ראלי טריפ – לטובת הספורטאי המוטורי הנבוך

רז הימן, מבכירי הספורטאים המוטוריים שלנו, יוצא לציבור בתפנית מעניינת: סיוע ליחידים וקבוצות בראלים של יוון והבלקן. המיזם נועד להושיט יד בדיוק במקום החלש של כל ספורטאי: לוגיסטיקה.

רז שלמד על גופו ובשרו את כל החומר הדרוש, ולאחר שעשה שיעורי בית מדוקדקים שנסמכו על נסיון אישי בעשרות ראלים בינלאומיים, ולאחר שהתחרה ודגם מ-2013 את רוב הראלים של הבלקן, יכול לבוא היום ולבשר למתחרה העממי כי הוא יסדר עבורו את שינוע האופנוע או המכונית ליוון, יסדר לו את המלון והחדר, יסביר לו איזה רישוי נדרש לו ולכלי, ייעץ לו מה כדאי להביא איתו ומה לא, יענה על כל שאלה ויפתור כל תהיה בנוגע לאישורים וניירת, יסביר לו את הכללים והסעיפים הקטנים והמכשילים, יעניק טיפים מקצועיים, ילווה אותו בכל ימי הראלים, וגם ישתדל לפתור שם במקום כל בעיה מזדמנת עקב היכרותו וקשריו עם המארגנים. למתחרה מהשורה, גם כזה שכבר עשה והשתתף כמה פעמים במרוצים בינלאומיים (ברק דודאי, נדב לוגסי, צוות פרל ועוד) זה שווה זהב.

בקיצור, לך תתאמן ותשכח מהביורוקטיה וזה לא יעלה לך יותר מאשר אם היית עושה הכל לבד.

הקבוצה הראשונה כבר סגורה. בחודש מאי הקרוב תצא קבוצת מתחרים ענקית במושגים ישראליים ל'ראלי הלאס' ויהיו בה 10 אופנוענים, צוות רייזר אחד, 2 תומקארים, ומכונית מרוצים מבניה עצמית. רוב המתחרים כבר נטלו חלק בראלים בינלאומיים, חלקם אפילו משופשפים מאד. יחד עימם ייצאו 3 צוותי ליווי. התחרות תתחיל ב-10.5 ותסתיים ב-15-5. אורך המסלול – 1,600 ק"מ כולל קטעי קישור.

האופנוענים הם:

  • ברק דודאי – ק.ט.מ 450 סמ"ק
  • צליל ונדרהורן – ק.ט.מ 500 סמ"ק
  • דורון וינטר – ק.ט.מ 500 סמ"ק
  • נדב לוגסי – ק.ט.מ 350 סמ"ק
  • גלעד בנאי – ק.ט.מ 350 סמ"ק
  • עפרי שטראוס – ימאהה 450 סמ"ק
  • גב סלע – ק.ט.מ 300 דו"פ
  • צוק סלע – ק.ט.מ 250 4 פעי'
  • ניר קלומק ובנו – 2 אופנועי ק.ט.מ 350 סמ"ק

צוות הפולאריס RZR1000 הוא של קבוצת פרל, ושני התומקארים הם של ערן לוסטיגמן ובנו ורונן אלבז ובנו, שני אבות שבעצם עושים לבניהם טיול בר מצווה עם קצת יותר ריגושים.

מה שיפה בראלים היוונים הוא שיש הרבה קטגוריות וכל אחד יכול למצוא את מקומו שם בלי רגשי נחיתות גם אם כושרו המבצעי לא משתווה לזה של פטרהנסל או פרטיניה. ניר קלומק למשל דגם ראלי יווני אחד בקטגוריית הרייד (RAID) שבה אתה יכול לרכב ללא ספר דרך ומכשירי ניווט תיקניים ולמעשה מטייל בזמנך החופשי בנתיב הראלי מבלי להיות ממש תחרותי. סידור נוח למי שרוצה לחוש אוירה של מרוץ בינלאומי ומכיר בענווה ביכולתו האישית. בזמנו זה עשה לו כל כך טוב שעכשיו הוא חוזר לסבב נוסף עם הבן. כנ"ל אנשי התומקאר.

היוצאים מן הכלל הם האחים גב וצוק סלע, משפחה מוטורית נחושה שרוכבים כבר מן העריסה. גב השתתף כבר בשלושה אירועים בינלאומיים (רומניאקס, סיקסדייז ומוטוקרוס האומות) וצוק לראשונה. צוות פרל, דני פרל ואיתי מולדבסקי, ישיט את הרייזר ליוון ולאחר הראלי יאפסן אותו בסוכנות מקומית למשך כחודש כדי… להשתתף בראלי יווני נוסף!

הרכב התחרותי הכבד היחיד הוא של ניצן שקל ובנו עידו והוא רכב דיזל בקטגוריית T1 (אב-טיפוס מבניה עצמית) וזה גם יהיה מרוץ הפרידה של המתחרה הוותיק הזה, ניצן, שנכנע ללחצים של בנו בסגנון: "יאללה אבא, תפנה קצת את ההגה…".

יחד עם כל הנ"ל יוצאים 2 רכבי ליווי: יוני לוי יעניק סיוע לשטראוס וונדרהורן, ועומר פרל הוא הלוגיסטיקן והמרכז של צוות פרל. יתכן ומשפחת סלע תתארגן על רכב נוסף. יואב אבגר, מצוות ארגון מרוצי הבאחה-ישראל (של נעם הימן) נותן כתף מסייעת על תקן חברי כאדם המקורב לתחום והמתגורר חלק מהשנה ביוון.

הראלים היווניים – זה בינלאומי, זה קרוב, זה מזג אויר נוח שדומה לשלנו, זה תוואי מסלול שברובו מוכר לנו, זה לא יותר מידי יקר (יחסית) ועכשיו יש גם מדריך אישי ומטפלת צמודה. מה עוד ביקשה מאיתנו המכורה ולא נתנו עדיין?!

ולמי שרוצה גם: רז הימן – ראלי טריפ – 050-5562519

 

תגובה אחת לראלי טריפ – לטובת הספורטאי המוטורי הנבוך

  1. חתול הרעם // 18/03/2016 um 8:18 // הגב

    הרבה הרבה הצלחה
    תעשו חיים ותשמור על עצמכם

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם