רכיבת ינואר (4): "חשמל ומרחקים'"

רשמי ניסוי ובדיקה של אופנוע חשמלי ZERO SR בתנאים משתנים

תמונה: יניב שוורץ

שימושיות מושכלת 

היתרון הגדול של הזירו הוא גם עקב האכילס שלו. הכיף האדיר שמייצר המומנט העצום שמוריד כוח מיידי לגלגלים ומעיף אותך מהמקום כמו טיל, הוא זה שמוציא להורג את הבטריה. ברכיבת מבחן קצרה אתה מתפתה ללחוץ מצערת בכל רגע נתון כדי להתפעל שוב ושוב מהתאוצה הממכרת ואז נאחז בהלה למראה השנתות הצוללות מטה בציור הסוללה בשעון. בכל מבחני הזירו שנעשו בארץ זו היתה מסקנת הבוחנים: "אחלה אופנוע אבל לטווח של 100 ק"מ. זהו".

אז החלטתי שאני משנה את מוד הרכיבה, מסובב סוויץ' בראש, ובודק את נושא הטווח בגישה אחרת ולצורך כך לקחתי מהיבואן מטען מהיר שנכנס בקלות בארגז מאחור וכבל לטעינה רגילה. יצאתי מביתי בפרדס חנה ברכיבה לקצה המדינה. לאילת לא, אבל לזרעית בגבול הצפון – כן. המרחק הוא 100 ק"מ וברכיבה רגועה ובראש מוכוון טיול ולא הספקים במהירות 85 קמ"ש הגעתי לשם בשעה ורבע כשהבטריה על 57%. כלומר, יכלתי להסתובב ולחזור הביתה באותה מהירות בלי טעינה כלל. מחשב האופנוע שדוגם כל הזמן את תנאי הרכיבה הודיע לי שאני יכול לעשות 234 ק"מ.

בנקודה זו אני חייב לגלוש רגע החוצה מהטון המעשי של הכתבה ולציין שזו היתה לי רכיבת חויה. רעשי הרוח בקסדה הפריעו לי פתאום. יחד עם הבטלה והרוגע שבחוסר העיסוק הקבוע בתפעול מיכלולי הנעה, צונח עליך שקט מופלא שדומה ליציאה מן החללית בסגנון מייג'ור טום. מישהו כיבה את הווליום ואתה בבועה.

4

המטען החיצוני מתאים לארגז קטן

עד זרעית היה לא רע על 85 קמ"ש, אבל את הדרך חזרה רציתי לעשות מהר יותר. יש לי חבר במושב לימן ליד ראש הנקרה ושמו יניב שוורץ, והוא הזמין אותי לקפה. עד שאנחנו שותים ומקשקשים טענתי את המצברים בשני המטענים ולאחר שעה ושלושת רבעי היה לי מצבר טעון כמעט מלא, מספיק כדי שבדרך חזרה (85 ק"מ) ארכב במהירות של 100 קמ"ש ויותר. כאן גם נמצאתי למד שאופן ריקון המצבר אינו אחיד לכל טווח המהירות. כשעוברים את ה-100 קמ"ש קצב התרוקנות הבטריה עולה בגרף תלול.

מה למדנו מהניסוי הזה?

קודם כל שאפשר. אפשר, אבל צריך לתכנן. אפשר לצאת איתו לטיול שבת רגוע ואיטי של 200 ק"מ ויותר אפילו עם מורכב. הנתון הזה מכסה טווח טיול נחמד ברדיוס נאה מכל מקום במרכז. עם אפשרות לטעינה אצל חבר או במסעדת דרכים (בתיאום מראש, כמובן) אפשר להגדיל טווח או מהירות. אגב, ניתן לרכוש מטענים מהירים וחזקים יותר מאלה המסופקים ע"י היבואן.

אז ברור שליעפים של סופ"ש הוא לא מתאים. אם אתה רוכב ספורטיבי שמחכה כל השבוע להפגש בשבת עם ג'יקסר וחבורתו בכביש הצפון – אל תקנה אותו.

אם אתה חבר במועדונים שיוצאים בסופ"שים לטיולים ארוכים ובמיוחד לאילת – זה לא האופנוע שאתה צריך. אל תקנה אותו.

אם אתה בוער מבפנים ותוקד בך אש התמיד של 'חם על הגז' – אל תקנה אותו.

לכל השאר, במנעד רחב של קשת משתמשי הדו"ג ובשימושיות מושכלת, הוא עשוי להתאים מאד, ובואו עכשיו נתמודד עם השאלה המהותית: למה לי לקנות אופנוע שמקביל בגודלו ויכולותיו לדוקאטי 696 או לסוזוקי SV650 אבל מחירו גבוה מהם ב-30-40 אלף ש"ח בקירוב?

את ההגיון בשאלה הזו בדקו וחקרו כמה אנשים שבסוף החליטו כן לרכוש אותו והנה תשובותיהם.

רונן צוויק:

"הדרך היומית מביתי לעבודה היא 75 ק"מ ובשנה אני עושה 33,000 ק"מ. עלות טעינה יומית היא 6 ש"ח. חישבתי שיעד הוצאות אחזקה שנתי יעמוד על 3,000 שקל לכל חודש כשמתוך זה 1,850 ש"ח הם החזר עלות קניה. לפי החישובים מול כלי הרכב שהשתמשתי בהם קודם, אני חוסך שקל לכל קילומטר. בשל דרגת הרישוי שלו (A2) האופנוע נחשב במיסוי כרכב עבודה (כמו קטנוע קטן), הקניה מוכרת במע"מ ויש עליו החזר. לפיכך המחיר נטו הוא כ-85 אלף ש"ח. בשבת אני לא מטייל כי אני דתי".

השוואת עלויות אחזקה באופנועים שונים

צחי דונר:

"היו לי בעבר אופנועים מספר ואני מתייחס בהשוואה לשניים מהם: דוקאטי 696 וורסיס 1000.

קודם כל נתון מפתיע שנבדק לאורך זמן – שחיקת הצמיגים שלו פחותה. משמעותית. אולי זה בגלל אופן הורדת הכח לגלגל ופחות מצבי תאוצה משתנים עקב חוסר בהחלפות הילוכים.

הדרך למקום העבודה שלי בנצרת וחזרה הוא 170 ק"מ ובחודש אני רוכב בממוצע 3,000 ק"מ. אני טוען אותו הן בעבודה והן בבית. ההוצאה החודשית הממוצעת שלי היא 2,200 ש"ח לעומת 4,900 שהיתה לפני כן וכלולים בה הביטוח הזול, חוסר בטיפולים (בורסיס כל טיפול גדול היה עולה 3,000 ש"ח) וזה חוץ מהחזר הוצאות בערך מסוים שמגולם לי במשכורת. כמו כן הזירו הוא הוצאה מוכרת בקניה ובמע"מ וזו נקודה חשובה שערכה עשרות אלפי שקלים. לפעמים אני צריך באמצע יום העבודה לצאת לפגישות בחיפה, 80 ק"מ הלוך חזור מנצרת. הפגישות נמשכות כשעתיים ובהגיעי המצבר כבר קרוב ל-0 בקיבולת, אז בזמן הפגישה אני מחבר אותו למטען מהיר מאד (3.5 קו"ש), שרכשתי במיוחד (6,000 ש"ח) והוא ממלא את הבטריה ל-80% ממצב 0 בשעתיים. עם מטען כזה אין לי בעיה גם לצאת לפעמים לטיולים בטווחים ארוכים יותר אם אני יודע שיש לי מקום בדרך לטעון. הכי רחוק שהגעתי איתו היה לים המלח".

השוואת עלויות אחזקה ורסיס 1000 לזירו

אריק תמם:

"לפני כן היה לי קטנוע קימקו דאונטאון. את טיולי השבת שלי בעת הזו אני עושה ברכב בגלל מחויבות למשפחה (ילדים קטנים עדיין). מקום העבודה שלי מרוחק מביתי 42 ק"מ אז אני מטעין רק בעבודה. כשקניתי אותו התבססתי על הערכה של 20 אלף ק"מ שנתי ובשיקלול הנתונים הכולל חישבתי שתוך 3 שנים אני משווה את מחירו לקניית דאונטאון חדש. מאותו רגע ואילך אני מתחיל להרוויח את הקניה".

טבלה חישוב: Zero Economics

  *   *   *

נתונים נוספים שיש להתחשב בהם בשימושיות מושכלת:

  • מצב קיבולת הבטריות גדל באופן רציף עם ההתפתחות הטכנולוגית
  • המטענים משתדרגים באופן עיקבי ומפיתוח לפיתוח הם חזקים יותר ומהירים יותר
  • יש אחריות לחמש שנות בטריה. אם לאחר מכן יש היחלשות, ניתן להחליף רק בטריה אחת מתוך 4  מה שמשווה את רמת הטעינה ל-100% חזרה
  • קיימת אפשרות להוסיף לאופנוע מצבר חמישי בתא הקדמי מה שמעלה את הטווח ב-25% אבל גם מגדיל את המשקל ב-20 ק"ג

הצהרות יבואן:

  • טווח נסיעה משולב – 174 ק"מ
  • מחיר ממוצע להטענה – 6.63 ש"ח
  • זמן הטענה סטנדרטי – 8.4 שעות
  • משקל עם 2 מצברים – 112 ק"ג
  • גובה מושב – 807 מ"מ
  • מומנט מקסימלי – 14.7 קג"מ
  • כ"ס – 67 או 16 קו"ט
  • מהירות מירבית – 164 קמ"ש
  • רשיון – A2 (עד 500 סמ"ק)
  • ביטוח – מקביל לקטגוריה 50-125 סמ"ק
  • אחריות על כל מצבר – 5 שנים
  • מחיר – 106,900 ש"ח
PICT0005

בחוף אכזיב

 

22 תגובות לרכיבת ינואר (4): "חשמל ומרחקים'"

  1. ריאליסט // 29/01/2016 um 11:15 // הגב

    למי שיש כסף ויכול להרשות לעצמו שני אופנועים ויותר… זה הדבר בשביל לנסוע לעבודה וחזרה.

    בכל מקרה, קצב ההתפתחות גבוה, נראה לי עוד שנתיים שלוש זה יהיה בדיוק שם, טווח 400 טעינה חצי שעה.

  2. מאיר דגן // 31/01/2016 um 9:39 // הגב

    המינימום זה לרשום "כתבה ממומנת" איפושהוא.

  3. מרק, אענה לך בעברית למרות שאת תגובתך לדברי כתבת באנגלית. רק גילוי נאות אחד בלבד – שלא כמו לך, אין לי שום אינטרס לצד זה או אחר.
    נתחיל ב"ראשון ראשון ואחרון אחרון": fun gactor – דבר מאוד אישי. לי אישית מאוד מפריע שאם מדי פעם אני יוצר לרכיבת כיף אני צריך לרכב לאט כדי להגיע ו/או לבזבז זמן טיול על טעינה. מבחינת הרכיבה עצמה (כוח מומנט וכו') אני לא חושב שהזירו נותן יותר מכל אופנוע אחר במחיר דומה.
    נמשיך עם חיזוי העתיד: זה קל: משרד האוצר לא יוותר על הכנסה כמו ההכנסות מהדלק. אם אתה חושב אחרת – אתה לא חי מספיק זמן בישראל. אבל, יש עוד גורם: רכבים הברידיים וחשמליים זוכים להנחה כי הם "ירוקים". מתישהו קובעי המדיניות (לא רק בארץ) יבינו שזה שקר. נכון, רכב חשמלי לא יוצר זיהום כשהוא נוסע. אבל, כל עוד החשמל מיוצר משרפת פוסילים (מזוט, פחם, גז) כמו בישראל, הזיהום נוצר בארובות של חברת חשמל. זה קצת יותר יעיל, אבל עם הטכנולוגיות החדשות של מנועי שרפה פנימית זה הרבה פחות משמעותי. מה שלא לוקחים בחשבון זה את כל הזיהום הנוסף כתוצאה מייצור המצברים ואח"כ כתוצאה ממחזורן או הטמנתן. אם תקח גם את זה בחשבון, תגלה שרכב חשמלי הרבה פחות "ירוק" ממה שחשבת, אולי אפילו פחות ירוק מרכבים קונבנציונאליים.
    הלאה: לא יעזור לך, אבל מחירי החשמל מושפעים בצורה מאוד דומה למחירי הדלק שקשורים למחירי הנפט הגלמי. אולי ההפך הוא הנכון – בשנה האחרונה הוזל הדלק משמעותית ומחיר החשמל לא.
    ואחרון להפעם – מכיוון שהמקצוע שלי קרוב לתחום המדובר – מצברים הם רק תקופת מעבר בין טכנולוגיות. הסיבה פשוטה: מצבר הוא תופעת שטח (אורך בריבוע) בעוד שהמשקל פרופורציוני לנפח (אורך בשלישית). לכן, עם כל הטכנולוגיות שרק תחשוב עליהן, מצבר תמיד יהיה נחות מבחינת תכולת אנרגיה למשקל. בהחלט יכול להיות שהעתיד יהיה חשמלי (ולא בעירה פנימית) אבל החשמל ייוצר מדלק (מימן, מתנול וכו') ולא יוטען למצבר.

  4. אכן הזירו בכיף היה לקנות את הציבור הישראלי,אך המחיר רחוק מאוד מהמחירי אירופה.
    תוסיפו 24% מכס ומעמ+ 3000 נגיד עמלות נמל.
    יצא בהרבה יותר זול.בכיוון של 60-50. הרי בגרמניה מחיר s הינו 12אלף יורו.תוריד 19 מעמ. תוסיף 24אחוז למסים שלנו פלוס עמלות נמל.
    סתם זרקתי מחשבה.

  5. ד' מכפר סבא // 01/02/2016 um 15:25 // הגב

    כעת יום שישי 15:40, יושב על העשב בשדה בין בני ציון לרישפון, אחרי טיול שישי שלי עם עצמי לניקוי ראש.
    עברתי 200 ק"מ בכביש.
    30 ק"מ שבילי כורכר הדוקים וקצת מעבר לכך, בשדות השרון הצפוני.
    אני יושב וכותב עם חיוך מאוזן לאוזן עם פחית בירה קטנה ביד וציפורים מצייצות מסביב.
    לידי עומד על רגלית הצד האופנוע שלי, המנוע מפצפץ צלילי קירור של צלעות המנוע של סוזוקי GS500 שנת 2004 שעלה לי 14,000 ש"ח.
    לא שברתי קרן השתלמות, אני לא רואה מוסך מעבר לטיפולים ע"פ דרישות היצרן, וצריכת הדלק היא בערך 1:20.
    אז אולי עזרתי למשהו להבין שאפשר להנות ב-א-מ-ת מאופנוענות פשוטה של פעם בעלות מגוחכת ובלי קונפליקטים קשים.
    שבת שלום, אוהב את כולכם !!!

  6. ד' מכפר סבא // 01/02/2016 um 15:25 // הגב

    כעת יום שישי 15:40, יושב על העשב בשדה בין בני ציון לרישפון, אחרי טיול שישי שלי עם עצמי לניקוי ראש.
    עברתי 200 ק"מ בכביש.
    30 ק"מ שבילי כורכר הדוקים וקצת מעבר לכך, בשדות השרון הצפוני.
    אני יושב וכותב עם חיוך מאוזן לאוזן עם פחית בירה קטנה ביד וציפורים מצייצות מסביב.
    לידי עומד על רגלית הצד האופנוע שלי, המנוע מפצפץ צלילי קירור של צלעות המנוע של סוזוקי GS500 שנת 2004 שעלה לי 14,000 ש"ח.
    לא שברתי קרן השתלמות, אני לא רואה מוסך מעבר לטיפולים ע"פ דרישות היצרן, וצריכת הדלק היא בערך 1:20.
    אז אולי עזרתי למשהו להבין שאפשר להנות ב-א-מ-ת מאופנוענות פשוטה של פעם בעלות מגוחכת ובלי קונפליקטים קשים.
    שבת שלום, אוהב את כולכם !!!

  7. אריק ממודיעין // 01/02/2016 um 15:26 // הגב

    ד' ממש עזרת. בוא ניקח את הדוגמה שלך בדיוק. 200 ק"מ נסיעה ו1:20 צריכת דלק, הנסיעה שלך עלה לך 10 ליטר דלק או במילים אחרות 60 ש"ח. אותה נסיעה עם הזירו הייתה צורכת (נהיה שמרנים) 20 קו"ש לפי עלות של 0.6 ש"ח לקו"ש, הנסיעה הייתה עולה 12 ש"ח. עכשיו לאלה מאתנו שלא שומרים את האופנוענות שלהם לסופ"ש אלה עושים את המרחק הזה כל יום (רונן זה דוגמה) רק ההפרש מעלות האנרגיה השנתית מסתכם בערך ל12.5k ש"ח (כמעט העלות האופנוע שלך). עכשיו תוסיף את הפרשי הביטוח, תחזוקה (אקח אותך במילה ורק טיפולים בערך 12k ש"ח לאותו ק"מרז') ואתה תראה שבסוף שלוש שנים זה בדיוק ההפך! אתה מוציא 94K ש"ח והזירו 14.4K ש"ח, כמעט יחס הפוך של עלויות הכלים עצמם. ולא נדבר על מה היה קורה אם הGS שלך היה פוגש את הSR שלי באחד הרמזורים בדרך ??
    אם אתה לא מאמין לחישובים תוריד את האקסל ותשים את המספרים בעצמך.

    בסוף הכל מסתכם בזה: האם אתה רוכב מספיק קילומטרים שנתים והאם הטווח מתאים לצרכים שלך. כמו שכתבתי באחד בתורים הקודמים, אם התשובה לשתי השאלות היא כן אז אין כלי שמתקרב לכלי הזה.

  8. אבל מילאת אתמהאויר הצח במילירדי חלקיקים ריאקטיביים שעכשיו יחדרו לריאות של הצפרים המצייצות יקעילו את המוחות של העוברים בביצים והגוזלים כך שכאשר יגיעו לבגרות לא ידעו לנווט ויפלו קרבן לכל טורף. אגב כך עשית את אותו נזק לילדים שלך ולכן יש להם סיכוי של אחד לשמונים להיות אוטיסטים. נעשה התערבות נשב בחדר סגור אני עם האופנוע החשמלי שלי מותנע ומוכן לנסיעה ואתה עם שלך באותו מצב למשך שעה. מי מאיתנו ישרוד לספר על הלוויה?

  9. ד' מכפר סבא // 01/02/2016 um 15:27 // הגב

    יובל,
    אתה צודק שמנוע חשמלי עוזר בהפחתת זיהום אוויר.
    גם אני אשמח לעולם עם אוויר נקי יותר.
    רק נתתי דוגמא לאופנוע זול לקניה וחסכוני (יחסית) שמספק אותי.
    אמליץ לך להבא אם ברצונך להעביר מסר/מידע חשוב, עשה זאת אם לא קשה לך בפחות תוקפנות.
    לפחות "אצלינו" בקהילת הדו גלגלי אפשר להימנע מתוקפנות בתגובות (חדרים סגורים,הלוויות,גורם לילדים אוטיזם)…
    אני באופן אישי מתמודד עם ילדים אוטיסטים יום יום,לא זקוק למידע שלך בנושא,ואגב לצערי אף אחד עוד לא מצא ב-100% וודאות את הסיבה לאוטיזם.
    שבוע טוב.

  10. האופנוע שלי עושה כ1 ל14,טיפולים כל 3000 אלף ק"מ (יצרן ממליץ על 6),אני עושה כ2000 ק"מ בחודש.
    האופנוע שווה ביום טוב כ30 אלף ש"ח
    טיפול עולה לי כ250 ש"ח עלות חלקים (מטפל לבד)
    יוצא לי לעשות כעשרה טיפולים בשנה,החלפת צמיגים אחת והחלפת סט שרשרת וגלגשי"ם אחת.
    כ6000 על תחזוקה בשנה + 2000 לבלתמי"ם
    ביטוח עולה 1000 ש"ח והאופנוע נותן בראש לכל 600 ספורטיבי מה שהזירו לא מתקרב אליו.
    רכבתי על הזירו,ועדיין הייתי מוכן לשלם הרבה יותר כדי להישאר עם האופנוע שלי.
    למרות כל הבעיות המתלוות אליו,למרות זה שכל בוקר אני מתמלא בדלק מההנעה ולמרות העובדה שאני לא יכול להיכנס לרחוב בלילה כשהוא מונע,לא הייתי מחליף אותו בחיים אבל עזבו אותי מה אני יודע לכו תשלמו 100 אלף על אופניים חשמליות (חשמליים) למבוגרים.

  11. קצת הערות והארות על חישובי העלות. הסתכלתי על טבלת ההשוואה עם וורסיס 1000.
    (1) ככל שעושים פחות ק"מ ההפרש קטן (לא רק המספרים האבסולוטיים).
    (2) גם החשמל עולה. נכון, היום הרבה פחות מדלק (ראה 3), אבל קיים ולא מופיע בהשוואה.
    (3) מרכיב המס במחיר הדלק הוא כ-60%. אז נכון להיום החשמל לטעינה אינו ממוסה, אבל אם וכאשר הכלים החשמליים יהפכו לנפוצים אין שום סיבה שהחשמל לא ימוסה (אני לא רואה את משרד האוצר מוותר בקלות על ההכנסה הזו) וביטוח החובה יעלה כנ"ל. אז נכון להיום ההפרשים באמת גדולים, אבל, אלא אם כן הכלים החשמליים יישארו איזוטריים זה ישתנה.
    (4) לא נלקח בחשבון הפסד ערך. אולי כי לא ידוע, אבל נראה הגיוני (במיוחד לאור אורך החיים של המצברים) שהפסד הערך של החשמליים גדול יותר משמעותית. להשוואת עלויות נכונה צריך להכניס זאת לטבלה.
    (4) טווח נסיעה קטן משמעותית עם השימוש. לאחר 2-3 שנים זה כ-80% מחדש וממשיך לרדת בקצב מואץ.
    (5) אחרי כ6-8 שנים צריך כנראה, להחליף מצברים. עלותם לא נכנסה בטבלת ההשוואה.

    אם לסכם, הזירו זול יותר אם רוכבים הרבה ובמדיניות המס הלא ממש הגיונית היום. כשרוכבים פחות, וכשמדיניות המסים תתוקן, זה יתהפך מהר מאוד.

    וזה רק כשמדובר על עלויות בלבד, ללא השוואת היתרונות/חסרונות האחרים.

  12. מארק - אופנועי זירו // 01/02/2016 um 15:28 // הגב

    Hi Amnon,
    You are simply wrong on several points. The calculations are meant to illustrate the current costs and significant savings for those riding over 1000km a month. For those riding less the savings are not as significant but let's not forget the "fun factor", most love the riding experience. Do you offer the same cynicism and criticism of those buying a gas motorcycle, of all Ducati, BMW and Harley Davidson owners paying in excess of NIS 100,000?
    If you can predict future Israel government policy, well then you've truly a gift and I imagine such savings are nothing compared to the millions you undoubtedly make. Government policy favors the adoption of electric vehicles for reasons that may not otherwise be obvious, but similar policy and regulation exists throughout the West. It's not practical or possible to tax the electricity used by vehicles that regulation allows to plug into a standard wall socket. Various government ministries have investigated this and made this determination. Further, with the abundant natural gas electrical cost are likely to fall 5-15% over the coming years and remain stable for at least the next 10 year. Gas prices fluctuate wildly and may be expected to rise 5-15% a year.
    In the USA and Europe electric and hybrid electric vehicles are maintaining HIGHER resale values as they require far less maintenance, fewer treatments and generally last longer. These are not Better Place 1st and 2nd generation batteries, rather 5th and 6th generation chemistry Lithium Ion magnesium prismatic batteries rated to 5000 cycles.
    Try doing the math again, but with good information this time and not false conjecture.

  13. ינוקא כמה אחריות על המנוע החשמלי ועל הכלי בכלל?
    מה מחיר המנוע?
    מה מחיר מצבר?

  14. מארק - אופנועי זירו // 01/02/2016 um 15:29 // הגב

    על האופנוע יש שנתיים אחריות מוגבלת. האחריות כוללת את המנוע. על המצברים יש 5 שנות אחריות מהיצרן לירידה של 20% מהיכולת שלו. מדובר במצברי ליתיום איון מגנזיום פרזמטים, מצברים שמשתמשים בהם בצבא ארה"ב, מצברים שהיה כתוב עליהם שטסלה יכוה ללמוד מהטכנולוגיה שלהם.
    מנוע חשמלי שהיה איתך שנתיים כנראה שיגיע גם לנכדים שלך. אבל אם תרצה לקנות אחד, המחיר היום בממוצע 7000 ש"ח תלוי בדגם. המחיר למצבר היום הוא כ 10,000 ש"ח, אבל הטכנולוגיה מתקדמת והמחירים ממשיכים לרדת. (אם אתה זוכר את הבטריות של פלאפונים הראשונים שעלו בערך 500 ש"ח, ולפני 10 שנים 200 ש"ח והיום אפשר לקנות בטריה לנייד ב 10 ש"ח).

  15. יובל, אתה טועה (אבל אתה לא היחיד).
    את החשמל לטעינת הזירו ייצרו משרפת מזוט, גז או פחם. אם, במקרה, החשמל לטעינת הזירו יוצר בחדירה (פחם) או באחת מהתחנות שעדיין עובדות על מזוט, יכול להיות שעם הזירו זיהמת יותר מאשר עם ה-GS500.
    ואם הגענו עד כאן, בוא נמשיך עוד טיפה. תחשוב על כמה זיהום כרוך בייצור הרכב/אופנוע: עפרות מהן מפיקים את המתכות (והפסולת שזה מייצר), כמויות האנרגיה האדירות הכרוכות בהתכה, בעיבוד שבבי, וכל הלכלוך, הפסולת והאנרגיה הדרושים כדי לקחת נפט גולמי ולהכין ממנו את חלקי הפלסטיק. והצמיגים. והצבעים. ההערכות שקראתי מדברות על כך ש- 80-90% של זיהום סביבתי ע"י רכב לאורך חייו נגרמים בזמן ייצור הרכב. אז בסה"כ כשמשווים רכב/אופנוע חשמליים לקונבנציונאליים מדובר על סה"כ 10-20% מהזיהום, וכמו שהראיתי למעלה, בכלל לא בטוח שחשמלי מזהם פחות.

  16. Hi Amnon, In ISRAEL, especially here, electricity production is no longer heavy fuels or coal having switched primarily to clean burning locally sourced Israeli natural gas.
    The GS500 lack basic pollution controls, Zero Motorcycles don't pollute… well aside from the tires.
    The numbers you reference are not correct, most often found on sites opposed to green energy and alternative fuel vehicles that continue to deny global warming.

  17. Hi Mark, Chadera is still burning coal. Regarding global warming, it is caused by emission of carbon dioxide. Burning gas is considered to be cleaner than burning oil because it does not produce other pollutants such as particles, sulfor dioxide, etc, but it produces the same amount of carbon dioxide as oil and coal. Thus, regarding global warming, electrical vihcles are as bad as gasoline burning motors.
    However, "green" is not only global warming. If you consider the extra pollution that is caused by manufacturing the batteries, it looks like battery-based electrical vihcles are even more polluting than gasoline burning vihcles.

  18. שלום לכולם,
    התלבטתי בין 3 אפשרויות – אז ערכתי השווה מלאה ומפורטת, כולל התחשבות בירידת ערך של 15% שנתית, אחזקה מלאה, ביטוחים, דלק/חשמל, הכל עבור 20,000ק"מ בשנה, ועוד. לקחתי בחשבון גם את עלות ההון (מימון של 100% עם ריבית).
    תוצאות עלויות:
    להמשיך עם הקטנוע הקיים שלי XMAX-125-2012 = ש"ח1450 לחודש.
    CB-500X-2016 הונדה = 2,130ש"ח לחודש.
    DS-2016-9.8 זירו = 1,600ש"ח לחודש.
    אם היה אפשר הייתי שולח לכם את האקסל…
    שבת שלום
    דני

  19. הי דניאל, נשמח לראות אותך על זירו ! נוכל לגשר על ההבדל בהוצאות.
    צור אתנו קשר 073-737-1688

  20. הפתרון לחסרונות של הזירו הוא
    https://voltumotor.com/

    עם זמן הטענה ממש קצר!+ טווח יותר גדול.

  21. מה זה משנה הוולט מוטר עדיין לא קיים בארץ….

  22. עדיין לא קיים בעולם,יוצג בהמשך 2016.
    מה שחשוב זה הטכנולוגיה החדשה והטענה המהירה.
    אם הזירו היה נמכר במחירי אירופה(סביב 50),היות ואין פה מכס של 100%.
    מה שחשוב שזה העתיד,אך עם הטכנולוגית החדשות הערך של הכלים עם הטכנלוגיה "הישנה" תרד ופה החשש.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם