אלף לילה ולילה

גם ציירה: תמי גורלי

שמועות וסיפורים מתחילים מאיפשהו. ישנו איזשהו בסיס או סיבה לסיפור שרץ. לפעמים זה פשוט תרגום שגוי עקב מחסום שפה כמו כותרת בשבוע שעבר באתרים הספרדיים והאיטלקיים שקבעה "לוויניאלס לא אכפת מוולנטינו", כותרת צעקנית המכריזה על עוינות במוסכי ימאהה, אבל בבדיקה בראיון המקורי שממנו נלקח הציטוט, נראה שווינאלס פשוט אמר שאינו מסתכל על הסטינג של בן קבוצתו ועל הדרך שבה הצוות שלצידו עובד, אלא מתרכז בעבודה עם הצוות שלו.

נשמע אחרת פתאום, לא?

בעבר כשקרו דברים כאלו זה היה הגיוני. היום פחות, מאחר שרוב העיתונאים בפאדוק דוברים גם איטלקית וגם ספרדית. זה סתם עיוות לשם כותרת ולשם הקלקה, בכל זאת צריך כניסות לאתרים ומי לא יכנס עם כותרת מפוצצת שכזו?

במהלך סוף השבוע בארגנטינה הופצה קונספירציה נוספת על צמיגי מישלין. התרכובת הרביעית שהובאה על ידי יצרן הצמיגים לא אושרה לשימוש למרוץ. זו הייתה תרכובת עם בסיס קשה יותר שיכול היה אולי להקל על וולנטינו רוסי. אולם, התרכובת נתקעה במכס בגלל שביתות והגיעה למסלול רק בלילה שבין שישי לשבת ולכן הוחלט שייאסר השימוש בה בגלל קוצר הזמן לבחון אותה. שני רוכבים טעו לתומם וחשבו שהשתמשו בתרכובת זו בשישי אחר הצהרים למרות שהצמיגים היו עדיין מאות קילומטרים מן המסלול… אתרים רבים כולל מספר ערוצי טלויזיה קיבלו את הגרסה שהצמיגים היו במסלול בזמן ודיווחו על הקונספירציה. אלא אם ישנם רוכבים שהשפיעו על השביתה במכס הארגנטיני, אין פה ממש בסיס לקונספירציה.

אגדה: הדוקטור והעני

לפני שנים רבות, בשנת 2002 ליתר דיוק, אי שם בארץ הקסטנייטות, הפלמנקו והנקניק במסלול חרז, הילך לו הנסיך של המוטו ג'יפי, עלם החמודות, ולנטינו רוסי. הוא היה עצבני ונרגש לפני המרוץ ולא ידע את נפשו. ליבו הלם בחוזקה והוא כדרכו, למרות שזו אינה התנהגות נסיכית התעלם מההמון הרב הצועק לעברו. אך מה נכמר ליבו כשהבחין בילד קט המרר בבכי בין הקהל הרב. חרג הנסיך ממנהגו ומהמלצת משרתיו ופנה אל הנתין הצעיר, משך אותו מתוך ההמון ולקח אותו עימו אל אופנוע הקסמים שחיכה לו באורווה. הנסיך הושיב את הילד על האופנוע, אך זה דמעותיו זולגות ובכי תמרורים נשפך עדיין לכל עבר. הנסיך עודד את הילד לספר לו בשפת העם מה אשר על ליבו, והילד סיפר וסיפר וריגש את רוסי הצעיר. הוא סיפר על הערצתו הרבה ועל רצונו להיות נסיך גם ביום מן הימים, אך משפחתו רעבה ללחם ולא יכולה לקנות לו אופנוע קסמים. הנסיך שחש את כאבו של הילד, פנה לאימו קשת היום וביקש את כתובת צריפם. 90 שקיעות וזריחות אחר כך הגיעה אופנוע קסמים, המיניבייק היפה בעולם אל הילד הצעיר, וסוף סוף הוא הפסיק לבכות. לילד קראו מאבריק וינאלס.  מעשיה זו, במילים קצת אחרות אך בשפה ציורית לא פחות הופיע בדף מעריצים של ולנטינו רוסי. הפוסט קיבל מעל ל11,000 לייקים וכ-4,700 שיתופים.

הסיפור בפוסט הזה כמובן אינו אמיתי. יכול להיות שוולנטינו תרם מיניבייק לאיזה ילד, הוא תורם הרבה ובשקט. וינאלס גם הגיע לפגוש את ולנטינו כשהיה צעיר והוא עדיין מעריץ את הדוקטור, אך בשנת 2002 מאבריק הצעיר כבר התחרה באליפויות שונות, קטף תארים והיה בדרך להיות מי שהוא היום. בפוסט מוסבר שזהו ציטוט של הדוקטור ל"רדיו ג'יפי". אין כזו תחנה, או בלוג, או משהו.

למה להמציא סיפור כזה? כי אוהדי ההארד קור של ולנטינו צריכים סיבה לא לשנוא את מאבריק וכך הוא פשוט דור ההמשך.

אגדה: הנסיכה האדומה

הנסיכה האדומה אהבה רק אחד, אך הוא החליט לעזוב ומאז הנסיכה מחפשת ומנסה למצוא אהבה חדשה. היא מחפשת בכל עיר וכפר, יוצאת לנשפים, משתנה, משקיעה, מתיפייפת, עוברת ניתוחים פלסטיים ואפילו החליפה עמוד שדרה בשביל מי שחשבה שיהיה האחד, אך דבר לא עזר, היא חסרת אהבה.

המלך ויועציו אובדי עצות, הם עושים הכל בשביל הנסיכה ופעמיים בשנה שעברה ראו כיצד שני נסיכים רקדו עימה ואלס אך זה לא מספיק בשביל לקבל את כתר המלוכה, אז המלך מכר כמה ארמונות ופיתה בכסף רב נסיך מנוסה שיאהב את בתו. המלך הכיר את הנסיך מבעוד מועד וצפה גדולות אך ההצלחה ממאנת לבוא כי אהבה לפעמים לוקחת זמן. המלך מאיים כעת לזרוק את הנסיך והוא תר כרגע אחר האהבה הראשונה של הנסיכה האדומה, הוא רוצה להחזירו מהגלות.

ידיעה שהתפרסמה השבוע באתר איטלקי והופצה לכל עבר. הנתונים בכתבה אינם נכונים. ברור שקייסי סטונר לא חוזר, וברור שחורחה לורנסו אינו על סף פיטורין. העונה הראשונה הייתה מתוכננת כעונת התאמה ולורנסו והקבוצה הודו שנכון שקשה, אך הם מבינים כעת היכן טעו. החוזה של לורנסו לשנתיים כשהסיבות האופציונאליות לשבירת החוזה מצד הקבוצה הן בעיקר התנהגותיות (אי הופעה, אלימות, ואי שתוף פעולה קיצוני) ולורנסו ממש לא עומד בקריטריונים לשבירת חוזה. ברור שיש סיבה אמיתית ללחץ בדוקאטי. 25 מיליון יורו חוזה לשנתיים, השקעה מטורפת בהבאת לורנסו, ופיתוחים בשביל להתאים אופנוע לרוכב והוא עומד כרגע רק על 5 נקודות באליפות, אך מפה ועד לפיטורים, המרחק עוד גדול.

אגדה: בני המלך

אי שם בארץ רחוקה גר לו המלך אספלטה ולו לא פחות מ-23 בנים, ולכל אחד מהם סוסים משלו. אך ארבעה מביניהם בולטים יותר מאחרים ביכולתם, כושרם, יופיים ועושרם. הנסיכים מתחרים ביניהם כל הזמן והיחסים לא תמיד נעימים. הנסיך מארקז למשל כועס על אחיו. עם אחיו הגדול ולנטינו הוא לא מדבר כבר שנתיים וחצי, עם בן הזקונים מאבריק הוא מתחרה מגיל צעיר וחושש שיגנוב לו את המלוכה, ועם אחיו לורנסו, על פי כרוז הכפר – פתח בריב חדש. הנסיך מארקז כועס שהנסיך לורנסו החליף אורווה כחולה באדומה, וכעת בסוסים שלו משתמש מאבריק הצעיר שעוזר גם לאחיו הגדול ולנטינו. מארקז רצה שלורנסו ימשיך לבלום את האח הגדול ושלא ייתן את הסוסים הטובים והקסומים לאח החזק המסכן את תואר המלוכה.

גם זו ידיעה שפורסמה באתר איטלקי והושאלה כבר גם לאתרים אחרים. יש כמובן בסיס לאגדה זו, אך זה בסיס קטן מאד. ברור שמארקז חושש מאד ממאבריק וינאליס, ברור שהיה לו יותר קל אילו היה נשאר בסוזוקי, אבל בין זה לבין לשלוט בחורחה לורנסו או לטעון שמארקז משפיע על ההחלטות של היריב הספרדי יש הבדל גדול.

מאיפה זה מגיע? רבים עדיין טוענים שיש שתוף פעולה בין שני הרוכבים שהחל בעונת 2015.

איך יודעים שזה אייטם מפוברק? מחפשים בפייסבוק את שם הכותב ומגלים שאינו קיים…

והאם הם חיו באושר ובעושר עד עצם היום הזה?

אולי, לפחות עד הסבב הבא.

 

4 תגובות לאלף לילה ולילה

  1. חולה על אגדות!!!
    יש בי הפרעה סכיזונרקסיסצית שמדברים עלי בין השורות (בטוח יש ערך על זה ב DSM ! שאני לא מוצא כי מישהו טרח להסתיר אותו ממני)
    הבעיה היא ששוב אין לי שמץ והשמות אומרים לי כלום!
    זה נשמע משהו של פייק ניוז, כמו הבכיינית ההיא מהראלי.
    אבל למה אני תמיד קופץ בראש להגיב?? הפעם לא אלחץ על "שלח"

    אופס

  2. היתה כמובן אם כל האגדות על הילד שהוריו העניים עבדו במסלול אך לבנם הצעיר והמוכשר לא היה להם כסף לאופנוע האב ליקט כל הזמן חלקים משומשים ואסף אותם ובבוא היום הרכיב מכל החלקים אופנוע אמנם מקרקש ולא חדש ונוצץ אך לבן לא היה איכפת הוא גנב מהשכנים את המספרים שעל דלתות ביתם והרכיב את הספרות על חזית האופנוע יצא 93 ובכלל הוא הפליא לתת בראש גם על גבי קקפוניה המקרקשת ולימים אף הגיע עד למוטו ג'יפי ולקח את אליפות , נו טוב אני הוספתי את הקטע עם הספרות אבל גם האגדה הזו הסתובבה בין טובי הכתבים בספורט , למה תמיד קסד מקדים אותי בלהגיב , אולי אני אלחץ שלח ולא אשלח את התגובה הפעם , אופס

  3. Omg לאן שלחת אותי , אבל עזוב מה אתה אומר אם אני אקרא פה לתמי רענן אז אני מתאזן ?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם