המדריך השלם ליבוא אופנועי אספנות

ישנן הרבה סיבות מדוע לרכוש אופנוע אספנות, אבל מעבר למשוגעים לדבר ישנו גם אספקט של כדאיות כלכלית אותו אפרט בהמשך. לפי חוק ייבוא רכבי אספנות, רכב אספנות חייב להיות לפחות בן 30 זאת אומרת שכיום ניתן לייבא אופנוע משנת 1985 או לחשוב כבר על 1986. החל משנות ה-70 בזכות המהפך שהביא עימו ההונדה 750 CB נכנסו היפנים חזק לשוק האופנועים וכל אחת מארבע הגדולות הציגה את הגרסה שלה למרובע הצילינדרים מקורר אויר. מכיוון שרובם היו דומים והתבססו על העיצוב הקלאסי הבריטי הם מיד זכו מצד האירופאים לכינוי הנלעג UJM – UNIVERSAL JAPANESE MOTORS. אבל למרות הלעג, אלו היו אופנועים מאוד אמינים ופשוטים לאחזקה, בעיקר אלו שיוצרו במחצית השניה של שנות ה-70 לאחר שרוב מחלות הילדות נפתרו. מעל לכל אלו אופנועים 'נכונים' שידעו לעשות הכל לפני שהחלה החלוקה לקטגוריות ותתי-קטגוריות. נכון, שהתנהגות כביש לא הייתה משהו אבל ניתן לפתור זאת בקלות על ידי שידרוג המיתלים. והפשטות הזו היא כיף. כיף לחיות עם האופנועים הללו בעיקר אם ביפני עסקינן כשחלקי חילוף מקוריים חדשים נמצאים בשפע ובזול.

שנות ה-80 שכיום נכנסות להגדרת אספנות, היו השנים המשמעותיות ביותר בתעשיית האופנועים, לדעתי האישית כמובן. בעשור הזה חלה קפיצת דרך משמעותית, גם מבחינה טכנולוגית וגם עצובית. זה עשור שהחל עם מנועים מקוררי אויר והסתיים עם מנועים מקוררי מים, זהו עשור שהחל עם צמד בולמים מאחור והסתיים עם בולם אחד מתכוונן, זהו העשור שבו התפתח האופנוע המודרני כפי שאנו מכירים היום מאופנוע אחד שעשה הכל, כמו בשנות ה-60 וה-70 ועד החלוקה לקבוצות שונות וממוקדות כגון ספורט, ספורט-תיור, תיור, כולבויניק ועוד. והעשור הזה הוא עכשיו בגדר אספנות, כלומר יש כיום אפשרות לרכוש אופנוע מודרני יחסית ולשלם עליו ביטוח חובה בתעריף מצחיק יחסית לאופנוע חדש מכיוון שהנ"ל מוגדר כרכב אספנות (אמרתי לכם שההיבט הכלכלי יגיע).

בנוסף, לאופנועים הללו יש הרבה יותר אופי/נשמה מאשר לאופנועים של היום, וכאשר אני מדבר על אופי אינני מדבר על בעיות מכניות אלא על התנהגות הכביש. הפידבקים מהמתלים, המנוע, תנוחת הישיבה ועוד אלף ואחד דברים קטנים ותחושות שהאופנוע מעביר בזמן רכיבה. אולי זה אני בלבד (ואני בהחלט מקבל את זה שהבעיה היא בי) אבל לעתים יש לי הרגשה שהאופנועים של היום, עם כל האלקטרוניקה, עושים הכל כל-כך טוב עד כי יש מעין הרגשת נתק ביני לבין הכביש והמנוע לעומת הסוזוקי GS שהיה לי או הגוצי אשר איתם אני מרגיש מחובר יותר לאופנוע ולכביש ומקבל יותר מידע ברכיבה. שנית, אולי זה בגלל שאני שייך לדור שנולד עדיין בעולם אנאלוגי, יותר קל לדעתי לטפל בהם בבית מאשר בחדשים עמוסי האלקטרוניקה. בקיצור, מספיק עם בלבולי השכל והשורה התחתונה היא שזה הזמן למי שרוצה לייבא אופנוע אספנות ולשמחתנו יש הרבה אופנועים במצב כמעט חדש עם מעט מאוד מייל על השעון בארה"ב במחירים מאוד סבירים ואני ממליץ לכם לבדוק את האפשרויות הללו. אולי זה ייראה לא כלכלי כאשר מסכמים את כל העלויות, רכישה, משלוח ומס בארץ אבל בתמורה אתם מקבלים אופנוע אמין שיכול לרוץ עוד שנים רבות יום יום ובעלות ביטוח מצחיקה לעומת אופנוע צעיר יותר. הסוזוקי GS750 שהיה לי, עבר טיפול פעם בשנה שכלל החלפת נוזלים, כיוונים, ניקוי קרבורטור (כי פשוט זה היה זול בארה"ב אז למה לא) וזהו, האופנוע היה פשוט כמו שהאמריקאים אומרים BULLET PROOF וכנ"ל הניסיון שיש לי עד עתה עם הגוצי (5 שנים עד עכשיו).

תהליך הרכישה והייבוא

IMG_6983השלב הראשון בייבוא אישי הוא כמובן שלב הקנייה. ה-Default כמובן זה איביי כאשר אחד היתרונות הגדולים של איביי זה ההגנה שהיא מספקת לקונה במידה והעסקה לא מתבצעת כראוי. מקורות נוספים לאופנועים הם כמובן קרייגסליסט וסייקל טריידר. שני אלו הם לוחות יד 2 כאשר קרייגסליסט הוא הפופולרי ביותר. המחירים בקרייגסליסט בד"כ נמוכים משמעותית מאשר באיביי, אבל החיסרון שלו הוא שאין הגנה על הקונה ולא תמיד ניתן לקנות בשלט רחוק, תלוי מאד במוכר. עונת קניה מומלצת לדעתי היא מתחילת אוקטובר עד סוף מרץ/אפריל אז מחירי האופנועים בחציה הצפוני של ארה"ב יורדים משמעותית בגלל עונת החורף הארוכה והמושלגת. בחלק מהמדינות שם כגון מינסוטה או מונטנה עונת הרכיבה היא בסך הכל חודשיים בשנה מה שמעלה את הסיכוי לאופנוע עם מעט מאוד מיילים על השעון. ואז בחורף הנ"ל מאוחסנים בחניה מקורה עם בקרת אקלים וכך האופנוע נשמר במצב מצויין.

לאחר שנרכש האופנוע מתחיל תהליך היבוא, עלות משלוח אופנוע מארה"ב לישראל יכולה להגיע עד לכ-2,600 דולר, תלוי בחברת ההובלה, כאשר הנ"ל מתחלקים לכ-600 דולר הובלה עד נמל היציאה, בין 400 ל-600 דולר לארגז אריזה יעודי עבור האופנוע, ו-1,400 דולר עבור ההובלה לארץ במכולה שבה נמצא רק האופנוע שלכם. ניתן 'להוזיל' זאת במידה ואתם מביאים את האופנוע לנמל המוצא לבדכם במסגרת טיול, במידה ואתם חוזרים ארצה מרילוקיישן או משהו כזה אזי ניתן לשלוח את האופנוע במכולה  יחד עם תכולת הבית שלכם, במקרה כזה העלות היחסית של משלוח האופנוע תהיה רק עלות הארגז שזה 600 דולרים וזה גם מה שיחושב ויתווסף עבור תשלום המס במכס. דרך נוספת להוזיל היא לייבא בקבוצה ואז עלות המכולה מתחלקת בין מספר מייבאים. בישראל קיימת חברת USHOP MOTORS, המתמחה בייבוא אישי של רכבים מארה"ב. בחברה ניתן לקבל ייעוץ ועזרה וליווי צמוד החל משלב הקניה, ועד השחרור מהמכס בארץ.

לאחר שבחרתם אופנוע וסגרתם עם חברת שילוח, מגיע תהליך הוצאת רישיון הייבוא על מנת שתוכלו להביא את האופנוע ארצה. כדי לקבל רישיון יבוא רכב עליכם להגיש את הטפסים הבאים אונליין (הכוונה דרך האתר של משרד התחבורה) וגם לשלוח HARD COPY בדואר:

1) אישור מוסך לגיבוי תחזוקתי, פשוט לכו למוסך מורשה ובקשו ממנו שימלא טופס הניתן להורדה באתר משרד התחבורה ויחתום שהוא מצהיר שהוא יטפל באופנוע.

2) מפרט טכני של הדגם, צלמו/סירקו את דף הנתונים על הדגם מספר הטיפולים או מספר הרכב.

3) צילום של הרכב חזית וצד על מנת שיוכלו במשרד התחבורה לראות באיזה דגם מדובר.

4) צילום רישיון רכב תקף, אני הוספתי גם צילום של שטר הבעלות, TITLE, על מנת להראות שהרכב בבעלותי.

5) תצהיר, טופס בו אתם ממלאים את פרטיכם האישיים וכן את פרטי הרכב המיובא, הטופס מכיל סעיפי הגבלות וחוקים שונים אשר עליו אתם חותמים בנוכחות עורך דין אשר גם חותם בתחתית העמוד שכל הפרטים נכונים וכיוצ"ב.

IMG_7622לאחר שברשותכם כל הטפסים, אתם סורקים ומכינים עותקים אלקטרוניים וניגשים למילוי הפרטים אונליין. שימו לב, בעת מילוי הטפסים הנכם אמורים למלא את מספר השלדה וכאן הרבה אנשים נופלים וגם אני, במשרד התחבורה מתכוונים שתחת מספר שילדה תרשמו את ה-VIN (VEHICLE IDENTIFICATION NUMBER), אשר מופיע  ב-TITLE ומכיל 17 ספרות ואותיות וחלקו האחרון מורכב ממספר השלדה האמיתי כלומר זה שהוטבע על השילדה בעת יצורה. כיום, לפי הבנתי, ברכבים חדשים מספר השלדה הוא ה-VIN אבל בעבר זה לא היה כך וה-VIN ניתן לרכב לאחר שהגיע לארה"ב והוצמד לרכב ע"י לוחית מתכת. אחרי ששלחתם אונליין, תקבלו הודעה בה מופיעה מספר הבקשה שלכם, רשמו אותה וציינו אותה במכתב הבקשה שלכם אותו תצרפו לטפסים אשר תשלחו בדואר. אל הטפסים הנשלחים בדואר צרפו גם צילום של הרכב מאחור, זו חלק מהדרישה שלהם שלא מופיעה בטופס האלקטרוני.

הכתובת למשלוח הטפסים היא משרד התחבורה– רישיון אגף הרכב ושרותי תחזוקה, גף יבוא רחוב המלאכה 8 תל-אביב, ת.ד. 57031 מיקוד 61570. אני חייב לציין שזה לא כל-כך ברור באתר משרד התחבורה וכאשר התקשרתי למוקד הטלפוני קיבלתי שלוש תשובות שונות. לאחר שהתקבלו הטפסים כולם, גם דרך האתר וגם דרך הדואר במשרד התחבורה, תקבלו אימייל המאשר את קבלתם ואם הכל בסדר אזי בהודעה ייכתב שהנ"ל הועברו למחלקת תקינה. במידה והייתה טעות בהגשה, האימייל יציין היכן הבעיה ותתבקשו לספק את המידע הנכון ולהגיש הכל מחדש. במחלקת התקינה עובר על הטפסים גורם מוסמך המחליט האם הרכב בר יבוא או לא. אם הכל בסדר בשלב הזה תקבלו לאחר כשבוע אימייל המודיע לכם שהבקשה עברה לסטטוס מחלקת יבוא. יממה אחר-כך קיבלתי אימייל המאשר שהבקשה אושרה ואימייל נוסף עם רישיון היבוא. סה"כ הלך די מהר וכעשרה ימים לערך עברו מהיום בו שלחתי את הטפסים בדואר ועד אישור הבקשה. עכשיו, נשאר להמתין להגעתו של האופנוע ארצה.

שיחרור האופנוע ותהליך הרישוי

אז מזל טוב והאופנוע הגיע לארץ. במקרה שלי היה עמיל מכס שטיפל לי בעניינים ואני הגשתי לו כל מסמך אפשרי רק שלא יעשו בעיות. עבור השחרור מהמכס צריך להדפיס ולהגיש את רישיון הייבוא שקיבלתם באימייל, שטר הבעלות הזר ואת מסמך הקניה, BILL OF SALE, שם מצוין מלבד פרטי האופנוע ומספר ה-VIN, גם מחיר הקניה שעל פיו מחושב תשלום המכס בנוסף למחיר ההובלה ומיסי נמל שונים ומשונים. במידה והאופנוע הגיע בארגז סגור אזי אתם תוזמנו לנמל שם תפתחו את הארגז (זכרו להביא מברגה חשמלית) עבור בדיקה של נציג המכס בנוכחותכם של מספר השלדה והאם הוא תואם לזה המופיע בשטר הבעלות הזר. במידה והכל כשיר המכס ישחרר את האופנוע.

אז הכל טוב ויפה והאופנוע בשעה טובה הגיע הביתה, ומה עכשיו? המדינה נחמדה ומקציבה לכם שלושה חודשים לסדר את הליך הרישוי והגיור של האופנוע. לאחר שהאופנוע שוחרר והגיע הביתה, קופצים לסניף משרד הרישוי הקרוב למקום מגוריכם, מוסרים את ניירות השחרור מהמכס ומוציאים רישיון רכב זמני אותו כמובן צריך לשלם בבנק הדואר. אחר-כך ניגשים עם הרישיון הזמני למכון טסטים על מנת שייצרו לכם לוחית רישוי לאופנוע עם מספר הרכב שקיבלתם ברישיון הזמני, זהו כבר המספר הקבוע שלכם כך שאתם יכולים ישר להוציא לוחית רישוי שכתוב עליה רכב אספנות. אחרי ששילמתם את הרישיון הזמני אתם יכולים להוציא ביטוח חובה לאופנוע לשלושה חודשים עד שתסיימו את הליך הרישוי. עם האופנוע מגיעים ביום שלישי בבוקר למשרד הרישוי בחולון (לתושבי המרכז) שם מאחור בבוטק'ה נמצא בחור עם שיער כסוף ארוך בשם חגי אשר מבצע רישום של האופנוע ועובר על מספרי השלדה, המנוע וכן מידות הצמיגים לבדוק שהכל כשיר. הנ"ל נמצא שם מהשעה שמונה עד עשר/אחת עשרה בבוקר. אח"כ אתם נשלחים לעמוד בתור לעמדה מספר אחת ל'תקינה' שם הבוחן שוב פעם חוזר בדיוק על אותן פעולות שנעשו בעמדת הרישום. אם הכל בסדר אתם תישלחו לעבור טסט ואז שוב פעם לחזור לעמדה מספר אחת שם ישלחו אתכם לעמדה שש בפנים על מנת להוציא את הרישיון הסופי. יש מצב שיכול להיות שתשלחו לעשות הטבעה של מספר השלדה מחדש ואז לאחר שתעשו זאת תחזרו שוב לעמדה מספר אחת וכן הלאה. נשמע טרטור אבל אם מגיעים בגישה חיובית אז הסך הכל לא נורא ובאמת שלא צריך להתעצבן. שימו לב, במידה ונשלחתם להטביע את מספר השלדה אזי שימרו על מסמך ההפניה ואישור ההטבעה לכל צרה שלא תבוא בעתיד.

למרות המתואר לעיל התהליך לא כזה מסובך ובסופו של דבר הגשמתם חלום בין אם זו אקזוטיקה דו-גלגלית, בסיס לפרויקט או פשוט אופנוע במצב מצוין שכל מה שנשאר זה לעלות עליו ולצאת למרחבים.

91 תגובות להמדריך השלם ליבוא אופנועי אספנות

  1. כל הכבוד על הכתבה המיידעת והממצה..
    באמת עושה סדר בדברים.

  2. כתבה מעולה ולעניין !!! כל מילה בסלע - בעיקר באשר לאופי, נוכחות וכיף עם האופנועים האלה כבעלים של שבעה אופנועי אספנות אני מזדהה עם כל מה שכתוב וג // 22/07/2015 um 7:49 // הגב

    כתבה מצויינת ומדויקת בכל פרטיה. כבעל שבעה אופנועי אספנות אני מזדהה עם כל מילה בעניין הכיף של הבעלות והשימוש בכלים אלה. את תהליך הייבוא והרישוי עברתי מספר פעמים וכל הכתוב מדויק לחלוטין. נפלא

  3. תודה רבה על הכתבה – זו פעם ראשונה שאני מבין מה בדיוק הולך להיות מבחינת בירוקרטיה בארץ בשביל לייבא

    אשמח לשמוע טיפים בקשר למכס בארץ – לפי מה הוא נקבע והאם יש דרך חוקית לשלם קצת פחות?

  4. רענן כרמיאלי - תגובה לעומר // 23/07/2015 um 7:05 // הגב

    בארה"ב בכל קניה של רכב, גם מגורם פרטי המוכר רושם מעין קבלה הנקראת BILL OF SALE שם רשום מי מכר ולמי נמכר הרכב ובאיזה מחיר. על פי המחיר במסמך הזה + עלויות ההובלה ומיסי הנמל השונים בארץ מחושב המכס. הדרך שלך להוזיל את העניין היא על ידי רישום מחיר נמוך יותר ב-BILL OF SALE. כמובן שזה צריך להיות בהסכמת המוכר כי הוא הרי חתום על המסמך וכן זה צריך להיות סכום ריאלי כי החבר'ה במכס לא טיפשים ואם תרשום סכום מגוחך כמו 50 דולר הם יעלו על העניין לבד. בסך הכל מחיר האופנוע הוא לא היחיד שקובע את עלות המכס, אם קנית אופנוע ב-1000 דולר בארה"ב ועלות ההובלה הייתה 1500 דולר הרי שמחיר המס שתצטרך לשלם יחושב לפי 2500 דולר מכיוון שמכניסים את מחיר ההובלה לעניין כלומר המשקל של ההובלה הוא הגורם המכריע בתשלום המס במקרה הזה.
    מקווה שעזרתי.

    • לא ברור לי מאיזו סיבה מצאת לנכון להמליץ לאנשים להונות את שלטונות המס. כמובן שההמלצה שנתת לחברים כאן היא לעבור עבירה פלילית וזאת מעבר לפגיעה בקופה הציבורית של כולנו…

  5. כתבה פשוט מעולה!

  6. איציק שחורי // 14/10/2015 um 21:07 // הגב

    שאלה קטנה . האם את כל תהליך הרשוי הקבוע ניתן לעשות גם במשרד הרשוי בחיפה או שאופנועי אספנות זה רק בחולון ?

  7. רענן כרמיאלי // 15/10/2015 um 12:08 // הגב

    לצפוניים ניתן לעשות את הרישוי לרכב מיובא בחיפה במשרד הרישוי חיפה – אדיסון 2, מפרץ חיפה

  8. האם יש מידע לגביי יבוא של אופנוע אספנות שמקובע אליו סירת צד.
    אני מעוניין לייבא סט שלם של הארלי דיוידסון עם הסירה,
    מה צריך בשביל זה?

    • אין בעיה אם כך הוא מגיע מארה"ב ואם זה מצויין במסמכים האמריקאים.

  9. מה קורה לגבי יבוא מאירופה שגם שם יש מבחר מכובד?

    • אין בעיה לייבא אם הנ"ל מגיע ככה מארה"ב וכך גם מצויין ברישיון האמריקאי.

  10. רענן כרמיאלי // 26/11/2015 um 8:31 // הגב

    אין בעיה להביא מאירופה, בעבר בגלל שער החליפין בין היורו לדולר היה יותר זול לרכוש אופנוע בארה"ב. כיום כאשר היורו בשפל המחירים כמעט זהים.
    הנה אתר מצויין להתחיל לחפש בו אופנועים באירופה:
    http://www.carandclassic.co.uk/cat/15/

  11. מה העניין ביבוא אופנוע מארה׳ב עם הצמיגים והפנס הקידמי?
    יבקשו להחליף?

  12. רענן כרמיאלי // 03/12/2015 um 15:29 // הגב

    אין שום בעית פנס קידמי או צמיגים בייבוא אופנוע מארה"ב ולא יבקשו להחליף. הצמיגים שרשמת בבקשה לרישיון ייבוא יהיו הצמיגים אשר ירשמו ברישיון הישראלי החדש.

  13. האם החישוב ב ushopmotors עבור המחיר הסופי, ניתן להתבסס עליו?
    האם התהליך העצמי מתוסבך ועדיף 'אולי' לעשות אותו דרכם,או מקביליהם?

  14. רענן כרמיאלי // 06/12/2015 um 10:31 // הגב

    המחשבון באתר של USHOPSMOTORS נותן לך הערכה כמה צריך לעלות סה"כ כולל קניית האופנוע דרכם או בעזרתם. זה לא מחיר סופי, זו הערכת מחיר על מנת לעזור למייבא המתחיל כמה כסף אמור לעלות הייבוא.

  15. ניר גולדשטיין // 14/12/2015 um 21:14 // הגב

    שאלה:
    האם בעת התקינה אדרש להחליף ספידומטר שמודד בקילומטרים?
    אני לדוגמא מביא הארלי מארה"ב שהספידומטר הוא במיילים.

  16. כן. בד"כ האופנועים האירופאים והיפנים הנמכרים בארה"ב מגיעים כאשר הספידומטר מכיל שתי שנתות כאשר האחת במיילים והשניה בק"מ. כדאי לבדוק אם גם בהארלי זה כך.

  17. באיזה מחירון עבור אופנועים משתמש שמאי המכס להערכת מחיר האופנוע?

    • רענן כרמיאלי // 12/03/2016 um 15:06 // הגב

      שמאי המכס משתמשים בעיקרון במחירון נאדה,www.nada.com ,להערכת מחיר הרכב המיובא, אבל בד"כ כלל הם מקבלים את מחיר הקניה כפי שמופיע בקבלה על עסקת הקניה. בתנאי כמובן שהמחיר המצויין בה לא נמוך באופן חשוד.

  18. כתבה מעולה.
    רענן יש לי שאלה קטנה אני בעיצומו של תהליך הייבוא .
    האופנוע המבוקש נמצא וכעת אני צריך להתחיל את התהליך מול משרד הרישוי.
    רציתי לדעת איך נקבעת דרגת הרישוי לאופנוע?אם האופנוע מגיע מארצות הברית מוגבל בהספק איך אני אמור לרשום אותו בישראל כרישוי מוגבל? תודה על הזמן.

  19. שאלה: מצאתי אופנוע אספנות מ1985 ביפן במצב מצוין.
    האם יש תהליך שונה מיפן או שזה כמו מארהב?
    יש גם סוכנות מסודרת ששולחת עם כל המסמכים באופן מסודר
    זה משנה ארץ המוצא?
    בתודה מראש

    • רענן כרמיאלי // 29/04/2016 um 8:42 // הגב

      עניתי לך בפייס ואענה לך גם כאן. למה דווקא מיפן?דווקא בשנים האלו אסור היה למכור ביפן אופנועים בנפח הגדול מ-400 סמ"ק. כל הייצור של קטאנות בנפח 1000 ו-1100 יועד לייצוא. לדעתי אתה תמצא בלי שום בעיה קאטאנה מקורי בארה"ב או באירופה. אם תצטרך עזרה, צור קשר.
      שנית, עלות המשלוח מיפן תהיה יקרה יותר, קח בחשבון שגם זה נכלל בחישוב מחיר האופנוע לצורך תשלומי מכס.

  20. יש לשים לב טוב טוב שמספר השלדה מוטבע בשלדה עצמה וכולל את כל האותיות והמספרים שרשומים ברשיון הרכב ה TITLE.

  21. היי, יש לי 2 שאלות:
    1) האם יש לך תחשיב כללי לכמה כל הסיפור יעלה, מלבד המס והמשלוח. כלומר, כל הבירוקרטיה בארץ וכל הסיפור של האגרות ותשלומים בדואר וכו ?

    2) איך אדע בנמל עצמו לאן ללכת, איפה אורזים את האופנוע וכו. למשל בנו-יורק – איך אדע לאן לפנות ?

    3) האם אתה מכיר קבוצות פייסבוק או משהו כזה של אנשים ששולחים מכולות יחד ? אני אהיה בארה"ב בספטמבר, בנו יורק ושוקל לשלוח אופנוע.

    • רענן כרמיאלי // 06/06/2016 um 9:22 // הגב

      1) באתר של USHOPS MOTORS יש מחשבון בו אתה יכול להעריך כמה יעלה לך התענוג. בעיקרון זה די פשוט למחיר האופנוע תוסיף גם את מחיר ההובלה לארץ ואת זה תכפיל פי 2. כל התשלום נעשה בנמל דרך עמיל המכס, אין שום אגרות תשלום בדואר. קבלת רישיון הייבוא לא עולה כסף.

      2) אינך צריך להגיע לנמל, חברת המשלוח שבחרת תגיע ותאסוף את האופנוע ממך, היא גם תטפל בכל הבירוקרטיה של הוצאת האופנוע מארה"ב. אותה חברה באמצעות נציג שלה בארץ גם יכולה לטפל עבורך בכל הבירוקרטיה בארץ.

      3) בבקשה https://www.facebook.com/groups/Asfanut/
      וגם https://www.facebook.com/groups/caferaceril/

  22. יהונתן // 15/06/2016 um 1:56 // הגב

    מה קשור מחיר ההובלה למכס למה לא לוקחים רק על מחיר האופנוע

    • רענן כרמיאלי // 15/06/2016 um 9:31 // הגב

      זה כבר שאילתא למשרד האוצר. על כל דבר המיובא לארץ המכס מחושב לפי מחיר המוצר פלוס מחיר ההובלה כנ"ל גם עבור חבילות המגיעות בדואר ונתפסות במכס.

  23. אני רוצה לעשות את זה כמה שיותר זול וכמובן מוכן לעבוד בשביל זה. התוכנית הייתה להגיע בקיץ לארה"ב (אני בטיול שם בכל מקרה). לרכוש אופנוע בקרייגסליסט ולהביא אותו עד לנקודה הסופית שבה אני מעלים אותו לסירה. בקיצור, אני רוצה שהמשלוח יהיה הכי זול שאפשר. אתה מכיר אופציה כזו ? שם של חברה כלשהי שתוכל לסייע לי בזה ? ישראלים שנמצאים שם שיוכלו לעזור ? תודה רבה !

  24. יש לי אפנוע baa overet מודל 56 דגם 31 מחפס גיר מוטי טל 0547455442

  25. יש לי אופנוע איטלקי ללא מספר מנוע כי באיטליה 50 סמק פשוט אין מספרים , מה עלי לעשות כדי לעבור עמדה 1 ?

    • רענן כרמיאלי // 22/07/2016 um 23:48 // הגב

      ברישיונות הזרים מופיע בד"כ רק מספר שלדה ולא מספר מנוע. לדעתי פשוט ישלחו אותך מעמדה מס' אחת לגשת ולעשות מספר על המנוע, כנראה לפי מספר השלדה.

  26. יוסי כהן // 24/07/2016 um 21:27 // הגב

    קיימת אפשרות לקנות את האופנוע באירופה ולהגיע בנסיעה ומעבורת לנמל חיפה או אשדוד, ותשלום ההובלה יקבע על פי עלות ההובלה במעבורת?

    • רענן כרמיאלי // 25/07/2016 um 10:37 // הגב

      כן, זה בדיוק כמו להביא בעצמך את האופנוע לנמל היצאה ומשם העלות תיחשב רק על ההובלה באוניה.

  27. יוסי כהן // 25/07/2016 um 21:01 // הגב

    אם אני מייבא אופנוע לשיפוץ, ומן הסתם הוא היה ללא רישוי מספר שנים אבל יש לו את ה titel, עדיין ניתן להעלות אותו ארצה, שמעתי שעושים את זה, זה נכון?
    ניתו לייבא אופנוע לשיפוץ במצב של אופנוע מפורק או במצב שילדה נוסעת על גלגלים עם מנוע עם ה titel ?

    • רענן כרמיאלי // 31/07/2016 um 12:44 // הגב

      כאשר מייבאים אופנוע/רכב מארה"ב, מה שחשוב הוא ה-TITLE זהו בעצם שטר הבעלות שלך על האופנוע/רכב. אין משמעות לרישוי מכיוון שרישוי בארה"ב משמעו חידוש רישום לוחיות הרישוי שהן אישיות ואינן מועברות עם הרכב בעת מכירה כמו בארץ. לכן זה לא נקרא רישיון, license, אלא registration. ברוב מדינות ארה"ב חידוש הנ"ל הוא על ידי תשלום אוןליין וזהו, רק מדינות מעטות מחייבות גם בדיקבה של הרכב כמו בארץ בעת חידוש רישום הלוחיות מה שאנו בטעות קוראים לו רישיון רכב.
      עקב כך, ניתן לייבא רכב לשיפוץ ואנשים עושים זאת. אם זה מומלץ? לא חושב, לדעתי אתה נכנס לבור ללא תחתית גם מבחינה כלכלית. אם כבר לייבא, אז עדיף לנצל את המצב ולהביא אופנוע במצב מעולה ולא חסר כאלו בארה"ב, אלא אם מצאת אופנוע נדיר כמו בראף סופריור שעולה במצב תקין כחצי מיליון שקל ואז המצב שונה. אבל, אם זה לכל דגם אחר כגון הונדה CB או משהו דומה, אז המלצה שלי עזוב אל תתעסק עם גרוטאות לא חסר בארה"ב אופנועים בגיל אספנות במצב חדש לגמרי.

  28. האם אפשר ליבא אופנוע עם מנוע שתי פעימות ?

    • כן, אין שום בעיה כל זמן שהוא מגיל 30 ומעלה. עכשיו זה הזמן לייבא RD350.

  29. איך עושים את העברת הבעלות באירופה?

  30. רענן כרמיאלי // 05/10/2016 um 13:03 // הגב

    שאלה טובה, כל מי שביררנו איתו סיפר שהדילר דרכו קנו את האופנוע דאג לעניין.

  31. חוג הפרופסורים // 12/10/2016 um 19:35 // הגב

    קצת לצנן את ההתלהבות, סיפור קצר:
    בלוחו של הדוד איביי, הוצג ימאהה טריפל 750, עם 20,000 מיילים בשעונו, וללא כל רבב בניקיונו.
    990 דולר נתחבו בצווארון הפיי-פאל של המוכר, והטריפל עשה את דרכו מארה"ב לארה"ק.
    שנה נסע לו בשמחה וששון בארצנו, אחרי שהעשיר את רשויות המס ב 25,000 שקל של אגרות שקר למיניהן.
    מקץ 8,000 מייל בנפתולי הארץ, תיקתק לו טלטל, סיבסב לו מיסב, וימת המנוע וייאסף אל אבותיו, וקם לו פסל חדש בגינתו של אחי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 18/10/2016 um 22:03 // הגב

      אני מכיר את אחיך וגם טיילנו יחד הרבה ק"מ, אבל האופנוע שקנה או יותר נכון הדגם הספציפי הזה היה מלכתחילה בעל תכנון לקוי של מנועו ולא סתם ייצורו הופסק אחרי שלוש שנים בגלל התכנון הלקוי הזה כי ימאהה לא מצאו לו פתרון. מאוד הופתעתי כאשר קנה את האופנוע הזה אבל הדבר נעשה ולו נותר לי אלא לברך אותו. אבל, לא הופתעתי כאשר נתפס לו המנוע בדיוק כמו שקרה לרבים לפניו ואשר בעטיו החליטה ימאהה להפסיק לייצר דגם זה.

  32. כתבה יפה וממצא! שאפו!
    שאלה לגבי רמת רישיון A-1 או A-2. האם ניתן ליבא אונפנוע למגבלה זו, ואם כן כיצד תקבע? האם מדידת דינמומטר קבילה?

    • רענן כרמיאלי // 20/10/2016 um 17:58 // הגב

      הספק האופנוע קובע וזאת על פי הנתונים המוצהרים. הרי אחד המסמכים שעליך לספק למשרד הרישוי הוא דף רשמי של היצרן על נתוני האופנוע, שאחד מהם הוא ההספק.

  33. שאפו על אורך הרוח….
    שמעתי שניתן לייבא דגמים מוכרים מאירופה למשל, כל עוד אים ישנים משנתיים מאז ייצורם
    האם התהליך דומה?
    למשל אתר mobile.de מכיל מאות אם לא אלפים אופנועים יד 2 מלוקקים עם מעט ק"מ במחירים מצחיקים….
    (אני עוד לא הבנתי באם הם מורידים את המעמ שם ביודעם שהאופנוע משוגר מחוץ לארץ שלהם-אבל זה כבר הדובדבן)
    תודה

  34. שלום

    תודה על הכתבה מלאת האינפורמציה.

    לגבי ייבוא רכב מאירופה:

    האם אפשר להביא אופנוע בצרוף BILL OF SALE ללא העברת בעלות?

    תודה מראש

  35. רענן כרמיאלי // 31/10/2016 um 12:10 // הגב

    BILL OF SALE חשוב לצורך חישוב המכס שעליך לשלם. שטר הבעלות חשוב לצורך הוכחת בעלותך על הרכב מכיוון ש-BILL OF SALE הוא סתם מסמך/מכתב בו המוכר, גם אם הוא אדם פרטי ולא דילר, מצהיר בכמה נמכר הרכב.
    בארה"ב משמש ה-BILL OF SALE לתשלום מס קניה לרשויות, כן גם בקנית רכב משומש באותה מדינה שבה אתה גר אתה משלם מס קניה, באילינוי לדוגמא זה 0.075 אחוז.

  36. יאיר דיקמן // 29/12/2016 um 19:28 // הגב

    אחלה כתבה, תודה

  37. אוליי אתה יודע כמה עולה לעשות תקינה של אופנוע אספנות במכון בדיקה בארץ (הבדיקה שצריך לעשות תוך 3 חודשים)
    תודה

    • רענן כרמיאלי // 02/02/2017 um 12:08 // הגב

      ישנה איזו אגרה שעולה כמאתיים ומשהו שקל. אתה מקבל את השובר מחגי והולך לשלם שם בעמדת הדואר ואח"כ חוזר להמשך הבדיקה.

  38. ניסים כהן // 17/02/2017 um 11:57 // הגב

    כמה יכול לעלות היום אופנוע הארלי אספנות במצב טוב פלוס בארה"ב

    • רענן כרמיאלי // 02/03/2017 um 14:56 // הגב

      נסה לחפש בקרייגסליסט, שם תמצא את מחיר השוק האמיתי. המחירים ב-EBAY קצת מנופחים מעל המידה.

  39. אייל שחר // 28/02/2017 um 20:45 // הגב

    שלום,
    אני רוצה לייבא אופנוע אורל משנות ה 40.
    איך בדיוק אני ממציא bill of sale

    • רענן כרמיאלי // 02/03/2017 um 14:57 // הגב

      המוכר הוא זה שמוציא לך bill of sale, זהו סתם מסמך שיכו להיות כתוב בכתב ידו של המוכר או מודפס ועליו אתם חותמים שניכם שזהו המחיר בו נמכר האופנוע.

  40. רענן שלום, האם ידוע לך בערך עלות משלוח אופנוע מאחד הנמלים בחוף המזרחי בארהב לאשדוד/חיפה באמצעות אוניית גלנוע (roll on-roll off)?

  41. שביט פלג // 11/03/2017 um 18:34 // הגב

    רענן שלום
    אני מעוניין להביא אופנוע DNEPR(מקביל URAL) ,כיצד אוכל לדעת שהדגם מאושר ע"י התקינה טרם תחילת חיפוש מדוקדק עבור אחד ספציפי?

    תודה
    שביט

    • רענן כרמיאלי // 19/03/2017 um 9:23 // הגב

      ניתן להביא כל דגם, גם כזה שמעולם לא יובא לארץ באופן סדיר, כל עוד גילו מעל 30 שנה. כל עוד האופנוע בן 30 ומעלה אין שום בעיית תקינה.

  42. תודה רבה!
    בדרך להונדה גולדווינג מודל 1978

  43. סליחה על הפוסט הארוך והמתיש
    אני רוצה לקנות אופנוע קלאסי בריטי משנות ה 60. התחלתי ללמוד את הנושא ( כולל המאמר הזה ), להתעניין בפורומים בחול .אספתי חומר ותכננתי לקבוע פגישה עם ליאור ברוך מ BOT. התקשרתי והמכונה אמרה שלא ניתן להתקשר למספר , התחלתי לבדוק וראיתי ש BOT נסגר.
    אני לא מכיר את ליאור ולא פגשתי אותו אבל יעדתי את המפעל שלו כאמצעי העיקרי להגשמת החלום , פשוט כך!
    כמה חבל שלא יכול להמשיך את המפעל התרבותי "ציוני" הזה.
    למרות שיצאה לי הרבה רוח מהמיפרסים , אבקש את עזרתכם בהמלצה על מוסך שיכול לתחזק אופנוע בריטי ישן ברמת שמישות יומיומית אם אפשר לא רחוק מאשדוד . נראה לי שמשם אני אתחיל.
    תודה

  44. אברמוביץ יוסף // 03/07/2017 um 13:49 // הגב

    כמה אופנועי אספנות מותר ליבוא בשנה

  45. נשמח לעזור לאלו מכם המתעניינים בנוסף לאופנועים גם בג'יפי אספנות.. באתר תוכלו למצוא כתבות אודות דגמי ג'יפים מיוחדים ובקבוצה תוכלו לשאול אותנו כל שאלה.

  46. הי שאלה קטנה קניתי אופנוע מהונדה חדש בתילאנד בשאלה אם אפשרי ךהביא אותו לארץ ואם זה ישתלם הוא עלה לי 28000 אלף שח ובארץ הוא עולה 60000
    תודה

    • רענן כרמיאלי // 06/01/2018 um 7:52 // הגב

      לתושב ישראל מותר לייבא מחו"ל רכב שאיננו אספנות עד שנתיים מתאריך ייצורו. חישוב המיסים נעשה בדיוק כמו שמפורט כאן בכתבה כאשר המסים על רכב חדש כזה מחושבים על פי המחיר שנקבע על ידי היבואן. האם משתלם לך לייבא את האופנוע החדש שקנית בתיאלנד? אחרי עלויות השינוע, חישובי המסים והבלאגן שברישוי לא בטוח שזה יצא יותר זול מלקנות חדש אצל היבואן.
      אם רכשת בתיאלנד אזי אני מניח שזה אחד מדגמי הונדה הפשוטים יותר שמיוצרים שם כגון סדרת ה-CB500 או ה-650, ואלו גם ככה נמכרות כאן בפחות מ-60 אלף עקב ירידת המחירים העגדולה שהכתיבה כניסתו של ה-SV של סוזוקי. אז ככה שלא בטוח שכדאי לך כל הבלאגן הזה.

      ייבוא אישי של רכב חדש משתלם ברכבי יוקרה שם הפער משתלם הרבה יותר, לדוגמה פער של עשרה אחוז ממיליון שקל זה 100 אלף וזה לא מעט.

  47. יוני גלבוע // 05/03/2018 um 10:43 // הגב

    מישהו פה ציין, שעבור אופנוע שעלה לו 1000 דולר, נאלץ לשלם 25000 מיסים… האם זו הערכה סבירה? מה תהיה הערכת כמות המס עבור אופנוע שעולה 2000 דולר? (הונדה CB1000)

    תודה,
    אלי

  48. יוני גלבוע // 06/03/2018 um 10:55 // הגב

    היי רענן,

    תודה על הלינק, האם ההערכה שלהם לא מנופחת בכמה אלפים בגלל מרווח הרווח שלהם? זה יוצא אצלם 22000…

    • רענן כרמיאלי // 14/03/2018 um 8:57 // הגב

      זה סביר. אל תשכח שלחישוב המכס אתה צריך להוסיף למחיר האופנוע גם את עלויות ההובלה וזה מייקר מאוד את המס שאתה משלם למדינה. על זה תוסיף תשלומים לעמילים השונים והגעת ל-22 אלף. מחיר סביר בהחלט.

  49. כן, אלי, אלי.
    על 990 דולר מחיר באיביי, 25,000 שקלים טבין ותקילין לקופת תחי מדינת ישראל.

  50. במכס בפועל זה ייצא 25,000.
    לא טוב לאדוני?
    על כל לילה בנמל דמי אחסון 200 שקל פלוס מע"מ. על שם מי להוציא לך חשבונית?

  51. מי שביקש את האתר של NS MOTORS שקונים רכבים

    http://www.ns-motors.co.il/

  52. שלום
    יש למישהו נסיון עם יבוא אופנוע מיוון ? אשמח לשמוע.
    תודה

  53. שלום. למישהו יש הסבר למה יד2 הפך למקדש מעט של גולדוינגים ב 20,000 שקל ואף פחות?
    הנכונה השמועות ש-
    "כל תיקון מתחיל בפירוק פלסטיקה וצינורות ואקום מפה ועד פיזדילוך"?
    "לא ידעו פעם לטפל בהם"?
    "יש אחד שמבין בהם אבל גם לו נמאס"?

  54. האם ניתן ליבא לארץ אופנוע עם סירה לדוגמא גולדווינג או אהרלי ?

  55. כן, אין בעיה, אם יש רישור גם ברישיון המקורי.

  56. שאלה, אני גר בארה״ב ובבעלותי אופנוע מודל 1990 כבר שלוש שנים, בינואר 2020 אני מתכוון לייבא אוצו לישראל, הבנתי שיש הנחה של אחוז אחד עבור כל חודש שהאופנוע היה בבעלותי, כלומר בינואר יעברו ארבעים חודשים מה שאומר הנחה של 40% בתשלום המכס, האם זה נכון? מישהו שמע על זה?

  57. במכס לא שמעו על הנחות,מבצעים או על יורדים חוזרים.
    גם הביטוח הלאומי ישמחו להוסיף אותך למנויים המשלמים.
    מהרשות המקומית התקשרו להגיד שהפרגולה שבנית לאופנוע האספנות חייבת בארנונה-למגורים-שטח-עיקרי.
    מס הכנסה מבקש להזכיר לך להגיש דוח שנתי, ואל תצחיק אותם עם בקשה להכיר בהוצאות התחביב שלך כעסוק משני.

  58. השיבר הראשי // 04/05/2019 um 21:06 // הגב

    החכם מייבא פעם אחת ואומר קדיש יחד עם הגומל ברגע שנפטר מהעונש הזה שנקרא אספנות

  59. למי שיש רכב ישן שמיועד לפירוק פנו לאיזי וקבלו מענה מהיר ומחיר מעולה.
    https://easy-dismantling.co.il/

  60. כתבה מצוינת
    רק שאלה קטנה מה כתובת המייל של משרד התחבורה על מנת לשלוח את הטפסים

  61. האם ניתן לייבא אופנוע אספנות עם מנוע/גיר/ ושאר מכלולים חדשים על שילה ישנה? עובר תקינה?

    • כן, ניתן. בשטר הבעלות האמריקאי מצויין רק מספר השלדה וזה מה שבודקים בארץ. לכן ניתן להחליף מנוע ושאר מכלולים.
      לגבי צמיגים צריך לשים לב וציין בבקשה שיש שינוי לעומת המקור.

  62. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 07/03/2020 um 11:48 // הגב

    תודה על השירות ,
    מה זה 'אישור שרות'
    מה זה car fax.

    תודה , דני
    אפשר לשים תמונות של כל המסמכים שנדרשים מהמוכר של האופנוע בארהב?

    רשימת מסמכים מהאתר של משרד התחבורה
    רכב/אופנוע אספנות
    ———–
    CERTIFICATE OF TITLE
    צילום של הרכב מהחזית ומהצד
    אשור שרות
    תצהיר לרכב אספנות
    תצהיר /התחייבות לגבי נכונות פרטי הבקשה
    CAR-FAX

  63. חבל שלא פירטת עלויות של כל ההליכים אפילו באחוזים . או בהנחת מחיר x זה היה עוזר מאוד.
    כמוכן האם לבצע אתהרכישה לפני שקיבלת אישור יבוא לא מסוכן קצת?
    ועם יענו לך בשלילה נתקעת עם אופנוע בחול שאתה לא יכול לייבא

  64. האם ניתן ליבא מארה"ב
    אופנוע אספנות טרייק / בעל 3 גלגלים
    תודה

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם