?This is why we Ride – על מועדוני אופנועים בישראל

על מועדוני אופנועים בישראל

מסופר על אופנוען אחד שחשקה נפשו באופנוע אקזוטי בעל היסטוריה ארוכה ומוצלחת בענף המרוצים ומנה גדושה של סגנון. בוקר אחד נכנס האופנוען בדעה צלולה למחלקת טרייד-אין ברחוב החרש, נפרד מאופנועו שכה אהב, הניח שטרות על השולחן ועזב את הסוכנות על אופנוע אקזוטי.

לא חלפו אלא עשרים דקות מאז נרשם האופנוע על שמו, וכבר מצא עצמו מיודענו חלק מקולקטיב בולשביקי הרואה בפרט בורג במערכת. למזלו, רוב האקזמפלרים במותג שאליו הצטרף סובלים מוויברציות המאפשרות לאדוקים שבברגים להתרופף. ומאחר שמיודענו חובב משלים, בחר לראות בנטייה זו סימן לחירות. שהרי, סח לעצמו, פני הכלב כפני בעליו, ואם הברגים של האקזוטי נוטים להתפרק גם לי מותר לשחרר לפעמים איזה רסן. והוא שיחרר.

שום דבר לא הכין את גיבורנו לגל השני, ובהחלט לא האחרון, של התעמולה הבולשביקית: צירופו ללא שהות, ובפקודה, ל-72 קבוצות הווצאפ שמפעילים יחצן המותג והשוליה, ולהלן מקצתן: מועדון סוקאטי טיולים, מועדון סוקאטי מכירות בלבד, מועדון סוקאטי למאוכזבי דוקאטי, מועדון סוקאטי – החיים דרך החור של הגרוש, מועדון סוקאטי הנחה של חצי אחוז על מחמם צוואר בקניה מעל 80 אלף שקלים, מועדון סוקאטי היכרויות, מועדון סוקאטי תמונות מהטיול דאשתקד, תחרות תמונות סוקאטי, סוקאטי – התנוחה המיסיונרית, מועדון סוקאטי לידיות מצמד קצרות, מועדון סוקאטי במחווה למועדון סוקאטי וכולי.

לפחות חמש מקבוצות הווצאפ הנזכרות לעיל דיווחו באובססיביות על טיול מועדון ממשמש ובא. כשקבוצה אחת השתתקה, מיד המשיך הדיון בקבוצה הסמוכה, וכאשר נדמה הקבוצה הסמוכה, אותו הדיון בדיוק ניצת באורך פלא בקבוצה השלישית. וחוזר חלילה. כמו בשמירה בסיסית התחלפו הקבוצות בזו אחר זו, כדי לדווח ולעדכן את שכולם ידעו ממילא, ונותרו בכוננות-על שלא הייתה מביישת יחידה מובחרת, תוך התעלמות בוטה מן העובדה שאין מדובר בקרב המיתלה של חטיבת הצנחנים, לפחות לא היום, אלא בטיול אופנועים אזרחי לחלוטין.

ביום הפקודה התייצב מיודענו בנקודת המפגש בדום זקוף. הוא הגיע לטיול המועדון מלא עזוז וחדוות מצערת פתוחה, אך עד מהרה השאיפה לנוע קדימה נבלמה על-ידי סדרת עצירות, שעליהן החליטו מפקד החטיבה והקמ"ן חליפות. עצירת התדלוק, משום מה, נמשכה שעה. בשלב זה חבר המועדון הטרי תמה מדוע אופנועים עם מיכל כה מזערי דורשים תדלק כה ממושך. ניחא. בהמשך רכב המועדון הממותג 20 קילומטרים ארוכים שבמהלכם המוביל עצר להזין נתונים לוויז, עצר בעצור, עצר למנות מרשל ואחרי זה עצר כדי להחליף את המרשל במרשל אחר, ואז בחלוף מרחק בלתי נתפס של 16 קילומטרים ו-400 מטרים מדוד בגוגל מפות, עצר מול תצפית נוף דלשמטע, הורה לאנשיו להעמיד את האופנועים ככה, ואחרי זה ככה, ואחרי כך בזווית הזאת, ופה עוד לא היינו, ומכאן התאורה טובה יותר. אשר לגיבורנו, בשלב הזה הנ"ל כל כך עייף מהניסיון הנואש לנצל את כל הרפרטואר הידוע של הקאמה סוטרה פלוס אימפרוביזציות על תנוחת 'מעוף הגמל', שהלה החל בשרטוט טבלת ייאוש המאפיינת אסירים פוליטים.

ולגולת הכותרת: גשפט של 50 אופנועים ממותגים, ממורקים, חלקם במלח חלקם בחומץ הגיע סוף-סוף לצפון כדי לקיים, איך לא, עצירה נוספת. בניסיון להימנע מתשומת לב מיותרת, נכנסו האופנוענים במצערת פתוחה ומנוע רועם לתחנת דלק שולית, שאינה הומה אדם, כמו פז צמח. כמי שהוביל טיול או שניים וחי בצפון מספיק שנים, המליץ מיודענו למארגנים להימנע מהפיאסקו, אבל מישהו שם חשב שתור אינסופי בעמדת הקפה הוא חלק מהרעיון של חופש, מרחבים ורוח קרירה המצליפה בפנים. ואז בעודו ממתין שיקראו בשמו בסניף של ארומה, לא לפני שהמתין בתור לקפה ומאפה 40 דקות, נזכר גיבורנו בסרטון הידוע this is why we Ride, וככה כמו שהוא מלא גאווה על היותו אופנוען, גייס חבר המועדון הטרי את הפוזה הכי קולית שלו, הניח את הקסדה על השולחן, פרע את רעמת שיערו המתדלדלת, חימם את המנוע ורכב מתוך חירות מוחלטת לעמדת ניפוח האוויר. This is why I ride חביבי!

ואז זה היכה בו – מיודענו לא הגיע לטיול אופנועים והאירוע לא נועד להסב לו הנאה, אלא לפאר את המותג ואת המועדון הנושא את שמו. למעשה, חבר המועדון הטרי לוהק כניצב לפרסומת. ויוה איטליה. אחד אפס. יצאת טמבל.

28 תגובות ל?This is why we Ride – על מועדוני אופנועים בישראל

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 27/06/2019 um 9:26 // הגב

    אדיר

  2. אנונימי // 27/06/2019 um 10:28 // הגב

    מדוייק

  3. זה אדיר. זה מדוייק. וזה בעיקר עצוב.
    עצוב איך אדם מפקיר ביודעין את חירותו לטובת סוכן מכירות א. או ב.

  4. גם אני לא מצליח להבין את פשר הקבוצות והמועדונים למינהם. הרי אף אחד לא צירף אותי לכלום כשקניתי טויוטה קורולה או כל רכב אחר. למה בתור רוכב חייבים להשתייך למשהו? אי אפשר סתם לרכב לבד ולהנות בלי 50 רוכבים על נשותיהם, הכרסים שלהם וסיפורי אלף לילה ולילה המתישים שלהם?

  5. מצחיק וטוב!

  6. כאחד שהשתתף בעשרות טיולי מועדון של מותג אקזוטי מסוים, זה מרגיש לי שהכותב נכווה באופן אישי מאדם זה או אחר במועדון, ועכשיו הוא משתלח. מנסיוני, בכל טיולי המועדון, רוכבים, ורוכבים חזק, ובעיקר נהנים מהחברותא ומהדרך.

    • המערכת // 27/06/2019 um 15:40 // הגב

      לא נכווה ולא פרסונאלי,
      סתם עקיצונת קטנה לריענון הנפש ביום שרב,
      הכותב לא נושא מטענים חריגים
      (-:

      • דותן בלייס // 27/06/2019 um 16:10 // הגב

        אכן, לא כוויות ולא נעליים, ואין אפילו בדל של מטען. רק הומור שיש בו מידה רבה של הומור עצמי, ומוכנות להביט על עצמנו גם מבחוץ.
        מהבוקר מגיעות אלי תגובות מעורבות, וזה המקום לציין שהכתיבה כאן איננה אישית, אלא מתייחסת באופן כללי ולא פרסונלי לחוויית הרכיבה במועדונים. למען הסר ספק, איש באף מועדון אופנועים ישראלי זה או אחר לא פגע בי או הותיר בי מטען שלילי. ההפך הוא הנכון.
        כתבתי נטו על החוויה התרבותית-חברתית של חברות במועדון אופנועים ישראלי.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 29/06/2019 um 15:36 // הגב

          לצערי לא רואה פה הרבה הומור עצמי היות ולא ממש כתבת על עצמך אלא בעיקר על אחרים. רואה הומור מתנשא על חשבונם של אחרים. לא ממש משעשע. תמיד אפשר לצאת מקבוצות ולא להתחבר למועדונים, אין צורך לרגום באבנים מילוליות את מי שנהנה מזה…

  7. אז אתה לא בא לטיול מועדון בשבת?

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 27/06/2019 um 16:34 // הגב

    פשוט ונכון

  9. השיבר הראשי // 27/06/2019 um 18:25 // הגב

    אף פעם לא הבנתי למה מי שקנה אופנוע ממותג מסוים אוטומטית צריך לרכב עם אחרים שקנו מאותו מותג עם אותו לוגו ותלבושת . רוכבים עם חברים וחבר'ה, לא משנה על מה

  10. צודק השיבר

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 27/06/2019 um 19:48 // הגב

    מעולה ונכון

  12. בטיול וחצי היחיד שעשיתי עם מועדון כלשהו (הGS, האופנועים, הטיול של שושנים להרדיון) כל שניה של עמידה (והיו שעות כאלו. בשיא החום) קיצרה לי פיוז אחר בקסדה ברמה של לטוס הצידה לאיזה שביל כלשהו בשביל האוויר.
    כשחזרתי הם היו ספסטים באותה פוזיציה. בצומת.

  13. פעם לפני 15 שנה תומר ברעם חמוש בדו"פ 125 ארגן טיול לשטחי המרעה של גלמי העמק.
    היו שם הדר עציוני, ערן וולנברג ועוד כאלה שעושים באלאנס וילי ביד אחת קשורה, ומחייכים חיוך מתנצל.
    היה פנטסטי.
    רק בשנה שעברה חזרתי לעליות מנחמיה, הפעם על אנדורו קליל ולא על 640 דו"ש, והתגעגעתי בקול רם לימים ההם, בזמן הזה.

  14. אבי נורמן // 27/06/2019 um 22:50 // הגב

    שנון ומדוייק להפליא! חבורת המועדון של סוקאסי עם הלשון עמוק בתחת של היבואן שאולי יתן להם רבע אחוז הנחה על מעיל שמחירו מופקע.

  15. דותן מבריק ומצחיק כרגיל. התגעגענו! אתה מאוד חסר לנו בווצאפ)))

  16. וואלה עשה לי חשק לחזור ולרכב לבד,לאן שבא לי.תודה!

  17. נדהמת. // 29/06/2019 um 15:30 // הגב

    נשמע שהכותב הרגיש צורך לפרוק את זעמו/עלבונו/תסכולו האישי על מועדון "סוקאטי" על מנהליו ועל דרכי התנהלותם אם בווטסאפ או בתכנון מסלול
    לא רואה בכתבה הזו שום דבר מעבר לכך.
    לרוב,אנשים תרבותיים מעלים הצעות יעול ולא משתלחים בכתבות רק כי הם מסוגלים לעשות כזה מעשה מכפיש מרושע ואפילו מכוער.

    • תנוחי

    • דותן בלייס // 29/06/2019 um 20:34 // הגב

      שלום נדהמת,
      אני נדהם לא פחות מהעדרו הבולט של חוש הומור בריא. שוב, הרשימה הנ"ל לא נכתבה מתוך עלבון/תסכול/זעם ואין טען לטפח את הנרטיב הזה. אין בו בדל של ממש. חומרי הגלם של הרשימה מגוונים, ואינם שאובים מהחוויה שלי במועדון ספציפי. אני אופנוען וותיק מאוד, 30 שנה ליתר דיוק, וצברתי לא מעט חוויות המהוות בסיס והשראה לכתיבה. נראה לי שראוי לקנח את תגובתי בציטוט הידוע של גראוצ'ו מרקס: "אני לא רוצה להיות חבר במועדון שמקבל אנשים כמותי".

  18. אבי פרידמן // 29/06/2019 um 22:33 // הגב

    דותן, נהדר. טור תמציתי שמיטיב לתאר את הגיחוך שברכיבות המועדונים הללו.
    לכל הנפגעים, באמת שלא מצליח למצוא כאן התנשאות, רק ביקורת עניינית. מניח שהשורה האחרונה דוקרת מאד בנקודה מכאיבה, ובאמת כשכואב – חוש ההומור נכנס לארגז.

  19. משועשע // 30/06/2019 um 13:03 // הגב

    תשמע, אתה פשוט וירטואוז!!

  20. קבל תיקון, הבולשוויקים רואים בפרט שותף, בדומה לליברלים, אלו הפאשיסטים שרואים בפרט בורג או חלקיק מהמכלול שהוא המטרה והמהות ולכן לא מפסיקים להלל את חשיבות האחדות לצד שקרים אחרים כמו זכות אתנית על פיסת אדמה ושיח זכויות וזהויות רעיל מדיר וגזעני

  21. מטרת המועדונים היא שיווקית בכדי לקדם את המותג דרך תחושת שייכות. רוכבי דוקאטי מתאפיינים באופן כללי ביכולת רכיבה בינונית והמותג מייצר אווירה ושייכות אבל מאפשר גביית פרמיה על המחיר. אין להלין על המנגנון הזה, לא הייתה כוונה שיפתחו עבורך את מוג׳לו אלא לתחזק מותג. לרכיבה באמת נועדו קבוצות הומוגניות שלהן מטרה וקצב אחר. טור דמגוגי חביב.

  22. קבל תיקון נוסף, לא של 180 מעלות אלא של זוית חדה, מטרת המועדונים היא שיווקית, לתחזק מותג בכדי לגבות פרמיה מהצרכן. טיפוח שייכות זה אחד הכלים, רכיבה נטו פחות. מועדוני אספנות עושים את הפעילות שלהם במגרש חניה. בקבוצות בהן אני חבר זה חצי אוכל רבע פטפטת ורבע רכיבה, ויש גם קבוצות רכיבה נטו נטו. הטור חביב אבל מבוסס טעות במיקוד

  23. לרכב עם רוכבים שאתה לא מכיר את אופי רכיבתם זה בזבוז זמן משווע.
    יש ויראו בזה חוויה מעצימה.

להגיב על השיבר הראשי לבטל

כתובת האימייל שלך לא תפורסם