"גם בשנת 2020 אופנועי שרקו לא צריכים הזרקה"

המאמר תורגם באופן חופשי מן האתר האנגלי .enduro21com

 

גם בשנת הרכיבה הבעל"ט לא יתהדרו דגמי הדו"פ של שרקו בהזרקה למרות חוקי זיהום האויר המחמירים של אירופה. תומס טסייה, המנהל הכללי של שרקו מסביר למה.

קודם כל – מסביר טסייה – כבר יש לנו וכבר פיתחנו מנוע מוזרק. אפשר למצוא סרטונים על כך ברשת. אבל, לפי חוק היורו 5, חובת השימוש בהזרקה במנועי 2 פעימות לא תחול עד שנת 2024, ככה שיש לנו מספיק זמן עוד לעבוד על זה.

שנית, אנו מתייחסים ללקוח כחבר ואין מצב שאנחנו מפילים עליו מהלך אבולוציוני כה משמעותי כמו הזרקה אם הפידבק מהלקוחות משדר שאין כרגע צורך בכך כיוון שהמנוע עם הקרבורטור מתפקד מעולה. ואם הזרקה לא תשפר את הביצועים – אז למה להתאמץ להכניס אותה עכשיו? מה ההיגיון בייקור מחיר האופנוע אם אין בצידו שיפור והתקדמות?

בד בבד, אנו מודעים כמובן לצורך בשיפור בצועי מנועי 2 הפעימות ולמרות שכבר פיתחנו מנוע מוזרק אנחנו נמנעים כרגע מלהכניס אותו לשימוש. תוך כדי הפיתוח חלחלה בנו ההבנה כי העתיד ידרוש פיתוחים טכניים פשוטים יותר ולכן הנחנו הצידה כרגע את ההזרקה ופיתחנו את מערכת ה-SBS.

מזה זמן אנו מתקיפים את הנושא מזוית אחרת. מערכת SBS היא שסתום כח אלקטרוני מוצמד לצילינדר. פעולת שסתום זה המתממשקת יחד עם מפת ההצתה שלנו מביאות לתוספת בתפוקת הכח המתבטאת ב-5 עד 7 כ"ס. זה בעינינו שיפור משמעותי. אגב השסתום האלקטרוני הזה הוא פיתוח עצמי וייחודי לנו.

השסתום פועל בתיאום עם נתוני הסל"ד ומפות ההצתה ושני הגורמים הללו משפיעים על מידת הפתיחה שלו. ההבדל בינו לבין שסתומי הכח המיכניים הוא, שבמנועים אחרים פתיחת השסתום מגיעה מהר מאד עם העליה במהירות סיבובי המנוע ואילו בשרקו פתיחת השסתום נשלטת כיוון שהוא תחת פיקוד אלקטרוני ומידת פתיחתו יכולה להיות זהה הן ב-6 אלף סל"ד והן ב-10 אלף סל"ד, בהתאמה למפת ההצתה שנבחרה. שסתום אלקטרוני זה סיפור אחר לגמרי ממיכני!

השנה גם שינינו את התרמודינמיקה, היא הרבה יותר חלקה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. בשנת 2019 האופנועים שלנו השיגו תוצאות מצויינות במרוצי ההארד אנדורו כמו הארצברג, האלסטרם והלאגארס, ואנשים כמובן יכולים להמשיך ולטעון שזה הרוכב ולא האופנוע, אבל אנחנו חושבים שזה שילוב של שניהם. אני לא אוהב להצהיר שהאופנועים שלנו הכי טובים בעולם, אבל ההצלחות שלהם במרוצים הן ההוכחה הטובה ביותר.

עד כאן דברי תומס טסייה המנהל הכללי של שרקו.

 

6 תגובות ל"גם בשנת 2020 אופנועי שרקו לא צריכים הזרקה"

  1. הכל טוב ויפה אבל שרקו בארץ עדיין עולים יותר מהמוזרקים האוסטרים. אז כל הטיעון על "להפיל על הלקוח עלויות" לא רלוונטי

  2. צודק התוהה…
    וחוץ מזה, שיתחיחומבלשים בלאנסר. הויברציות בלתי נסבלות. הגיע הזמן להתקדם

    • תגובה אופיינית של בעל אוסטרי.
      לגבי שרקו:
      1. הם לא עולים (בסופו של תהליך) יותר מהאוסטרים, הפוך.
      2. אם אתה עומד במקום מרגישים ויברציות, ברגע ששחררת קלאץ' לא מרגישים כלום.
      3. מי שמעדיף מוזרק לא מבושל (על כל המשץמע מכך!), שיבושם לו.
      4. קרבורטור היה ונשאר הדבר הכי פשוט ונכון לעבודה בדו"פ.
      5. בסופו של יום והשוואת נתונים ראש בראש, יש לאוסטרים מכלולים והתנהגות פחות טובה בהשוואה לדגמי שרקו הרגילים. על הפקטורי אני כבר בכלל לא מדבר.

    • תרכב על אוסטרי ואחרי זה על שרקו, אפילו הדגם הרגיל, לא הפקטורי ותבין לבד.
      האוסטרים אחלה של אופנוע.
      השרקו אוכל אותו בלי מלח!
      אם אתה מדבר על הפקטורי, בכלל אין מקום להשוואה, האוסטרי הרבה מאחורה!!!

  3. SHERCO ישראל // 19/06/2019 um 11:58 // הגב

    שלום לאריק והתוהה
    אופנועי שרקו מדיגמי 2019 ומעלה מווברצים משמעותית פחות מאופנועי 2 פעימות שהם ללא הבלנסר .
    שרקו לא אוהבים לסרס את האופנועים שלהם !

    מחירי אופנועי שרקו זולים ממקביליהם האוסטרים .
    לדוגמה:
    שרקו 250 2T מחירו 59900 שח לטרייד ומחיר המזומן שלו 53900 שח
    KTM 250 2T מחירו 62000 שח
    הסקוורנה 250 2T מחירו 62000 שח
    אז שווה לפתוח מחירון ולבדוק ולא לזרוק סתם הצהרות לא נכונות .

    ליאור
    שרקו ישראל

  4. שרקו זו החבילה הכי טובה שניתן לקנות היום ביחס של כסף / תועלת.
    אופנועים מדהימים, לא פחות.

להגיב על ניצן לבטל

כתובת האימייל שלך לא תפורסם