הונדה אסטראה פרימה אינדונזיה

את היצירה היפה הזאת מצאתי באיזה אתר אינדונזי שכוח אל ויצא לי עשן מהאזניים בניסיון לדלות כמה פרטים שיסבירו משהו נוסף על תהליך העשיה, אבל גוגל טרנסלייט חלש באינדונזית והיה לעזר מועט ביותר. כל מה שהיה לו להוסיף לי כבר הבנתי לבד, וממילא הכתבה שהוקדשה באתר ההוא לאופנוע הזה היתה בעלת ערך קצרמר (קצרה ומרה).

אז בואו נעשה את זה לבד. מדובר בהונדה קאב, כמובן. הקאב חוגג השנה 60 להיוולדו (1958) והוא נפוץ תחת עשרות שמות, למשל: סופר-קאב, דרים, פספורט, או פשוט סדרות שלמות של דגמים עם האותיות C או X, כגון C110, או C65, או EX5, ועוד ועוד ועוד, כולן מתייחסות לאותו כלי פשוט ששדרתו צינור עגול, מיכל דלק מתחת למושב, בלמי תוף בשני הגלגלים, מאחור 2 בולמים, מלפנים מתלה מסוג קישור-מוביל (ובדגמים המאוחרים יותר טלסקופים), מנועי 4 פעימות מ-50 סמ"ק ועד 124 סמ"ק, מצמד צנטריפוגלי וגיר חצי אוטומטי בעל 3 או 4 הילוכים.

לפי ויקיפדיה, בשנת 2017 מכירותיו במצטבר הגיעו למעלה מ-100 מיליון כלים והוא כנראה דגם האופנוע הנמכר ביותר בהיסטוריה הדו גלגלית. מה שבטוח זה שהוא הנפוץ ביותר במזרח הרחוק, וככזה קל ומוכן לשיפורים, איבזורים, קיסטומים ואינטרפרטציות אישיות ככל העולה על רוחו האמנותית של המבצע (דוגמא /// דוגמא). אינספור סרטונים יש ביוטיוב על נערים שממירים את הקאב שלהם למשהו מגניב בהרבה מהמודל המקורי, תמיד עובדים בכריעה, מפרקים מרכיבים וצובעים את הברזלים על הרצפה, כאילו אין שולחנות עבודה במזרח…

בתמונה קאב C70 רגיל, אבל מה שהדליק אותי זה המתלה האחורי המיוחד שלו. ראיתי ורצתי לספר לחבר'ה. הרעיון נפלא בעיני ויוצא מחוץ לשגרת המחשבה הרגילה באופן טוטאלי. הבחור האינדונזי יודי מנגונטק, מאותם אמני רחוב אלמוניים-עממיים, ניצל את ה"בור" שיש לו בין המושב לכידון ובנה מזלג גדול אותו שתל עם בולם זעזועים יחיד שמחליף את השניים האחוריים. חוץ מהאפקט העיצובי המוחצן והמיוחד, אפשר לומר בקיצור שהוא ריכז את כל המיתלים של האופנוע מקדימה! פשוט נפלא. חוץ מזה הוא גם שם צמיגים רחבים יותר (17 אינץ'), החליף את הבלם הקדמי לדיסק (נראה כאילו הוא שתל דיסק גם מאחור אבל רק כפריט עיצובי כיוון שהתוף המקורי עם מוט ההפעלה עדיין קיים), הפנס הראשי נראה מסוג לדים, ועל הצביעה ניתן להתווכח, עניין של טעם.

זהו. עשיתי את זה קצר וקולע ואין לי עוד מה להוסיף. רק רציתי שתראו את הבולם האחורי המשגע הזה.

קאב בצורתו המקורית

4 תגובות להונדה אסטראה פרימה אינדונזיה

  1. משהו ממש לא מסתדר עם הגיאומטריה של הבולם…
    הוא בקו ישר ממשיך של הזרוע
    בשניות הראשונות אפילו שיערתי שמדובר בבולם מתיחה.
    (אם יופעל ככה כח על הקפיץ הזווית בינו לזרוע תרד מ 180. לא ככה?)

    זה רק אני? פיספסתי משהו?

  2. איזה נהדר.
    שם זה פתח למחשבה יצירתית , ולא אוייב הציבור.
    בעמדה 1 שלנו לא ידעו מה לעשות עם ייצור כזה )-:

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




three + 8 =