האם הארלי דוידסון תבלע את דוקאטי?

השמועות מתגברות ומתחזקות והרחש כבר שורק באזניים: אאודי מעוניינת להפטר מהנכס האקזוטי שלה – דוקאטי – אותו רכשה רק לפני 5 שנים.

אז, באותם ימים, היתה אאודי אחד מעמודי התווך של קונצרן הענק פולקסוואגן, ורכישת דוקאטי ב-860 מיליון אירו ב-2012  התקבלה כדבר מובן. הקונצרן כבר בלע את סקודה והוערך כיצרן הרכב השני בגודלו בעולם.

אבל איש לא צפה את סקנדל ה"דיזל-גייט" כמו שאיש לא הצליח להבין בשביל מה תאגיד טיטני כזה היה צריך להסתבך בנפתולי זיוף מרמה וכחש לגבי נתוני זיהום אויר של מנועיו, אבל התוצאה היתה הרת אסון:  מניות פולקסוואגן צנחו מידית ב-3.5 מיליארד אירו. אחר כך באו הקנסות והתביעות והטעות התבררה כסוג של פטאלית: 15 מיליארד אירו חובות.

אז מה הם צריכים אקזוטיקה איטלקית עכשיו? – יאללה נמכור: דוקאטי מוצע למכירה במחיר 1.5 מיליארד אירו, מחיר שלא מפחיד 5 קונצרנים עולמיים וביניהם בג'ג' ההודי והארלי דוידסון האמריקאי. את המשא ומתן מול הלקוחות המתעניינים מנהלת עבורה חברת אינווסטמנט בוטיק אברקור ומהצד של הארלי נשלחו להתגוששות הבחורים הטובים מחברת גולדמן-זקס.

מי שמתנגד למכירה הם נציגי ועד העובדים במועצת המנהלים של פולקסוואגן שמשקלם בקבלת החלטות משתווה למנהלי החברה. הם טוענים כי דוקאטי הוא סוג של אבן יקרה בכתר הפולקסוואגני וחבל לוותר על ההילה שהוא מעניק, מה גם שהטכנולוגיה של אופנועי הארלי דוידסון נשארת במרחק עצום מאחורי דואקטי, כך לדבריהם.

לעומתם, הארלי דוידסון מעוניין להגדיל הכנסות משווקים זרים. כיום תוצרתו מספקת כחצי מדרישת השוק האמריקאי לאופנועים גדולים, ולאחרונה מסתמנת ירידה קלה במכירותיו עקב הנחות והוזלות שמעניקים נציגי היפנים והמתחרה מבית – ה'אינדיאן'.

אם אכן תרכוש הארלי את דוקאטי זו לא תהיה הפעם הראשונה שהענק האמריקאי מנסה להתמתג עם ליין ספורטיבי. זכורה לכולנו פרשיית האהבים עם "ביואל" שהסתיימה במפח נפש. האם השתנה מאז משהו מהותי בגישה? – נקווה שכן.

3 תגובות להאם הארלי דוידסון תבלע את דוקאטי?

  1. אפשר לרכוב על אופנוע אמין, נוח, חזק ושלא מתקלקל בבקשה?
    תודה.

  2. בינתיים אנפילד מתקדמים במו"מ …

  3. ראסטי ג'יימס // 25/06/2017 um 1:09 // הגב

    רבותי ההסטוריה חוזרת..
    ע"ע הארלי-אארמקי-דוקאטי…

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם