צודק VS חכם – גם על המסלול

לפעמים תאונות מסלול לא נסגרות במסגרת שיפוטית של FIM אלא מגיעות לבתי משפט

לפני מספר שבועות החלו לצוץ ידיעות שניקולה קנפה, רוכב איטלקי המתחרה בסופר בייק (השתתף באליפות המוטו ג'יפי במוטו 2 בשנים 2009-2010) זומן למשפט בבית המשפט לשלום של פירנצה באשמת תקיפה והכאה. התקרית בגינה הוא מואשם קרתה, לא פחות ולא יותר, על המסלול במוג'לו שבאיטליה.

החוק באיטליה אומר שכל פציעה חמורה שקוראת על המסלול בעת מרוץ, אימון או מבחן רכיבה נבחן גם הוא תחת עיניה של המשטרה המקומית. חדי הזיכרון זוכרים שלאחר התקרית הפטאלית בעונת 2010 במהלך מרוץ המוטו 2 במיסאנו, גופתו של שוויאה טומיזאווה הוחזקה ע"י הרשויות בטרם הוטסה ליפן עד לסיום החקירה של המשטרה שהתבצעה בנפרד מהחקירה של דורנה וה-FIM.

קנפה הרוכב כיום בקבוצת אלתיאה על אופנוע דוקאטי קיבל את ההודעה כשהוא בפאדוק במלזיה מתכונן למרוץ הסופרבייק. התקרית עצמה התרחשה בספטמבר 2013 תוך כדי רכיבת אימון שבה הדריך האיטלקי המוסמך  ע"י ה-FIM תלמיד צעיר ולימד אותו את רזי המסלול. על פי התלונה שהתקבלה במשטרה מספר ימים לאחר התקרית, רוכב אחר טען שקנפה גרם לו להתרסק וכתוצאה מכך שבר את עצם הבריח. בתלונה נאמר שקנפה ששלח ידו לעבר הכידון ונגע בדית הבלם, גרם להתרסקות של הרוכב החובב. את הידיעות ליווה סרטון וידאו קצר, מעט מטושטש ממצלמות הבטיחות של מסלול מוג'לו, שם נראה קנפה לצידו של המתלונן כפעולת שליחת היד נראית ברורה, אך מה בדיוק עשה שם- לא ניתן לדעת.

 

מאז פרסום הידיעה, ניקולה קנפה סגר את חשבונות המדיה השונים שלו מאחר וספג עלבונות והאשמות רבים מאוהדי הספורט, עד אתמול.

במכתב ארוך הוא מפרט את שאירע על המסלול באותו יום כולל התגרויות מצד אותו רוכב חובב, רכיבה מסוכנת ומה באמת היד שלו עשתה שם. "אלו שטוענים שהם מבחינים בצילומי הווידאו שאני לופת את ידית הבלם, לא יכולים לאמר זאת ללא תכנון זדוני. ברור שאני לא נגעתי בבלם. ידי נגעה בזרוע של קפאטו, שכנראה בגלל שנבהל לחץ חזק מדי על הבלם, איבד אחיזה והתרסק. זה העניין". עוד מוסיף קנפה ומתאר שתוך כדי רכיבה הוריד קפוטה את הקסדה, בלם באמצע פניות בכוונה, חסם את הדרך ולאחר ההתרסקות ובעת שביקר אותו קנפה במרפאה, התנצל קפוטה על הרכיבה המסוכנת.

התלונה במשטרה התקבלה רק מספר ימים אחר כך כשהמשטרה המקומית פתחה בחקירה. הדיון נקבע ל-30 בספטבר, אז נוכל לשמוע מה יש לשני הצדדים לאמר, מה שבטוח, אף אחד לא יוצא פה טוב.

כיצד לא ראו המרשלים וצוות הבטיחות שיש רוכב מסוכן על המסלול? אז זהו, שאין בימים כאלו צוות רב שעוקב אחרי המתרחש ובטח לא מקצועי כמו שנוכח בסופי שבוע של מרוצים. למה רוכב מנוסה כקנפה לא נמנע ופשוט נכנס לפיטס? עוד פעם עולה התהייה מה עדיף להיות צודק או חכם והתשובה פה ברורה מאוד וקנפה עוד ימשיך להתחרט על כך.

אין ספק שאגו שיחק פה משחק ואין לאגו מקום לא על הכביש ולא על המסלול, אף פעם. ברור גם שתאונות על המסלול יכולות לא רק לכאוב פיזית וכלכלית אלא גם להוביל לתיק פלילי, וכל מי שעבר על המהירות בחופשה באיטליה, יודע שהרשויות מוצאות אותו גם בישראל. אז פעם הבאה שאתם נוסעים לימי רכיבה בחו"ל תחשבו על זה ותזכרו את זה, תשאירו את האגו בבית ושימו לב שמי שמסביבכם עושה את אותו הדבר.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם