טכנולוגיות מתפתחות: תצוגת-קסדה עילית (V)

לאחר שהכרזנו על תום עידן הגו-פרו, ישבתי לחכות להתפתחויות, ואלו אכן מגיעות.

הכשל העיקרי הטמון במצלמת הקסדה האינטגרלית של PLY הוא שבניגוד למצלמות הניידות שניתנות לקיבוע ולהסרה, היא מגיעה כמוצר סופי ומוגמר בקסדה אחת ויחידה. אם תרצה לנייד אותה לקסדה אחרת – אין מצב. אם נדפקה / התבלתה הקסדה – הלכה הקסדה והלכה המצלמה.

כאן באה חברת נוביז (NUVIZ) האמריקאית ולוקחת את הרעיון צעד אחד קדימה: מצלמה ניידת הניתנת להתקנה והסרה בקלות. גם לה כמו ל"פליי" יש פונקציות נוספות: מערכת שמע, מערכת דיבור, GPS. כפתור בורר מצבים המותקן על הכידון מתחבר לאפליקציה בסלולר שנמצא בכיס.

החידוש היפה במכשיר הזה הוא תצוגה עילית: מסך קטן שקוף שמתמקם לרוכב בתחתית המשקף ועליו מוקרן כל המידע הזורם: מהירות, מסלול, פלייליסט, שיחה נכנסת ועוד. חייבים להודות שזה הרבה יותר נגיש, נוח ובטיחותי מאשר למקם את הסלולר על הכידון ולהוריד אליו את העיניים.

ועוד יתרון: תתכן התקנה ושימוש גם על קסדת שטח. יעיל בעיקר לראלים ורכיבות ניווט.

לא זול עדיין – 700 דולר.

הדגמת המוצר:

פירוט:

 

(תודה לישי המבורגר)

  *   *   *

ועוד בעניין צילום ומעקב בתנועה – מצלמת מראה.

פיתוח חדש מסין הוא מצלמת כביש שמגיעה בלבוש מראה. בגב המראה הלכאורה סטנדרטית, מותקנת עינית ומה שהיא קולטת יכול להיות מוקרן בזמן אמת על גבי המראה עצמה, או להשמר בכרטיס הזכרון של המצלמה לעיון ובדיקה במועד מאוחר יותר.

במערכת 2 מצלמות. אחת מותקנת כמראת האופנוע ומצלמת קדימה, והשניה מעל המספר האחורי ומצלמת אחורה. המערכת מופעלת ממצבר האופנוע / קטנוע.

כך נראית המראה עם המצלמה:

המצלמה האחורית, קיט החיווט של 2 המצלמות, וכרטיס הזכרון:

כפתורי ההפעלה של המצלמה מקובעים על השפה העליונה של המראה:

ראיתי את המערכת הזו מורכבת על קטנוע שיעדי נסיעתו עירוניים בד"כ. לאחר כחודש ניסיון מתקבל הרושם שהמוצר, למרות הרעיון הנחמד, עדיין אינו אפוי כל צרכו ויש בו 2 כשלים עיקריים:

האחד – המראות עצמן כהות ואפלוליות וההשתקפות בהן לא מיטבית. הכוונה כמובן לתפקודה כמראה גרידא, ולא בעת הקרנה של צילום.

השני – זווית הכיסוי של המראה קטנה מידי. אירעה תקרית במהלך רכיבה ורכב הגיח לתוך נתיב הנסיעה של הקטנוע שלמרבה המזל הספיק לבלום מבעוד מועד. בשחזור המקרה מכרטיס הזכרון נעלם הרכב המאיים. המצלמה פשוט לא כיסתה טווח רחב מספיק של הנגלה לפניה.

מחיר: 62 דולר כולל משלוח.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם