השקה ישראלית: נורטון

תמונות: עמיר הזאב שבתאי

השם נורטון שזור בעולם האופנועים ובעולם מירוצי האופנועים בערך מהיום שנולד האופנוע השני. כל מי שיודע משהו על ההיסטוריה של עולם הדו גלגלי, לא יכול שלא לצעף את עיניו כשהשם נורטון מוזכר, ובייחוד בשתי אגדות העל שהם יצרו ושהפכו להיות מותגים כמעט עצמאיים: ה"קומנדו", ושילדת ה"פד'רבד".

לכן לא יכולתי שלא להגיע למסיבת ההשקה של "מוטו 24" בהובלת ליאור בנאי (ובנוכחות סגן השגריר הבריטי) של המותג ההיסטורי הזה ששב להימכר בישראל אחרי יובל ומשהו שנים, לבחון מקרוב את הקומנדו החדש – כולל גירסת קפה רייסר, ולהציץ באופנועים שכל כולם עבודת יד בריטית – למי שתהה לגבי המחיר הגבוה.

והאופנועים אכן עשויים היטב. כמעט אופנועי בוטיק. כמות עצומה של cnc כמעט בכל חלק שבהם, וניכרת ההשקעה בייצורו של כל פריט באופנועים. היה יפה לראות שנורטון קישרו את העולם הישן והעולם החדש בצורת המשולש המפורסם של המכסה הימני של המנוע, בדיוק כמו באופנועי שנות החמישים והשישים.

הקומנדו החדש לא יהיה לעולם אופנוע העל פורץ הדרך שהיה הדגם המקורי, אבל לראות שוב את הצימוד "נורטון" ו"קומנדו" ביחד על אותו אופנוע, עשה לי ללא ספק רחש קל בלב.

אבל האופנוע שגנב מבחינתי את ההצגה היה הדומינייטור. התמונות עושות עוול לאופנוע שהוא לטעמי מהאופנועים היפים ביותר שיוצרו אי פעם. פיסול מהמם של מתכת שכל פיסה ממנה מתחילה, מתעגלת, מתכופפת, מתיישרת ומסתיימת בדיוק במילימטר הנכון. מעוצב מושלם עד כאב. אופנוע שהייתי שמח שיעמוד אצלי בחניה. או בסלון.

השקה די מרגשת של מותג בריטי אגדי ששב להולילנד.

ברוך הבא.

4 תגובות להשקה ישראלית: נורטון

  1. מכירים את הסיפור על הבחור שקנה לנצ'יה (משפחתית) עם 200 כ"ס, במחיר של יונדאי קרוסובר, ואז עשה רברס ושבר שימשה?
    כבר חצי שנה הוא מחכה לשימשה אחורית, כי בפיאט סגרו את המחלקה הזו, ומאיפה תביא עכשו אנשים טובים בעלי ניסיון בלנצ'יה?
    יחי הניילון והמסקינטייפ.

  2. אני שמח שעדיין מייצרים מקוררי אוויר-שמן.

  3. עוד מעט יגיעו גם טריומף ואז יחזרו ימי ה"טריטון" 🙂

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם