דעה: אל תתנו יד למעקפים בלתי חוקיים

(התמונה בראש העמוד לא שייכת לכתבה והיא נבחרה באקראי ממאגר תמונות של חנויות ציוד בשוק. למי שמזהה אותה אציין שזוהי אחת מחנויות הציוד המעולות שאני מכיר. ינוקא)

מאת: בעל חנות אלמוני

כשבר רפאלי הואשמה (על פי התקשורת) בהעלמות מס – לא היה צדיק אחד שטיקבק לזכותה. אצלנו, כשאנו עדים לתופעה הזאת, אין אחד שמטקבטק נגד זה.
למה? כי נוח לנו.

אם אתה רוכב, ויש לך פייסבוק, סביר להניח שאתה גם חבר בלפחות קבוצה אחת שעוסקת במכירה וקניה של ציוד רכיבה. ולכן, סביר להניח שגם אתה נתקלת לפחות פעם אחת באותן מודעות מכירה אשר מציעות ציוד חדש. לא סתם ציוד חדש, ציוד חדש במחיר נמוך יותר מזה של החנויות בארץ.

אם גם אתה נתקל לפעמים באותן מודעות, סביר להניח שגם לך זה לא מפריע. סביר להניח שאתה אפילו שמח מזה. הרי מה יותר טוב מלקנות ציוד חדש במחיר זול יותר ממה שהוא נמכר בארץ? חלום!

אני מניח שכבר הבנתם על מה אני מדבר, אם לא – אני אבהיר: אני מדבר על אותם אנשים שמזמינים ציוד רכיבה מחו"ל ומוכרים אותו בארץ ברווח של כמה עשרות אחוזים. אותם אנשים שהזמינו מגפיים מחו"ל "אבל המידה לא מתאימה" 7 פעמים רצוף (ובצבעים שונים), אותם אנשים שעושים "קבוצתית" על מוצר מסוים, ומוכרים אותו ב-100 ש"ח יותר ממה שעלה להם בעלי אקספרס.

אז למה שיהיה אכפת לנו בעצם? אנחנו קונים ציוד רכיבה במחיר זול יותר מהחנויות בארץ?

כי כמו שהרמתם גבה ואמרתם "גם כן זאתי, כאילו שחסר לה כסף" כשסיפרו לכם שבר רפאלי העלימה מסים (כביכול), ככה אתם צריכים להרים גבה כשמדובר באנשים משלנו, מהתחום.

הם מוכרים בזול יותר מאשר החנויות לא כי הם נחמדים, ולא כי הם רוצים לטובת הרוכבים, הם מוכרים בזול כי הם לא משלמים מכס בזמן היבוא. הם מוכרים בזול כי הם לא משלמים מע"מ בזמן המכירה. הם מוכרים בזול כי הם גונבים מאיתנו, האזרחים הישראלים, הרוכבים והלא רוכבים.

הם מוכרים בזול ועדיין, על כל מוצר שהם מוכרים, בעל חנות המוכר מוצר זהה ובמחיר זהה – ירוויח פחות!

יש הרבה בעלי עסקים בתחום שלנו אשר עושים כמיטב יכולתם על מנת להביא לארץ מותגים ומוצרים במחירים זולים ככל הניתן ולא פחות מנסים לקדם את התרבות המוטורית בארץ. אם זה בחסויות למירוצים ואם זה בימי הדגמות וימי עיון לכלל הרוכבים.

אז למה אתם נותנים לתופעה הזאת יד? למה אתם ממשיכים לקדם ולחזק את אותם אנשים שמוכרים לכם בשחור? הרי הם דופקים אותנו (הישראלים), אותנו (הרוכבים) ואותנו (בעלי החנויות והחברים שלכם).

פעם הבאה שתעמדו לפני קניה, תשאלו בנימוס את המוכר: "אתה מוציא קבלה?"

זאת לא בושה, זאת גאווה.

27 תגובות לדעה: אל תתנו יד למעקפים בלתי חוקיים

  1. איפה הזמנים שסלילים לdr 600 עלו סכום מטורף אצל היבואן, בקיצור הרוויחו את זה ביושר, חזר אליהם כמו בומרנג ואני לא מתבייש

  2. כמאמר רפי גינת: "הקומבינההההההההה"
    ישראלים תמיד יהיו ישראלים.
    התופעה קיימת בעוד ענפים, והמדינה בעקיפין ובמישרין מעודדת את נפילתם של יצרנים, יבואנים וסוחרים ישראליים "רשמיים".
    רוצים תחרות הוגנת? שישוו את התנאים. שגם יבוא סדיר יקבל פטור מתחת ל-75$, וכן הלאה. עד אז, שום בכי או פניה ללב הצרכן – לא ישנו.

  3. לעניין. אני מבין שהיבואנים מוכרים לנו לשם שמיים.
    אז למה כפפות ברשת עולות דולרים בודדים, ובכול חנות בדרום תל אביב המחיר מתחיל ב 150 שח ???
    גם היבואן פה רוצה לעשות רווח גדול ומהיר.ואני קונה או יד שניה, או מזמין מהרשת לשימוש עצמי.

  4. יאללה, יאללה.
    למה פרסמת אנונימי?
    כי אני (ועוד רבים וטובים כמוני) לא הולכים להיכנס לחנות ה"אנונימית" שלך אחרי פרסום הפוסט הזה.
    כי נמאס לנו שדופקים אותנו.
    כמו החוק על בדיקת טכניון לקסדות. עלויות כספיות, זמן מבוזבז, טרטור… הכל בשביל שתקנה שואי בארץ במחיר כפול (כן, כפול!) מעלותה בחו"ל. ידוע לכולם מיהם בעלי האינטרסים שקידמו את החוק "מציל חיים" הזה.
    אז אני לאביזריון לא נכנס יותר. ורוכב עם שוברט שעלתה לי (בארץ) פחות משואי.
    לך אני יכול רק לאחל לצמצם את התיאבון שלך. כי בגללו אתה מפסיד לקוחות, לא בגלל חבר'ה שמביאים ציוד מחו"ל. ואל תצפה ממני לתמיכה בניסיון שלך להרוג את שאריות החוק החופשי כדי לסייע במילוי הכיס שלך.
    אם עוד לא הבנת – מבחינתי אתה נציג של קרטל שחולב אותי. ועוד מתלונן שלא הולך לו מספיק טוב.

    דרך אגב,אם בר רפאלי הייתה קשורה לאופנועים – אולי הייתי טורח להגיב. ואומר שממש לא אכפת לי שהיא מעלימה מס. מה לעשות, האזרח שמרוויח יפה (אותו "מעמד ביניים" דימיוני), שהמדינה שלוקחת לו 50% מס הכנסה ואז עוד 50% ממה שנשאר – מנסה להתגונן. הגיוני בעיני, ולא מעורר אצלי שום אנטגוניזם.

  5. חוקי המדינה באיזורים האלו הם חוקים אנטי תחרותיים שגל מטרתם להעשיר חבורת יבואנים מלוקקים שמפעילים לוביסטים.

    למה למשל בין 75 ל 500 דולר יש מס מיוחד של 48.1% במקום 17% על כמעט כל דבר אחר ? …אתה מכיר יבואני רכב מסכנים אתה מכיר את האופציה שיהיה יותר מיובואן אחד לחלקי חילוף שהוא במקרה גם יבואן הרכב ?

    ולכן אני חושב שצריך מומלץ וכדאי לקנות בהנחה מחול ….היבואנים לא ימותו רק ירויחו קצת פחות.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 27/03/2017 um 16:28 // הגב

    איזה כיף היה פעם… לפני כמה שנים הייתי נכנס לחנות ציוד בדרום ת"א בשעות אחה"צ, מולי מוכרת נחמדה שמוציאה עשן כמו קוטי הקטר.
    מה אתה מחפש? היא שואלת אותי.
    ציוד, קסדה, אני עונה.
    היא מושיטה לי קסדה דרך ענן עשן של מרלברו אדום.
    כמה היא עולה? אני שואל בזמן שאני רוכס את הקסדה לראשי.
    נסתדר… היא אומרת לי בקול צרוד ונותנת עוד שאיפה מהסיגריה.

    נוחה לך? היא שואלת
    כן.. אבל כמה היא עולה?
    אל תדאג, נסתדר היא מתעקשת.

    בסוף הסתדרנו. יוצא מהחנות ופוגש חבר. אחחה קסדה קנית! מעולה.
    אני מחייך מבסוט ואז הוא שואל – "כמה עלתה לך…?" אחרי שעניתי, הבנתי למה אני שונא לקנות ציוד בארץ.

    המחיר בארץ לרוב, הוא סוג של משוואה מתמטית שבה המחיר תלוי בהיכרות שלך עם חבר, יכולת מיקוח, טעם הסיגריה ומצב המכירות בחנות באותו יום.

    מאז… עברו המון שנים והמבחר גדל מאוד, אפילו קמו להן חנויות במחירים הוגנים מאוד שכיף לקנות בהן.
    אבל תמיד אזכור את הריח של עשן הסיגריה.

  7. מצטער.מבין את כוונת הכותב אך לא יכול להצדיק. כולנו יודעים שבשביל לרכב על אופנוע היום אתה צריך כיסים עמוקים. מחיר האופנוע , ביטוח , טיפולים. כל רכיב עולה בד״כ יותר מכפול. שמגיעים לציוד רכיבה המצב דומה. מעיל חורף אלפיינסטאר בוגוטה 1750 ש״ח בסייל באביזריון , עלה לי 930 ש״ח ברבזילה. צר לי על אביזריון וע״כ שלא זכה בכספי אך כמה עוד אפשר ? כמה עוד אני יכול לשלם כדי לרכב על אופנוע. המצב דומה כמובן בננעלי רכיבה , כפפות , קסדות וכו.

  8. מצחיק אותי שאתה (הכותב) חוש שהציבור מטומטם הרי אתה על מוצר שלך אם תוכל להרוויח 300-400% תעשה את זה בלי למצמץ. מתי אתה שאלת את עצמך מה אתה יכולה לעשות למען הרוכבים והלקוחות שלך??! הרי מוצר שנמכר בסוף עונה פתאום מוצע כמעט בחצי מחיר וברור לכולם שיש גם במחיר הנמוך רווח. אז צר לי על הכתבה אבל היא משרתת רק אינטרס אחד והוא שלך.

  9. הגיוני,השתכנעתי.
    ממחר אשלם יותר כדי שבעלי החנויות ירוויחו.

  10. כתבה הזויה ברמות היסטריות…

    למען האמת, לא ציפיתי שכתבה כזו תעלה באתר הספציפי הזה. בכל אתר אחר לא הייתי מופתע, אבל כאן?
    מרבית החנויות גורפות רווחים של מאות אחוזים. אין לכותב הכתבה שום זכות לדבר על הוגנות כשהחזירות של רוב החנויות גובלת בפשע.

    עכשיו יגיעו המתיפייפים ויגידו "אתה לא לוקח בחשבון משכורות, עלויות מכס/יבוא, שכירויות, פרסום וכו' וכו' וכו'"
    אם זה ככה, אז איך זה שיש חנויות אחרות גדולות (ולעתים גם אפילו באותו רחוב [שוקן]) שמוכרות את אותו המוצר שהחנות ליד מוכרת כמעט כפול במחיר? הם לא צריכים לשלם את כל הנ"ל?

    • המערכת // 27/03/2017 um 19:21 // הגב

      בעל החנות ביקש ספציפית שדברו ישמע מעל במה זו אז למה לסרב?…

  11. וואה וואה וואי וואה!
    לא מספיק בפולגז, גם פה? ובתיזמון כל כך מושלם???
    אז רגע לפני שאני מגיב פאבלובית (כמו השאר) לעניין – אני אומר שאם זו הצטרפות מקרים של טלפטיה בין האתרים – זה זמן להשלים ולהתחבק להתנשק ולהתאחד כמו פול גייז של פעם. זו לא בושה. אוהבים אתכם.
    או שזה קמפיין מתוזמר מראש של מישהו שמושך בחוטים (שלכם) בבחינת אין פרסום רע.
    כך או כך – כך נולדות קונספירציות. אז אשמח להסבר של המקרה התמוה הנ"ל.

    ולעניין. (אזהרת אד הומינם קל)
    כדווקאי מאד מעקצץ לכתוב תגובה אוהדת מאזנת, אבל אז עלה בטוקבקים שמה של לה מדאם (שאני טוען להמצאת הביטוי מקדמת דנא) והעיקצוץ עבר לי.
    מעולם לא מדדתי קסדה (או משהו אחר) ורצתי לקנות באינטרנט.
    זה היחס המשפיל ברמת יריקות בפרצוף שאני מקבל שוב ושוב בביקורים שלי שם.
    אפילו הזיתון הציע לי פעם לאסוף משם גומי לקצר תהליכים והתפרצתי "תלך אתה שמה!!"

    אגב אני אין לי תעודות מכיתה גימל אז מתח רווחים נשמע לי כמו פנימית מחוררת.
    ובכל זאת אני מכיר חנות אחת (או יותר) שבה (כמעט) הכל גלוי ועל השולחן (המוכרן דאז הוא חבר) וממש לא היה כואב לי לשלם את המתח רווחים. כי גם עם המתח המוצר היה זול יותר ממקומות אחרים ולא פחות איכותי(!) ממוצרים במקומות אחרים.

    אה, ודוד שלח אותי.

  12. אני לא יודע מה מטרת הכותב, אבל עם כל הכבוד, אין סיבה לשלם ״הרבה יותר״ אם אפשר אחרת, רק לפני כמה חודשים ״נעקצתי״… הלכתי לקנות מגפי רכיבה בחנות עודפים של רשת מוכרת, לא אחשוף את שמה, מוכר ידידותי לסביבה, מראה לי דגם של נעליים חדשות ואיכותיות, אומר לי הן עולות 1060 ש"ח אבל כאן בחנות העודפים יעלה לך 930 ש"ח… שמח וטוב לב יצאתי עם מגפיים מצוינות, באמת… אפססס חיידק של סקרנות תקף אותי, חיפוש ראשון באינטרנט מצאתי את אותן מגפיים בדיוק מופלא והמחיר 75$ (בערך 280 שקל), חשבתי שעף לי הפקק באותו רגע, אין לי בעיה לשלם כסף טוב עבור מוצר טוב, באמת, ואני גם חושב שהיבואנים צריכים להרוויח, ברצינות, אילו הייתי משלם 560-600 ש"ח, הייתי חי עם זה בשלום… אבל לגלות ששילמתי 325% יותר ועוד אחרי הנחה, זה כבר היה יותר מדי, כתבתי לבעל החנות… אפילו לא טרח לענות בחזרה, זאת חנות שלא תראה ממני אגורה לכל אורך השנים שארכוב על אופנוע, ולכן אם אפשר לקנות בזול, אקנה בזול, ואם ״המוכר״ מעגל פינות, לא בעיה שלי, כמו שהעלמת המס (לכאורה) של הדוגמנית לא ענייני, כאשר היבואנים יחליפו דיסקט ויחליטו להרוויח אבל בהוגנות, אולי אשנה את דעתי.

  13. פואד מצדיק את הכותב וחושב שצריך לקנות ביוקר בחנות.
    לא כדי שבעל החנות ירויח. הוא לא. המדינה שותה לו את הרוב.
    ככה יש כסף לגדרות. מעל האדמה ומתחתיה.
    חוץ מזה יש קיטוב. רק העשירים מרשים לעצמם אופנוע. אז שישלמו גם על הגדר.
    5000 אופנועים מול 170 אלף אופניים חשמליים בשנה.
    לאבא של בר רפאלי יש אופנוע. ואוטו וג'יפ ובריכה ובר רפאלי בבית.
    לפואד אפילו אופניים עם פדלים אין. אבל יש לו אוסף מפואר של טחורים.

  14. ואחרי שקראתי את הכתבה ואת התגובות לא נותר לי אלה לתהות מה חשבת לעצמך כותב יקר שנכנסת ככה לקסבה של אופנועניסטן עם תוכן שכזה ? האם חובב לינצ'ים אתה ? , באמת זה שאנחנו חיים במדינה שלא ממש מעוניינת בקיומנו כבר השלמנו מזמן אבל זה שבעלי העסקים בענף המסכן הזה מתייחסים אלינו בדיוק אותו הדבר ושודדים אותנו בכל הזדמנות , בקניה בטיפולים באביזרים בציוד ומה לא ? ועכשיו אתם גם בוכים למה אנחנו שמחים שמישהו ימכור לנו בזול ? נו באמת , כמו שכבר הבנת לבד מהתגובות לנו הרוכבים יש בטן מלאה ,אנחנו לא אחוקים ואין אחווה בנינו , אנחנו לא נציל אתכם מעצמכם , מי שפייר איתנו ומי שיתן לנו יחס הוגן שם ליבנו וכספנו .

  15. "הטומן" // 28/03/2017 um 4:21 // הגב

    בעיקרון ,ולו רק בשביל שחלק מרווחי היבואנים לא יגיע לציפורני השלטונות ומשם חלקו יזלוג לציפורני העסקנים מתווכים (צוללות,חלקי מטוסים וכיו"ב) ושאר מקורבים,אעדיף ליקנות בחו"ל,ואפילו אנסה להטמין בבור שנפער באחוריי חלקי חילוף:-)

  16. חיים גן סחנה // 28/03/2017 um 6:13 // הגב

    תשנו את הכותרת לקוזק הנגזל…. לא יודע מי סיפר לכם את הקשקוש הזה אבל אתם נאיבים. שנים ארוכות שהיבואנים אנסו אותנו. עכשיו השווקים משתנים ויש לנו אפשרות להזמין זול יותר וטוב יותר. השוק משתנה וגם היבואנים צריכים להתאים את עצמם לשוק. ולא ללכת למכון התקנים ולדפוק אותנו כדי שלא נוכל לחסוך כסף בהזמנת קסדה מחול.

  17. רק עצה קטנה לכותב – תפסיק ליילל ו"תחליף דיסקט" כבר:
    תמשיך לייבא, תשכור מחסן לאחסון הסחורה (או אקסטרה חדר בבית) ותמכור אונליין בלבד.
    משלוח ע"י שליח/ דואר רשום, או תשכור איזשהו משרדון למי שרוצה לאסוף/למדוד…
    ככל שתבין זאת מהר יותר כן ייטב לך…
    (אני גר בחו"ל וזה מתוך ניסיון של 2 עסקים גדולים בתחום שעשו בדיוק את זה. שניהם טוענים שזה היה המהלך הכי נכון מבחינתם…)
    בהצלחה,
    א.

  18. בנתים כמה כמה?
    האם הגברת השמנה שרה?
    האם הכלבים עברו, השיירה נבחה ופוסטים חדשים בדוגיגים ופולגייז אשר לא ידעו את בקעו לאור? ? ?
    על זאת ועוד בפרק הבא של … תעופה בחקירה!

  19. זכותו של כל אחד ואחת לרכוש דברים בדרכו שלו. אם זה עצמאית מחו"ל במחיר מופחת והימור מסוים ךגבי מידה ואחריות על המוצר ואם זה בארץ במחיר שבדרך כלל גבוה יותר אך עם קבלת שרות ואחריות. יש הבוחרים להכין קפה בזול בבית ויש מי שמעדיף להתפנק בבית קפה. הרוב, רוכשים גם בארץ וגם בחו"ל בהתאם לדחיפות,למחיר ולהיצע. תחרות תמיד תהיה וכבעל חנות וסוכנות אופנועים צריך למצוא את שביל הזהב.
    וגם צריך למצוא את האידיוט שהשתמש בתמונה של חנות האביזרים שלי מבלי לידע אותי !!!
    שיהיה אביב שמח לכולם,
    רביב – התותח אופנועים.

    • היי רביב, אני האידיוט! ((-:

      אחת מתמונות חנויות האביזרים האהובות עלי!

      להחליפנה?!

  20. שלום לך. תודה על הפרגון אך אשמח אם תשים תמונה של חנות אחרת מחו"ל או מכוכב אחר…
    תודה מראש

  21. דווקא את החנות בתמונה אני מכיר והחנות נותנת שירות מצויין!
    קניתי למשל קסדה של LS2 בת שנת יצור אחת ב390 שקלים כשבכל מקום ביקשו 500 ומעלה..
    אפשר היה למצוא באינטרנט ב300 שקלים עם משלוח.
    מה שבטוח שהחנות אפילו מחליפה ובאה לקראת ואפשר למדוד ולדבר עם אנשים ולא להתקע מול מסך מחשב.
    קניתי מהם גם חלק עליון של חלפס של לארט ב150 שקלים, לא יודע אם זה נחשב זול או יקר אבל המוצר מצויין והחזיק כבר שני חורפים.
    לא עובד שם לאלה ששואלים.

  22. חוג הפרופסורים // 30/03/2017 um 22:11 // הגב

    עשיתי שלוש פעמים סלילים ל DR600 בארץ על פני 20 שנה, אצל ד"ר לליפוף בתחנה הישנה.
    800 שקל, לא בשמיים.
    אין לי מדינה אחרת.

    • ואני מצאתי successor לטכנוברקס (אללה ירחמו. היה צדיק) על סאלאמה.
      לפעמים למגפי שטח אפשר להחליף סוליות.
      אבל ב2017 אפשר גם לסנדלים מתברר… עדיין.
      המחיר זהה בלהטריח חבר להזמין במרשתת.
      כעת אני בדילמה… מה שלא יהיה שמרתי את הסנדלים השחוקות. אני מעדיף לתמוך בייצור המקומי.

      ועדיין הפוסט הזה מעלה הרבה שאלות של WTF ???

  23. רק אציין שאל תבואו בתלונות לחנויות העצמאיות!
    בתור אחת שנמצאת מאחורי הדלפק ואחראית על החשבונות בחנות – הרווח הוא לא בשמים, וכן ציינו פה כבר – שכירות, משכורות וכל שאר הירקות….
    #רקאומרת
    🙂

    • שטוקהולם סינדרום יא דינה?
      זה הכיף בלהיות שכיר אחרת למה לא? בוא תהיה איתי שותף.
      רוצה להיות בעלת עסק עצמאית? הא דינה?
      ואז הגיגייך יפורסמו סימולטנית גם פה וגם שם?

      יקרלישבעמותחמישיםשקל
      https://www.youtube.com/watch?v=DHKIMfA1D1A

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם