דג לשבת: "28 ימים מאוחר יותר…"

כל שנה, בסופ"ש אחד באוגוסט, מתקיימת תצוגת אופנועים מבניה עצמית בשם "בולדוג בש" (מסיבת הכלב – בתרגום חופשי…) במסלול של נפת שייקספיר, הנמצאת לא רחוק מסטרטפורד עיירת הולדתו של וויליאם ש. המפורסם.

לפני שנה, כמעט חודש טרום פרוץ הארוע, גילה בחור בריטי בשם בן שהוא לא מוכן. אין לו כלום ביד להציג וחבל, כי בן הוא בעליה של סדנה אנגלית ששמה "ויילספיד" הנמצאת בוורצ'סטרשייר, והוא דווקא אוהב ואפילו כבר רגיל להציג בתערוכות את יצירותיו. בן החליט איפוא שהוא נכנס ללחץ כאן ועכשיו ובזה הרגע.

היות ולא עמד לרשותו זמן רב, הוא ערך סיור מהיר בג'נקיה של סדנתו. חזר מהסיור ובסלו 2 גלגלים של טריומף שנשארו מפרוייקט ישן, מחבט טניס, קופסת עוגיות, פקק של בקבוק שמפניה, ומנוע גאס גאס 270 סמ"ק 2 פעימות מקורר מים שפעם קנה ושם בצד שיהיה רזרבה למקרה שהמנוע בטריאל שלו יקרוס וייאסף אל אבותיו.

עם כל אלה יצא למסע. לרשותו עמדו 28 הימים עד לתחילת יריד הבולדוג-בש.

כפי שניתן לראות מן התוצאה הסופית, עיקר העיסוק היה בבניית השלדה ועיצוב מיכל הדלק. הוא נטל צינורות 3/4 צול וכופף אותם במכשיר כיפוף צינורות ביתי. העיצוב המיוחד היחידני והכובש הוא כמובן החלל שהוקצה למיכל הדלק בין 2 הקורות העליונות. המנוע משמש כגורם נושא עומס בשלדה.

צינור המפלט פותל כלפי מעלה, הרדיאטור באופן טבעי התקבע בקדמת השלדה, כסאון קטנטון הונח באלגנטיות רבה על 2 מוטות דקים שנמשכו קצת אחורה אחרי ששימשו לחיזוקי אורך בשלדה. את תפקיד הבלימה הוא ייעד לגלגל האחורי והתקין באופן מעורר השתאות על גלגל השיניים מעין קליפר שמופעל באמצעות כבל (!), מערכת שעברה המפואר מספר על שרות באיזה טוסטוס איטלקי שבן פירק ביום מן הימים בעבר. מעצור קדמי? – אין. המצמד – מקורי, מופעל ע"י משאבת שמן.

האופנוע כמעט ונטול שיכוך זעזועים לחלוטין: מאחור שלדה קשיחה ומלפנים מזלג גירדר בניה עצמית כשהקפיץ הקטן שהוכנס בתוכו לשיכוך זעזועים מינימלי כנראה פורק ונלקח מאופניים. את מכסה הסלילים עוטף פח מצוייר, את הסלוטייפ שליפף את ידית מחבט הטניס הוא כרך סביב הגריפים, את פקק בקבוק השמפניה הזרוק הוא תקע בפתח המילוי של מיכל הדלק אותו צבע בשחור-זהב, ואת קופסת הביסקוויטים של הנטלי-את-פאלמרס הוא קיבע בתחתית השלדה לפני הגלגל האחורי ודחס לתוכה את כל מערכת החשמל שאמורה לשאת בעומס העצום של אור בלם אחורי (לצד הגלגל) ואי אלו רכיבי הצתה…

אחר הדברים האלה נשאר לו עוד טיפה זמן אז הוא עיצב מחדש את רגליות ההתנעה וההילוכים, מרגלית הצד הוא בכלל התעלם או שכח ונאלץ לחפש קרש להשעין עליו את האופנוע… עם היצירה הזו, חפיפית-מינימליסטית להחריד וגאונית להתהלל, הוא מיהר להתייצב בתחרות הקיסטום בולדוג-בש שכאמור התקיימה 28 ימים לאחר תחילת הפרוייקט. כשחשב על שם אותו יכתוב על השלט שיוצג ליד האופנוע בתערוכה, לא עלה במוחו שום דבר מקורי יותר מהשם: "28 ימים מאוחר יותר…" וזה אכן שמה של היצירה הדו גלגלית הנפלאה הזו.

אתם יכולים לשוטט קצת באתר שלו ולהתרשם משאר פירות סדנתו. הן נחמדות אבל אני לא מוצא בהן שום דבר יוצא דופן או מיוחד, לעומת הגאס-גאס קסטום הזה שבו הוא לא סתם יצא לחשוב מחוץ לקופסה, אלא ממש התפרץ מתוכה ועף למרחקים עם הראש שלו.

 

4 תגובות לדג לשבת: "28 ימים מאוחר יותר…"

  1. פינת הציור השבועי לילד – מחבט במערכה הראשונה יורה איזולירבנד סרק בשלישית.
    וחוץ מהבולם אשר נלקח מאופניים שחוטות נראה שנלקח מהם גם הבלם דיסק מכאני (אק"א כבל)
    אגב אותו בלם, תמוה מאד בעיניי כיצד הרפידות מצליחות "לנשוך" שיני גל"ש אשר זה עתה באו במגע עם השרשרת.
    כנראה שברוח הימים הללו מתרחש כאן נס פחחח השמן.

    • בלם הכבל נלקח מטוסטוס איטלקי…

      נס פחחחחחחח השמן – נהדר! (((-:

  2. מדהים,יצירת אומנות

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 07/12/2018 um 11:33 // הגב

    מאוד נעים לעין בהחלט אופנוע יפה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם