מרד העמותות

תקציר:

ההתאחדות לא מייצגת: עמותת המוטוקרוס קבעה שהרכב ההתאחדות לא מייצג את הספורטאים וכי יש לבצע במיידי הליך תקין של בחירות.

אי אמון בצוות: הבעת אי אמון מוחלטת בשון בן יקר והצוות לאחר הבטחות סרק של  של 3 שנים.

הקפאת פעילות: פעילות המוטוקרוס בהקפאה עד שהיו״ר והוועד המנהל יוחלפו.

איחוד וחבירה: הוחלט פה אחד לחבור לעמותת האנדורו והסופרמוטו המייצגות כ-95% מהרוכבים במכתב משפטי מגובש ובו דרישה מהיועץ המשפטי של הרשות לטפל באופן מיידי בפירוק ההתאחדות!

*   *   *

אנו מביאים ככתבו וכלשונו את סיכום  אסיפת עמותת המוטוקרוס שנערכה אתמול לאור בקשת רוכבים רבים שגם טרחו להגיע לאסיפה ולשפוך את ליבם. ע"פ הנאמר בו אפשר ללמוד כי העמותות המוטוריות המרכיבות את ההתאחדות קצו בהתנהלות של ראשי ההתאחדות ובהשבתה המתמשכת של הפעילות. אין צורך להוסיף פרשנות. הדברים מדברים בעד עצמם.

הוועד הביא סקירת תמונת מצב: ענף המוטוקרוס קורס עקב ניהול כושל בהתאחדות הדו גלגלית ושיקולים זרים בוועד המנהל.

תובנות מרכזיות:

  1. נכון להיום ההתאחדות לא עמדה בהתחייבותה לשנת 2016 וכן לשיתוף פעולה ושקיפות.
  2. עונת 2017 טרם החלה למרות שהעמותה העבירה לוח תאריכים מלא בשיתוף התאחדות האנדורו.
  3. ועד ההתאחדות מורכב מנציגים שאינם מייצגים הלכה למעשה ענפים פעילים וכפועל יוצא החלטות, הצבעות ובחירת יו"ר תמיד יקבלו רוב שאינו מייצג את דעת הספורטאים אלא בעלי אינטרסים זרים. מצב זה גורר את ההתאחדות לא לשים את האנרגיות והכסף במקומות הנכונים לרוב הספוטאים הפעילים.
  4. אותם נציגים שמרכיבים את הוועד גם לא מחזיקים יכולות ביצוע ניהול ומנהיגות.

החלטות מרכזיות:

  1. שיתוף פעולה מלא עם עמותת הסופרמוטו המקורית ועמותת האנדורו.
  2. בקשה מיידית כתובה ומנומקת בליווי עורך דין לשינויי תקנון ההתאחדות וניקויי הנציגים שאינם ראויים ומינויי וועד מנהל ראויי וייצוגי.
  3. מאחר ויו"ר ההתאחדות הוא שהוביל בשנתיים האחרונות ואיפשר סיטואציה זו נבקש שיפרוש מתפקידו, יפזר את הוועד ויקיים בחירות פתוחות לכלל הספורטאים הפעילים.
  4. עמותת המוטוקרוס תדרוש לא לעשות שום שימוש בכספים שמיועדים לענף זה. לא לבצע השקעות או התחייבויות כספיות שקשורות בענף זה כדי לשמור לה את זכות השימוש בכסף זה במהלך שנת 2017 עם פתרון הבעייה וניקויי האורוות.
  5. במידת הצורך העמותה תגבה את דרישותיה ובקשותיה במכתב משפטי מגובש ובו דרישה מהיועץ המשפטי של הרשות להתערב בהרמת המסך על ההתאחדות.
  6. מטרת העמותה היא קידום ענף המוטוקרוס:
  •  ליגה מסודרת של 8 סבבים עם קהל ותקשורת.
  • פתיחת מסלולים נוספים.
  •  הקלה ברכישת כילים תחרותיים.
  •  קידום הילדים והנוער.

נעדכן בהמשך בהתפתחות המסמכים והתהליכים.

*   *   *

קצפה של עמותת הסופרמוטו (שלא שייכת להתאחדות בשל ויכוח ישן על אישורי ניהול תקין) יצא על ההתאחדות גם בשל המכתב הבא שנכתב ע"י שון בן יקר, יו"ר ההתאחדות, והמטיל מגבלות קשות על ניהול אירועים מטעמם כולל פקח חיצוני בעל זכות וטו:

בהמשך לאירוע החמור שקרה בדימונה (הערת המערכת: עמותת הסופרמוטו לא השתתפה בארוע זה) הוחלט על ידי הוועד המנהל שבאירוע שאינו נעשה ומבוצע על ידי ההתאחדות אלא נעשה על ידי יזם חיצוני, נדרש היזם לפעול לפי הנהלים הבאים בכדי לקבל את האישור לאירוע הנ"ל:

  1. תיאום עם מפקח של ההתאחדות על האירוע לצורך פיקוח ובקרה: למפקח תהא זכות וטו להפסיק את האירוע ולא לאשרו במידה ולא יעמדו בכללים שכתובים בחוק ובספורט. תשלום הפיקוח יהא על מזמין האירוע.
  2. בסיום כל אירוע נדרש המזמין להעביר רשימת רוכבים לצורכי הביטוח.
  3. היזם נדרש לאשר כללים משלימים ובעלי תפקידים לפני הארוע הרלבנטי על ידי נציג ההתאחדות. במידה וזה תחום הסופרמוטו – כרגע הנציג הינו מר אלמוג מנגד.
  4. נדרש לשלוח ביום האירוע אישור של המאשר מסלולים על אישור המסלול לרשות לנהיגה ספורטיבית ולהתאחדות.
  5. חל איסור לקרוא לאירוע "אירוע מסוג אליפות/ליגת ישראל" היות ואין ההתאחדות מפיקה אותה ו/או מנהלת אותו.

3 תגובות למרד העמותות

  1. בא לי לקלל , כמה בילבולי ביצים בשביל פאקינג מרוצי אופנועים למה כל העמותות וההתאחדויות והרשות והפקחים וכל מעכבי המרוצים שקיימים פה צריך למחוק את הכל ושכולם יכנסו תחת ה fia או כל גוף בינלאומי אחר ובא לציון גואל , בחיים לא יהיו פה מרוצים בצורה הנוכחית פה כולם מלשינים על כולם כולם רוצים לסגור את כולם ומנגד יש את החוק למניעת מרוצים ואוכלי החינם שלו ובמקום שכולם יאחדו כוחות להלחם נגד החוק הזה כל ההוסקים בדבר מבזבזים אנרגיה להלחם אחד בשני , ואיך אתמול באתר השכן אני קורא כתבה מפרגנת להתאחדות ופתאום פה מרד מה נסגר ???

  2. רונן
    אני איתך ממש מצער
    ואני חשבתי ששששש
    מלחמות יהודים פוסחות על אותם ״יוצאי הדופן״ האוחזים בכידון

  3. אחרי הכל למה אין כתבה למשפט שיצא והוציא את כל המתלוננים עמותת הסופר מוטו מוטוקרוס והאינדורו כביכול המפיקים שמנהלים אותם , וקיבלו את מה שהיו אמורים לקבל וטען שההתאחדות התנהלה כראוי , והחזיר את העמותה כפי שנאמר לה קודם למשפט תקופה של ניסיון … תקשורת ! מעולה רק כשנגד לא בעד

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם