות נציגי הממשלה הסעודית.

מדוע עלה שיתוף הפעולה של ASO עם מדינות דרום אמריקה על שרטון, קשה לדעת והם גם לא משחררים מידע אם כי הסברה נותנת שהפעם לא פוליטיקה ביסוד העניין אלא אי הסכמה על רקע כספי. בכל אופן, מבחינת סעודיה המנסה לשפר את תדמיתה בעולם נפתחת כאן הזדמנות להציג פנים חדשות ונאורות יותר מאלה שהכרנו עד כה (חיסולים פוליטיים, הוצאות להורג וכדומה).

במסיבת העיתונאים הוצג גם תוואי המסלול המיועד:

 

ראלי הדקאר 2020 מיועד להתחיל ב-5 בינואר בעיר ג'דה ולהסתיים ב-17 בו בעיר אל קידיה. יום המנוחה מתוכנן ל-11.1 בבירה ריאד. המסלול יכיל 12 סטייג'ים (מקטעים) לאורך 9,000 ק"מ ובחלקו הראשון יהיו סטייג'ים בסגנון ראלי WRC משולב תוואי הררי. לאחר מכן יעבור המרוץ למדבר אל-חאלי ולדיונות גדולות בסגנון אלו שהיו בפרו בראלי האחרון.

מנהל המרוץ מטעם ASO, דויד קאסטרה, אמר: "עבור ראלי בסגנון הדקאר שכל הזמן בודק אופקים חדשים, נפתח כאן פרק שלישי ומרגש. תוואי השטח של המדינה הזו סעודיה, הוא עצום, מאוזן ומגוון, ופותח בפנינו אפשרויות אינסופיות".

בכוונת מארגני הראלי, ארגון ASO, לתת לסעודים מנדט לקיום הראלי במשך חמש השנים הבאות, אם כי הם הודיעו שאינם פוסלים על הסף לצרף עוד מדינות למעגל נושאי הנטל ולא יסגרו את הדלת בפניהן באם יתקבלו בקשות כאלה.

ומה עם הנקודה הישראלית? האם יפתחו המארגנים את חצי האי גם למתחרים ישראלים? – על פי חוקי הספורט הבינלאומיים היא חייבת לעשות כן ומבחינת מתחרים ישראלים הקירבה הגאוגרפית יכולה להביא חיסכון גדול בעלויות השינוע והתובלה, כך שהמעבר לסעודיה נראה כרגע כיתרון.

גרפיקת ראש העמוד: רז הימן

תגובה אחת לראלי הדקאר עובר לסעודיה

  1. בוטים של בלאק קיוב ודומיהם, מתרגמים עבור בן סלמאן כל דבר שנכתב בקשר לדאקאר, והדבר עלול, בבוא העת, למנוע אשרות כניסה למדינה המדהימה הזו, ערב הסעודית.
    לתשומת לב הגולשים ו/או הרוכבים.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם