סרט נדיר: SILVER DREAM RACER

לעומת מרוצי מכוניות אין יותר מדי סרטי עלילה על מרוצי אופנועים, אבל השבוע נתקלתי באחד מ-1980 ששמו נקרא SILVER DREAM RACER. הסרט מזכיר קצת בעלילתו את 'ימי הרעם' עם טום קרוז, ורק נציין שהוא יצא עשר שנים לפניו.

בכל מקרה, הסרט מספר על בחור צעיר ממעמד הפועלים שאחיו נהרג בתאונת אופנוע. אותו אח שנהרג משאיר אחריו אופנוע מירוצים עליו עבד במשך שלוש שנים. בחורנו הצעיר מקבל את האופנוע מאלמנתו של אחיו ויוצא למסע גיוס כספים על מנת שיוכל להשתתף בסבב הגרנד-פרי העולמי שיערך בסילברסטון.

קצב הסרט אמנם מתאים לסוף שנות ה-70 ואולי לא יראה לכם משהו, אבל סצינת המרוץ בסילברסטון בחלקו האחרון של הסרט צולמה תוך כדי מרוץ ה-GP שנערך שם ב-1979. לשם כך פנו מפיקי הסרט לסדנה בריטית בשם 'ברטון מוטורס' שיבנו להם אופנוע מרוץ. על האופנוע רכב רוכב בריטי בשם רוג'ר מרשל שסיפר בריאיון איתו ב-2009, שהמפיקים חשבו שהוא יכול לנצח את בארי שין וקני רוברטס וכך הם יקבלו את סצנת הניצחון המושלמת. מרשל נאלץ להוריד אותם לקרקע וסיפר שלאחר הבדיקות הטכניות הם השתילו מנוע 750 סמ"ק באופנוע מה שעזר לו להשיג מקום 16 במקצי הדירוג. במהלך המרוץ מספר מרשל שהוא בתוך הנקודות, כלומר בין עשרת הראשונים (בשנים ההן, רק עשרת הראשונים קיבלו ניקוד) אבל לקראת סוף המרוץ נאלץ לפרוש עקב נזילה ממיכל הדלק. מרשל עצר באמצע המסלול והסביר למרשלים שהוא צריך לעבור את קו הסיום עם האופנוע כדי להשלים את הצילומים. הוא חיכה לצידם ולאחר שהסתיים המירוץ הם נתנו לו להמשיך לקו הסיום על מנת לסיים את הסרט.

למרות איכויות המשחק הבינוניות תמצאו שם כמה דמויות קולנועיות די מפורסמות. כוכב הסרט הוא דייויד אסקס, זמר ושחקן בריטי די מפורסם, בו ברידג'ס, כן כן ההוא מארה"ב ואחיו של ה-DUDE ג'ף ברידג'ס, וגם ניק ברימבל מי ששיחק מאוחר יותר את ג'ון הקטן בסרט רובין הוד של קווין קוסטנר.

הסרט כיום הוא מאוד נדיר אך עבדכם הנאמן הצליח למצוא קישור בודד לסרט בשלמותו:

https://archive.org/details/SilverDreamRacerOldFilm

 

תגובה אחת לסרט נדיר: SILVER DREAM RACER

  1. תקשיב אתה ילדה שמסתובבת בחלמיש ומוצאת חצי שקל*
    מאיפה אתה ממציא את הענתיקות האלה? איזה מזל שאתה לא חובב סקס

    * https://rotter.net/forum/scoops1/421777.shtml

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם