מה עובר על דני קנט?

ב-2015 הוא היה אלוף עולם במוטו 3 ומאז נעלמו תוצאותיו. מה קרה?

רגע לפני המרוץ של המוטו 2 בארה"ב, הסבב השלישי של האליפות, יצאה הודעה שדני קנט לא ייקח חלק במרוץ. הסיבה – נתפס לו הגב והוא מרגיש לא בטוח לרכב ולהתחרות. כמה שעות אחר כך כבר יצאה הודעה רשמית בדף הפייסבוק שלו בו הוא מסביר: "בגלל פערים שלא ניתן לגשר עליהם, החלטתי להיפרד מקבוצת קיפר רייסינג. זו היתה תקופה קשה מאז שהצטרפתי לקבוצה ומאחר והרגשתי שאני לא ממצה את הפוטנציאל, החלטתי לקחת צעד אחורה. יש בי עדיין את הרעב ואת הנחישות ואני מאמין שאני עדיין יכול להיות תחרותי בקטגוריה הזו אם אני בסביבה הנכונה. אני מאחל לקיפר רייסיג את כל ההצלחה בעתיד".

קיפר רייסינג היו קצת המומים מההחלטה של קנט שהתבשלה בו במהלך ההמתנה בין הסבב השני לשלישי. הופעל עליו לחץ לנסות ולהישאר ולא לפוצץ כך את העניינים אך הבריטי בחר ללכת. הוא טוען שאין זה האופנוע למרות שנראה כי מי שהיה בן הקבוצה שלו בעונה הקודמת, מיגל אוליברה, מככב עכשיו בקבוצת KTM. אבל הסתכלות על הגריד והתוצאה של המרוץ האחרון מראה גם שבן הקבוצה הנוכחי שלו, דומיניק אגרטר, זינק שישי וסיים חמישי את המרוץ, בדיוק על אותו הכלי שיכול היה להיות לקנט. אז למה זה לא הלך?

זו לא הפעם הראשונה שקנט מתקשה בקטגוריה. כשהיה במוטו 2 לפני מספר עונות ורכב עבור טק 3, גם שם דברים לא נראו טוב. התחושה תמיד הייתה שקנט לא עובד קשה מספיק ושהוא בכושר לא מספיק טוב. כן, השלדה של טק 3 בעייתית משהו, אך צלילים וקולות נשמעו מהקבוצה אז וגם היום שקנט אינו מתאמץ. אז קנט ניסה יותר והחל לעבוד עם הרוכב הבריטי ג'יימס טואסלנד אשר שימש לו כמנטור וכמדריך כושר. מי שהיה אלוף הסופרבייק פעמיים (2004, 2007), רכב בעצמו בעבר בשביל טק 3 בקטגוריית המוטו ג'יפי ונחשב לאחד הספורטאים הטובים בפאדוק, הכניס את קנט לכושר גופני ומנטלי. אך כאמור דברים לא הסתדרו בקבוצה הצרפתית וקנט החליט לחזור למוטו 3 ולהתחרות עבור הוסקוורנה (ק.ט.מ) בעונת 2014, הוא סיים שמיני את העונה ועם התקפלות הקבוצה מהקטגוריה מצא עצמו בקבוצת לאופרד רייסינג (אותה קבוצה – שם אחר; קיפר רייסינג) על ההונדה כשהוא לוקח את תואר האליפות לעונת 2015 . התואר עד מחצית העונה נראה קל, שיפורים ב-KTM והעבודה הנהדרת של מיגל אוליברה הלחיצו את הבריטי והתוצאות לא נראו אותו הדבר במחצית השנייה של העונה אך הבריטי הצליח להאחז בהובלה ורשם היסטוריה לרוכבים הבריטים.

אבל החשש מהעלייה חזרה למוטו 2 תמיד היה שם. קטגורייה שיוויונית יותר, מאתגרת יותר שבה נכשל בעבר. הוא צוות עם המתחרה הגדול שלו ולמרות שהכל נראה יופי טופי כלפי חוץ, זה לא היה פשוט. הוא סיים את העונה במיקום ה-22 סה"כ, אותו המיקום כמו בעונת 2013 בטק 3.

במקביל, טואסלנד כבר לא לצידו בשנתיים האחרונות. הוא עסוק בשידורי הטלויזיה בשביל הערוץ הבריטי אך בעיקר בהופעות עם הלהקה הנקראת על שמו. קנט כבר גם אינו הכוכב הבריטי היחיד. ג'ון מקקפי נתמך ע"י ערוץ הטלויזיה וההצלחה של קאל קראצ'לו דחקה את קנט מאור הזרקורים. קנט נשאר איפשהו מאחור כרוכב עם פוטנציאל נהדר אך בלי תוצאות. הוא דרש מהקבוצה להחליף את ראש הצוות שעימו לקח את האליפות במוטו 3 מאחר וטען שהוא זקוק לנקודת ראייה חדשה, דרישה הנהוגה אצל ספורטאים (מאחורי הקלעים טען שראש הצוות לא היה בקיא דיו באופנוע של המוטו 2). הוא ביקש לעבור משלדת קאלקס לסוטר והקבוצה הסכימה לנסות ואף עשתה את המעבר שאליו ייחל. אך התוצאות לא הגיעו וקנט שטוען שכבר שלוש שנים שהוא לא מרגיש בנוח בקבוצה. ארז מטלטליו ועזב.

העזיבה הפתיעה רבים. עוד לפני הידיעה שקנט שיחרר הודעה בפייסבוק, בדיקה זריזה עם הקליניקה מובילה הצביעה על כך שאין אמת בדיווח על פציעה שעליה גם נכתב בהודעה לעיתונות ע"י הקבוצה בתום המרוץ מאחר והצוות לא טיפל ולו פעם אחת בבריטי במהלך הסופ"ש. נראה היה שהקריירה של הבריטי הגיעה אל סופה המאכזב. הוא בן 23, בוגר, אלוף עולם ושלא כמו מאווריק ויניאליס שקם והלך לקראת סוף עונת 2012, פה אי אפשר להאשים אבא עצבני או גיל טיפשעשרה. רק את הרוכב, רוכב שהיה צריך לדעת שזה צעד בעייתי.

חבל ההצלה הגיע ממי שאוהב פרוייקטים בעייתים, אקי איו. מי שאוהב אתגרים ואמר לא פעם שחלק מהסיפוק שלו בניהול קבוצה היא היכולת שלו לעזור לרוכבים עם פוטנציאל שמתקשים. הוא לקח על עצמו את אוליברה שהתקשה בזמנו ועזר לו לפרוח, לקח את אנטונלי ומנסה לעזור לו לעלות מדרגה והפעם הוא מחזיר אליו את קנט, בדיוק כמו שעשה בעונת 2014. קנט לא חוזר לקבוצה כרגע, הוא חוזר כרוכב מבחנים (מבחן ראשון יערך ביום שלישי אחרי המרוץ בחרז) וישתתף כווילד קארד במרוץ הבא בלה מאן. הוא יעזור ל-KTM המתקשים העונה עם השדרוג הנהדר שעשו בהונדה. ק.ט.מ הודו שהקטגוריה הזו היא הקשה להן מכולן העונה, בה בן סניידר איבד בטחון וניקו אנטונלי עוד לא מצא אותו. היצרן היפני מוביל את האליפות עם 7 רוכבים מתוך העשרה הראשונים על ההונדות. קנט יכול לעזור לקבוצה, ליצרן ולעצמו. הבית הבטוח של הפיני ישקם את האלוף, יתן לו הזדמנות שנייה או שלישית ואולי יציל לו את הקריירה ותוצאה טובה אולי תתן לו עוד הזדמנויות למרות שאופנוע נוסף יהיה בעייתי להוסיף בקביעות לקבוצה בגלל חוקי האליפות. אם הייתי אנטונלי הייתי מתחילה להביא תוצאות.

זו לא בושה לככב בקטגוריה הקטנה, זו גם לא בושה להיות ילד יפה באליפות העולם, נושא שהיה לבדיחה בתוך הקבוצה שאותה עזב.

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם