סופרספורט – אאוט, נייקדים – אין

האם דורנה הולכת לבטל את קטגוריית 600 הסמ"ק ולהחליף אותה בנייקדים?

פעם, כשהיפנים התחילו להיכנס לזירת המירוצים העולמית, מירוצי הסופרבייק דאז כללו בעיקר אופנועים עתירי נפח והספק. פיירינגים היו בעיקר על איטלקיים חלשים שלא עמדו בקצב המנועים של יפנים, ובאמצע שנות השמונים אף לא הוצגו כלל אופנועים שאינם יפנים על גריד מירוצי הסופרבייק שהתקיימו בעיקר בארה"ב תחת ארגון ה-AMA האמריקאי. כך הפכו לאגדות אופנועים כמו ההונדה CB900F, ה-GSX1100 של סוזוקי, וכמובן ה-Z1000 של קאוואסאקי. שם פגשנו גם לראשונה רוכבים – כולם אמריקאיים, שימלאו בעתיד את היכל התהילה של מירוצי הגרנד פרי, כמו פרדי ספנסר, אדי לאוסון, קני רוברטס, קווין שוואנץ, וויין רייני ועוד.

ואז כמובן נולד ה-GSX750R, ומירוצי הנייקדים נעלמו לבלי שוב לטובת שלדות אלומיניום ופיירינגים מלאים.

כבר לא מעט שנים ברצף, הולכים מכירות אופנועי הספורט ויורדים, ומאידך אופנועי הנייקד עולים בהתמדה במגמה תלולה של עליה במכירות. אבל אם מכירות אופנועי הסופרבייק רק התמתנו וירדו, מכירות אופנועי הסופר ספורט בנפח 600 נעצרו כמעט כליל. השוק רוצה נייקדים, וחלק גדול מהם גם כך מבוסס על מנועי אופנועי הסופר ספורט שעברו שינויים במנוע כדי להתאים ללידתם המחודשת על הנייקדים.

ובדורנה, מארגנת מירוצי הגרנד פרי, הסופרבייק והסופר ספורט, הבחינו בכך.

"אני לא יודע מתי, אבל נהיה חייבים להחליף את אופנועי הסופר ספורט בנייקדים". הדובר הוא לא פחות מאשר חבייר אלונסו, ממנהלי דורנה לשעבר ודירקטור, שפשוט לא רואה צורך יותר בקטגוריית ה-600. "זה כנראה העתיד. נתחיל עם זה כתחליף לסופר ספורט, ומשם נראה איך ממשיכים" – אומר חבייר, ומדבריו משתמע כי דורנה החליטו לשים קץ לקטגוריה הזו בכל מקרה.

האם זה טוב?

לטעמי כן. בלי קשר למהירות או ביצועים, אופנועי הסופר ספורט הם שוליים כשיש עוד שלוש קטגוריות של אופנועי ספורט. קטגוריית מירוצים חדשה ושונה לחלוטין משטאנץ אופנועי הספורט עתירי הפלסטיק, תהיה חידוש מרענן בעולם המירוצים על שני גלגלים.

אז האם שוב נראה נייקדים בעלי לוחית מספר בחזית האופנוע שועטים במסלולי המירוצים מסביב לעולם? נראה שכן. אלונסו ממשיך ואומר כי "אחת המטרות העיקריות של מירוצי האופנועים מבוססי אופנועים סדרתיים היא לעזור ליצרנים למכור אופנועים". ובפרשנות חופשית לדבריו, יש כאן ללא ספק יד רוחצת יד שממנה כולם נהנים – היצרנים, מארגני המירוצים, הלקוחות והצופים. כך שאם הלקוחות בוחרים באופנועי נייקד וזונחים את אופנועי הסופר ספורט, המירוצים צריכים להיות סביב האופנועים שנמכרים לקהל הרחב, ולא לדבוק בעולם הקודם. כך שכנראה כבר בקרוב נראה שינוי מסיבי בעולם מירוצי הכביש מהצד הזה.

lawson2

אדי לאוסון

%d7%a9%d7%aa%d7%99-%d7%90%d7%92%d7%93%d7%95%d7%aa-%d7%92%d7%a8%d7%a0%d7%93-%d7%a4%d7%a8%d7%99-%d7%91%d7%aa%d7%97%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%93%d7%a8%d7%9b%d7%9d-%d7%90%d7%93%d7%99-%d7%9c%d7%90%d7%95%d7%a1

2 אגדות גרנד-פרי בתחילת דרכם: אדי לאוסון מוביל את פרדי ספנסר

10 תגובות לסופרספורט – אאוט, נייקדים – אין

  1. אף אחד לא באמת רוצה נייקד, זה פשוט זול יותר( אופנועי תקציב?). אם הספורטיבים יתומחרו כמו בשנות ה90 שהיה ניתן ב70 אלף לצאת עם אופנוע ספורט חדש, כנראה שהדברים היו נראים מעט אחרת.
    היום, צריך פאקינג משכנתא בשביל לרכוש אופנוע ספורט שגם נראה טוב וגם רווי ביצועים האלקטרוניקה.
    אם יתמחרו סופר ספורט מול נייקד באותם מחירים עם ביצועים זהים עם אותה אלקטרוניקה קרוב לוודאי שהפריינגים ינצחו.
    נקיידים מה נקיידים פףף

  2. שי אתה טועה, על כל סופרספורט כמו מבוסס נייקד, מקטנים ועד טואנו שמבוסס על rsv וgsxs שמבוסס על gsxr.
    אם מישהו כבר הוציא 100 אלף על אופנוע 110 לגירסת פיירינג לא תהיה דיך ברייקר.

    העולם הולך לכיוון הנייקדים מבחינת נוחות, ונייקד זה לא שם נרדף לאופנוע תקציב זה שם נרדף לאופנוע הגיוני.

    בכל אופן, החשש הכי גדול שלי שאם המגמה הזאת תצליח נתחיל לראות גם מרוצי קפה רייסר ובחורים מזוקנים בכל מקום.

  3. ג'יזוס אישה גיבוב שטויות… מחר יעלה קצב המכירות של אופנועים וורודים, אז מה? יוותרו על כל האחרים? נראה לך שהציטוט " נתחיל מהסופר ספורט" מרמז שזו רק ההתחלה וההמשך מה? דוקטטי דסמוסדיצ'י נייקד? נראה לך? אז איזה איטלקי מהדירקטוריון של דורנה, שמורכב מעוד לפחות עשרה דירקטורים הפליץ הנפצה. כבר תילי תילים של שטויות? קטגוריית הסופר ספורט מיותרת?? איך? מנייקד שמאפשר גג 200 קמ"ש והתנהגות גוף שונה לגמרי, נעבור למוטו ג'י פי ב 350 קמ"ש והתנהגות שונה? ככה? איזה גבב שטויות בחיי

    • הרי ברור מאליו שאדם שדובר בשם דורנה, דירקטור בדורנה, והיה מנהל דורנה ושדבריו בנושא מצוטטים כדוברה של דורנה בנושא זה בכל כתבי העת החשובים בעולם, מבין הרבה פחות מלבנטין קל מקלדת שמביע את דעתו באתר דו"גיגים וכותב שמה שהוא מדורנה אמר, הוא שטויות ןרק הוא הוא המבין.

      • פפפפפאק, התבלבלתי בין סופרספורט למוטו 2 😲😲 קורה. עכשיו, כשבאיחור ניכר נפל לי האסימון, ואחרי שנרגעתי מהשאון הנוראי של נפילת האסימון לבאר ריקה, אז ככה. יש מצב. אם המטומטמים בדורנה קבעו שבעונה הקרובה, במרוץ 2 של כל אירוע המנצח של מרוץ 1 יצץתחיל מהסוף וכן הלאה, אזי החלטה להתחרות בסופרספורט על אופנועי נייקד בצבע ורוד הגיונית. ואני אומר, למה לעשות חצי עבודה? למה רק ניייקד? שיעשו גם הגבלות נוספות. למשל, רק קרבורטורים, בלי בולמים אלא מושבים עם קפיצים, קירור אוויר בלבד ושפיצים בחישןקים. והמתחרים יחוייבו לרכב עם שפם, שלייקעס וקסדות חצי. אם כבר אז כבר

  4. שמעון אברמוביץ // 05/12/2016 um 10:39 // הגב

    ממש לא צודק המחיר הוא רק חלק מהבעייה,אי אפשר לחיות ביום יום עם אופנועי סופר ספורט ובאירופה מהירויות הנסיעה כבר לא מה שהיו פעם,האכיפה קשוחה ואין אפשרות לנצל את פוטנציאל האופנוע,יותר ויותר אנשים טוענים שהם מעדיפים את הערום כי זה ממתן להם את מהירות הרכיבה ואם נוסיף את העובדה שהיצרנים בודאי מעדיפים לצמצם עלויות הנייקדים ימשיכו לשגשג.
    הדו שימושיים נפלאים לטיולים אבל קשים לתימרון בערים המצטופפות והארגזים לא ממש עוזרים.

    • לא אתה.
      לקחת הנפצה ולשחרר אותה כידיעה עיתונאית, בלי להבין את המהות, זו בדיחה.
      בדיחה לא פחות תפלה מסיפור הגריד במרוץ 2 בסבב הסופרבייק בעונה הבאה. אבל ככה זה, גם בדיחות מותר לכתוב…

  5. די! בשילוב של הכתבה הזו https://www.doogigim.co.il/?p=9101 אנחנו עוד נחשוב שמישהו סופר אותנו.

    אישית המירוץ היחיד בו אצפה בטמבליזיה ואוכל לרוץ לקנות כלי כזה זה הגרוטראלי.

  6. שי אתה טועה יש כאלו שנייקד מרגיש להם טוב יותר , אני אישית בין לבין אוהב נייקדים אבל לא תנוחה זקופה מידי , קיצור נייקד עם קליפ און סוגר את העניין מבחינתי.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם