ארלן נס מת

הבוקר, באופן מפתיע למדי, הודיעה משפחת נס כי אבי המשפחה, ארלן נס, הלך לעולמו בגיל 79. המשפחה לא הודיעה מה היא סיבת המוות, אלא שהוא נפטר בשלווה בביתו כשבני משפחתו הקרובה סובבים אותו.

קשה להמעיט בחשיבותו של ארלן נס בתחום הקאסטומיזציה העולמי. נס היה מהראשונים שהקימו עוד בשנות השישים של המאה הקודמת עסק לבניית אופנועים, וחלק מיצירותיו הפכו לאופנועי קאלט של ממש כמו אופנוע ה"בננה" המפורסם (בתמונה הראשונה למטה) שבנה בתחרות עיצוב מול בנו בערוץ דיסקאברי ו…הפסיד. כנראה שהבן שלו באמת בונה מוצלח לפחות כמו אביו.

היום נראה לנו טריוויאלי שישנם בוני אופנועי קאסטום כמעט בכל מקום ואפילו אצלנו בישראל, אבל נס היה מהחלוצים שהקים עסק לעיצוב ובניית אופנועים בהתאמה אישית, ויותר מכך, החל לייצר חלקי חילוף מעוצבים תחת שמו. תקופה מסויימת עיצב אופנועים עבור אופנועי "ויקטורי" ומאוחר יותר אף ייצר קו שלם של חליפות רכיבה ובגדי רכיבה הנושאים את שמו שאף יובאו לארץ בשלב מסוים.

חלק מהאופנועים שבנה חזרו לבעלותו בשלבים מסויימים של חייו, ויחד עם אופנועים מיוחדים שבנה אם לצורך תצוגה ואם בתחרויות עיצוב שונות, מוצגים במוזיאון ארלן נס הצמוד לבית העסק בעיר דאבלין בקליפורניה.

יהא זכרו ברוך.

לקריאה נוספת: יום בחייו.

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם