סרט נדיר: "ספייס ריידרס", עם בארי שין

בחיפושינו המתמידים אחר נושאים מיוחדים ומעניינים עבורכם הקוראים אנו נתקלים לפעמים בסיפורים מוזרים, נידחים כאלו שאפילו השחקנים הראשיים בסיפורים האלו היו מעדיפים שזה יישכח ויירד לתהום הנשייה. כזה הוא כנראה הסרט 'ספייס ריידרס' שמככב בו רוכב ה-GP האגדי בארי שין שהיה אלוף העולם ב-500 סמ"ק בשנים 1976 ו-1977. לצעירים שבינינו אשר אינם יודעים מי זה בארי שין – צפו בסרט "כאשר הפלייבויס שלטו בעולם".

בארי שין היה הרוכב הבריטי האחרון שזכה באליפות הקטגוריה הבכירה במוטוGP. אחת הסיבות מדוע האיש נערץ באי הבריטי לא פחות משמות אחרים כמו מייק היילווד וג'ון סורטיס למרות שבאמתחתו 'רק' שתי אליפויות. נציין כי מעמדו של שין בבריטניה בשנות ה-70 היה זהה לזה של כוכב רוק, או אם תרצו בהקבלה למוטוGP של היום, ה'וולנטינו רוסי' של אותה תקופה. עד כדי כך היה מעמדו גדול.

לכן לא ברור מה הניע אותו לשחק בסרט 'ספייס ריידרס'. הסרט הינו מ-1984בבימויו של במאי אלמוני בשם ג'ו מסוט ואמור להיות בעצם דרמת ספורט הסובבת את עולם מירוצי המוטוGP ומתארת את המאבק לאליפות בין קבוצתו של שין לקבוצת הרעים שהם האמריקאים. בעצם הסרט מרמז בעקיפין על מאבקו של שין רוכב הסוזוקי בקני רוברטס שרכב על ימאהה. כמו במציאות, גם בסרט שין על סוזוקי בעוד האמריקאים 'הרעים' רוכבים על ימאהה. הסרט נפתח בשחזור התאונה של שין ממקצי האימון בסילברסטון לקראת ה-GP הבריטי ב-1982 וממשיך בהחלטת יצרן האופנועים היפני לבנות קבוצת אלופים עם שין, רוכב בריטי נוסף ורוכב יפני (הדמויות האחרות הן פיקציה עבור הסרט) ומעקב אחר עונת ה-GP בסיומה שין זוכה באליפות. רוב הצילומים נעשו בדונינגטון פארק כאשר אל הסרט הוכנסו גם קטעי מירוץ אמיתיים בהם ניתן לראות את מרקו לוקינלי אלוף העולם לשנת 1981 ורון האסלם.

לומר את האמת, הסרט רע, מאוד רע. אינני מדבר כלל על משחק הפתטי, אלא על העריכה המרושלת, הפסקול המגוחך למרות שהוא מכיל שלל להיטים מאותה תקופה, והכי מצחיק הוא שרוכבי אותה קבוצה, הרוכבים עבור אותו יצרן אופנועים כביכול, רוכבים על אופנועים מיצרנים שונים. בעוד שין רוכב על סוזוקי, שני חבריו לקבוצה רוכבים על הונדה. בתחילת הסרט את/ה מנסה להבין מה קורה ומי נגד מי ולבסוף אתה מבין ש…אהההה – הם באותה קבוצה למרות שאחד רוכב על סוזוקי והשניים האחרים על הונדה. הסיבה היא כנראה כי בעונות 1983 ו-1984 חזר שין לרכב עבור סוזוקי אחרי שלוש שנות גלות בימאהה אליה עבר על מנת להביס את קני רוברטס בנשקו הוא.

אני באמת לא מבין כיצד אדם כמו שין שהיה אליל בזמנו ובעצם עד יום מותו הסכים לשחק בסרט פתטי שכזה. כנראה שהמרדף אחר התואר השלישי העבירו על דעתו ואם הוא לא הצליח לזכות בחיים אז לפחות בסרט. לא היה פשוט להשיג את הסרט הזה, הוא די נדיר. ביוטיוב הסתובב טיזר שלו. לא ויתרתי השקעתי מאמץ ומצאתי בחור באנגליה אשר מוכר עותקי DVD מהסרט שהופץ במקור בקלטות וידאו בכלל. הבחור טוען שמכיוון שכל בעלי הזכויות על הסרט אינם בחיים או שהחברה המפיקה התפרקה, אין כיום בעיה חוקית למכור עותקים מהנ"ל. ניסינו להעלות אותו ליוטיוב ונכשלנו בגלל בעיה כלשהי. אחרי תקופה גילינו שמישהו אחר כן הצליח.

אזהרה, הסרט לא קל לצפייה (עד כדי כך הוא רע) וזכרו הבזבוז של שעה וחצי מחייכם הוא על אחריותכם בלבד. אם אתם שואלים מדוע הבאנו את הסרט? זאת מכיוון שהוא בכל זאת שייך לתרבות הדו-גלגלית הראויה לאיזכור בין אם אנו אוהבים זאת או לא וכל זאת בגלל שבארי שין מככב שם.

 

תגובה אחת לסרט נדיר: "ספייס ריידרס", עם בארי שין

  1. להיטים? להיטים??
    שנות השמונים היו אסון קולוסאלי גם בתחום המוסיקה.
    משיטוט מהיר ועצבני קלטתי חיקוי של הליגה האנושית, הפרסי ההומו המשופם, רטרו דיסקו מהשבעים, דוראן פורסט ראן אסטפן גלורי ולא בהכרח בסדר הזה.
    תודה רענן, בגללך האוזן מדממת.
    (ותודה לשנות התשעים שהצילו את המצב עם הגראנג' ו RATM. אה, וגם עם שבירת החרם הערבי)

    אם כבר סרט משנות השמונים בסגנון הזה אז עדיף את בובה של זאב רווח.
    אותה מוסיקה, אותו משחק גרוע אבל לפחות אוטנתי.
    אה, בעצם לא כל כך. הנחמיאס קופצת על הגל וטוענת שהרגישה כמו בטנגו האחרון בפריז.

    בקיצור זובותך משטויות. שים בוידאו קסטה של סרט כחול. מדובב. ברפיט.
    עדיף

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם