ציבור האופנוענים יוצא למחאה כנגד השר כחלון

השר כחלון ומשרד האוצר מאפשרים לחברות הביטוח העלאה דורסנית נוספת של 25% בביטוחי החובה לאופנועים

השר כחלון ומשרד האוצר מאפשרים, שוב, לחברות הביטוח להעלות את תעריפי ביטוח החובה, שכבר כיום הם הגבוהים בעולם, ב 25% נוספים, צעד שעלול למוטט סופית את הענף הדו גלגלי, ולהחריף בצורה קיצונית את פקקי התנועה לכלל ציבור הנהגים בכל איזור המרכז, לרמות שמאיימות לשתק את המדינה, ציבור האופנוענים, שמשלם את התעריפים הגבוהים בעולם, מאס בכך ויוצא למאבק מיידי וחסר פשרות.

רקע
תעריפי ביטוחי החובה לאופנועים וקטנועים הוא הסיבה העיקרית שבגללה כמות האופנועים בכבישי ישראל היא מהנמוכות בעולם, כ 4% בלבד לעומת כ 12% באירופה, זאת למרות שאנחנו מדינה עם אקלים מושלם לרכיבה. כבר היום, עוד לפני ההעלאה המתוכננת, ישראל היא המדינה עם הביטוח הכי יקר בעולם, בין 4,000-6,000 ש"ח לביטוח חובה בלבד, כשבתסריטים מסויימים התעריף עשוי להגיע למעל 10,000 ש"ח בשנה, לביטוח חובה בלבד.

שר האוצר כחלון – שלפני הבחירות הבטיח לגבש פתרון של הפחתה משמעותית בביטוח החובה השערורייתי לאופנועים, בשיעורים שבין 30% ל- 50%, צעד שיקל על הסטודנטים, על המשתכנים החדשים בפריפריה שעובדים בתל אביב ובכלל יקל על יוקר המחיה בישראל – נכנע ללחצי חברות הביטוח, שמצידן ממשיכות בחמדנות ובחזירות שלהן. התוצאה היא שאחזקת הכלי הדו גלגלי היעיל והזול, הופכת להיות מעמסה כלכלית בלתי הגיונית, ובניגוד ליתרונות ששימוש בתחבורה מסוג זה מביאים למשק:

  • הפחתה וחילוץ הנהגים מפקקי הענק בגוש דן
  • חיסכון של מאות מיליוני שעות עבודה מצטברות
  • חיסכון בדלק והקטנת זיהום האוויר
  • פתרון למצוקת החניה בערים הגדולות
  • חיבור קל ומהיר לפריפריה ולפרויקטים של הדיור למשתכן

אנחנו קוראים לכבוד השר: אל תהיה פקיד, תהיה כחלון! ציבור הרוכבים מאס בהפיכתו למצורע ולשק האיגרוף של חברות הביטוח, ומוכן יותר מתמיד, אם יצטרך, להילחם על זכויותיו ובכל הכוח. אתה איש הגיוני – קח פיקוד!

עובדות

רווחי חברות הביטוח לפי סוג – שימו לב לקו האדום (ביטוח חובה)

  • הידעת שבתאונת מעורבות רכב/אופנוע – 50% מהתאונות הן באשמת הרכב?
  • הידעת שבגלל נתון זה חוקק חוק ההעמסה?
  • הידעת שחוק זה לא מיושם, ולכן רוכבי אופנוע בישראל משלמים 300% יותר מבעל רכב?
  • הידעת שמסכום הביטוח (כ- 6,000 ש"ח) רק 10% מועברים לקופות החולים לצורך "תיקון" שלנו במקרה תאונה? לאן הולך שאר הכסף?
  • הידעת שבתאונת אופנוע נפגע בד"כ רוכב אחד, בעוד שבתאונת רכב נפגעים רבים יותר, ועלות התאונה יקרה הרבה יותר?
  • הידעת שהכפלת כמות האופנועים בשנה תפחית את כמות ההרוגים הכוללת? כמה מתוך ההרוגים מקרב הולכי הרגל נהרגו בגלל רכב, וכמה בגלל אופנוע? (רמז, 100% מההרוגים הם מפגיעת רכב)

מה אנחנו דורשים

  1. השוואת התעריפים למקובל בחו"ל
  2. עצירת ההתייקרות, והפחתה מיידית של לפחות 50% במחירי ביטוחי החובה לדו גלגלי
  3. השוואת מחירי ביטוחי החובה לרכב ולאופנוע
  4. תיקון עוול היסטורי וקביעת תעריפי ביטוח ע"פ מדרגות רישוי (A, A1, A2)
  5. אפשרות מיידית לבטח במודל האמריקאי (את הנהג ולא את הרכב)
  6. אפשרות לביטוחים מוזלים עוד יותר במחיר הגבלת תיקרת פיצוי מקסימלית לכיסוי

לפרטים נוספים (צוות תקשורת ועיתונות)

  • דניאל פטרי (מיצו) 050-2151515
  • ליאור בנאי 052-6776666

 

39 תגובות לציבור האופנוענים יוצא למחאה כנגד השר כחלון

  1. אפשר לאוסיף שהביטוח יהיה על הרוכב ולא על הרכב עצמו

  2. גיא רדר // 04/08/2016 um 11:00 // הגב

    תכניס גם את העניין של 2 אופנועים או יותר, לא יתכן שמקבלים הנחה של 20% על משהו שלא ניתן לקיום (רכיבה על שני אופנועים במקביל…) אם במקום המצב הקיים יהיה מקס' תוס של כמה % או שקלים לכל ביטוח נוסף לאופנוע (נהג יחיד בבעלות זהה) זה גם יקדם את התחום.
    ⁠⁠⁠⁠

  3. אחד שזוכר... // 04/08/2016 um 11:24 // הגב

    תוסיף גם שהפול מסרב לחשוף את דוחות הרווח וההפסד שלו, כדי שנדע שהוא גובה לא "מרוויח" מביטוח החובה וש למעלה ממיליארד שקלים שנגבו בעודף בקרנית לא מוחזרים לציבור הנהגים

  4. יולזרי ישראל // 04/08/2016 um 11:25 // הגב

    כל עוד לא תהיה תקופת צינון במעבר של פקידי האוצר לעבודה בחברות הביטוח או הבנקים לעולם לא תהיה רפורמה שעונה על צרכי הרוכבים. זה יד רוחצת יד וכחלון עושה את מה שהפקידים שלו אומרים. אין סיבה שרוכב עם בעלות על שני כלים כרוכב יחיד ישלם פעמיים ביטוח חובה.

  5. עם הכול אני מסכים פרט לביטוח לפי נהג ולא לפי רכב.
    במשפחות עם רכב אחד וכמה נהגים יצא אבסורד בדיוק הפוך.
    לכן אני חושב שכדאי את הסעיף הזה להוריד מהמאבק הזה.
    שלא ניפול על תפסת מרובה לא תפסת
    ומעבר לכך בהצלחה לכולנו

  6. אורן אלימלך // 04/08/2016 um 11:28 // הגב

    ברור לכם שיש אינטרס כלכלי מובהק למדינה (ובטח לחברות הביטוח) כן להעלות מחירים, נכון?
    מיסוי ממעבר למכוניות, מיסוי על צריכת הדלק של המכוניות הנוספות.
    מציע שנתחיל בליפרוט את זה למחיר משוער ולהשוות את זה ליתרונות המפורטים בכתבה (רק בכסף, כן?!).
    את ההשוואה אנחנו צריכים להראות לבעלי השררה (בתנאי שהעדיפות בכסף היא לדו"ג…) ואז יש סיכוי להזיז משהו, לדעתי.

  7. מטורף גם שרוכבי השטח, שרוכבים בקושי יום או יומיים בשבוע
    ישלמו מחיר מלא על אופנוע שעומד במחסן..
    שיתנוהאופציה לביטוח לסופש או להפעיל ולעצור בהודעה

  8. לטפל בנושא שתי אופנועים או ביטוח לשישישבת בלבד

  9. מתי ואיפה המחאה?!?!
    תפרסמו בכל עמודי הפייסבוק של הרוכבים ונגיע בלי שאלות

  10. הכי חשוב שיאפשרו ביטוח חובה רק לסופי שבוע! לא יתכן שכול השבוע האופנוע עומד קשור ומשלמים עליו ביטוח רק בשביל השעתים שלוש של הרכיבה בסוף שבוע

  11. איך אפשר לעזור?

  12. או שציבור הרוכבים הדו גלגליים יפסיק לשלם באופן גורף ביטוח חובה, יש מספיק אנשים כדי לייסד חברת ביטוח של הרוכבים בשביל הרוכבים ושכל חברות הביטוח הארורות האלו ילכו לאלף עזאזל.

  13. יש איזה אצומה או הפגנה או משהוא? או שזה נכתב להעלעת מודעות?

  14. עמית יולביץ // 04/08/2016 um 13:36 // הגב

    מחזק את ידי הפעילים בנושא.
    מתחייב להופיע לכל אירוע שיזמו בנושא.

  15. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 04/08/2016 um 14:31 // הגב

    ביטוח בשיטה האמריקאית (רוכב/נהג ולא כלי רכב) לא שייך למאבק הזה, והוא לא יותר חסכוני למשפחות שבהן יותר נהגים מכלי רכב – שאלו יותר משפחות וברמה סוציואקונומית יותר נמוכה מאשר אדם אחד עם מספר כלי רכב. כדאי להוציא ממטרות המאבק (או להשאיר שם רק למטרות התפשרות במו"מ…).

  16. אלכס ZX6R // 04/08/2016 um 16:08 // הגב

    רק אל תקראו שוב למהלך המטופש של להתפקד לליכוד.

    זה פירק את המחאה הקודמת, פיצל אותה ובכללי היה מהלך פשוט מגוחך.

  17. צריך לחסום כבישים, לנסוע בכבישים כמו רכב אחד אחרי השני כמה מאות אופנועים ולהכנס לסיבוב בתל אביב והסביבה כמה שעות כל פעם ולסיים עם בירה קרה להרגיע את העצבים…

  18. אבנר שניידר // 04/08/2016 um 18:23 // הגב

    יישר כח

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה) // 04/08/2016 um 19:09 // הגב

    שוב פעם תסגרו כבישים ראשיים ותעצבנו נהגים במכוניות – חרטא ברטא – לא אפקטיבי!!!
    נלך לסגור את הרחוב של האחראי על הביטוח ואת המשפחה שלו ונשבש להם את סדר היום עד שהם יצרחו ויבכו – זה אפקטיבי!!

  20. מייקל פבר // 04/08/2016 um 19:39 // הגב

    1. איך אפשר לסייע?
    2. לדיבורים ולטקסטים המדרבנים את הרוכבים, אבל שורה תחתונה- מתי רכיבת ההפגנה?

  21. דוד מנשה // 04/08/2016 um 19:49 // הגב

    יאללה הפגנות. מדיבורים אין עיבורים. כחלון- זו הקדנציה הראשונה והאחרונה שלך.

  22. לפי הדו"ח שיצא לי לראות לא זוכר אם של הפול או חברה אחרת,
    סך כל ההכנסות מביטוח אופנועים: 250 מיליון שקל
    סך כל התביעות: 500 מיליון שקל
    מצד אחד המחיר שערורייתי מצד שני צריך להבין שיש באירופה מדיניות סבסוד עצומה ויכול להיות שהמחיר הנמוך שהם משלמים פשוט יוצא להם מכיס אחר.
    אין ארוחות חינם בחיים, שמישהו יבדוק את נתון ההכנסות ונתון התביעות ככה תדעו את האמת.

  23. תעדכנו בפורומים ופיסבוק את אלה שאין להם ואטסאפ, בבקשה

  24. כמה אי דיוקים קטנים.

    א. חוק העמסה של 6.5% מבוצע.
    ב. כחלון לא שולט כרגע במחיר הביטוח חובה לאופנועים.
    ג. שר הרווחה גרם למהומה.
    ד. חוק החציה 75% לא מיושם מאז שנת 2008 .

    מוטי מור

  25. יאללה דבר איתנו, מה עושים, מתי ואיפה!

    אני רוצה מחאה ענקית! רכיבת ענק בכל הערים! שכול ידעו שאנחנו לא מוותרים בכלכך קלות על כלי רכב כלכך מדהים!

  26. ענת אגמי // 04/08/2016 um 23:30 // הגב

    כוסאמאשלהם!!!!!

  27. ענת אגמי // 04/08/2016 um 23:33 // הגב

    Fuck them

  28. הביטוח לא יעצור את עברייני הכביש שלא מכבדים את עצמם ואת הזולת
    נדרש הרבה יותר מהעלאת בייטוח כדי לעצור את העבריינות של הדו גלגלי
    הרבה הרבה יותר אכיפת חוקים
    כל רוכב עושה עשרות עבירות תנועה מסוכנות ביום
    צריך הרבה יותר מרק העלאת ביטוח כדי לתקן את העבריינים ברישיון

  29. חסימת כבישים ארוכה בבוקר ובערב! לא רק איילון.. אזור הקירייה, כנסת בירושלים, הבורסה, וכל מקום אסטרטגי אחר! בואו נחסום גישה לנתב"ג! נראה מטוס ממריא עם צוות אויר שנתקע בפקק!
    ככה לפחות נוכל להמחיש למדינה הגזלנית הזאת, מה יקרה כשלא יהיו דו גלגלי בכביש, אלה פשוט יתווספו רכבים במקום! ומתחת לבית של כחלון, סיבובים בלתי פוסקים ברחוב של דוגלגלי.. נראה את המנייק ישן!

  30. עצוב לי לכיס

  31. רונן יהודאי // 05/08/2016 um 9:59 // הגב

    יפסיקו כל אלו עם ה8 אופנועים להתבכיין פה על מר גורלם שצריכים לשלם ביטוח כפול ,האישו כאן זה לא אתם ,האישו כאן זה אנשים ללא תאונות ותביעות עם איזה אופנוע 500 משנות התשעים שעולה בקושי 2500 שקל ומשלמים כמעט 6000 שקל ביטוח חובה זה העניין פה ועל זה ורק על זה צריך להלחם בכל הכוח בלי להתקפל כמו בפעמים הקודמות , ובטח ובטח לא הרעיון העצוב של להתפקד לליכוד , לצאת להפגנות לחבור לבעלי עניין משותף לעבוד עם השכל הפעם כולל הפעלת מערכת המשפט יאאלה מיצו אנחנו איתכם

  32. לבדוק הקמה של אגודה של בעלי אינטרס משותף, האגודה תפעל כמו גוף גדול של עשרות אלפי רוכשי פוליסות ותחפש חברת ביטוח בינלאומית במדינה אחרת שתבטח את כולנו ביחד, לא קראתי ולא בקיא בכל הפרטים, אבל יכול להיות שביטוח החובה לא חייב להיות ביטוח שקונים מחברת ביטוח ישראלית.
    כאמצעי לחץ על חברות הביטוח, היה אפשר להמשיך בקונספט הזה ולהעביר את כל תיק הביטוחים שלנו לחברה מחוץ לארץ, תחשבו כמה כסף אתם מוציאים על קניית ביטוחים מכל הסוגים כל חודש, אם היה אפשר לקנות פוליסה אחת שתכסה את כל מה שרוצים לבטח: (חובה, בריאות, תאונות, רכב, רכוש, סיעודי, מחלות, תרופות ועוד ועוד) תחת פוליסה אחת ושכל אחד יקבע את סכום הפיצוי ואת מחיר הפוליסה לפיה, היינו חוסכים המון כסף. בטוח שלחברת הביטוח הרבה יותר משתלם להפריד כל סעיף וסעיף ולהוציא פוליסה נפרדת לכל סעיף, אבל זה לא אומר שאי אפשר לשנות את זה.

  33. אני עברתי לאופנוע חשמלי זירו . אותם ביצועים כמו אופנוע בנזין וביטוח רק 1600 לשנה . ואין הוצאות דלק .

  34. נכון להתאגד ולחפש חברת ביטוח זרה! מצידי ממדינת חיזבאללאסטן!,נכון הם אולי רוצים להרוג אותנו,אבל העריצים המושחתים שלנו הורגים אותנו בעודנו בחיים,מוציאים לנו את הנשמה…

  35. תודה לכל המגיבים, מצטער על התשובות המאוחרות. אנסה להתייחס לכל שאלה שדורשת תשובה:

    גיא רדר – ההנחה של 20% על 2 כלים היא פתטית כבר היום. לדעתי, אם יש נהג נקוב (ולא רק באופנוע, גם ברכב!) ז"א שרק לו מותר לנהוג/לרכוב. אם כן, אז גם אם יהיו לי 2, 3, ואפילו 10 כלי רכב – אני צריך לשלם לפי היקר מביניהם, ובטח שבטח לא כמו היום.

    שלומי – ביטוח פר נהג לעומת ביטוח פר כלי רכב צריך להיות וולונטרי, ולפחות להיות מוצע כאופציה למי שבוחר בה.

    עומרי (וכל האחרים שכתבו בנושא ההפגנות) – אנחנו שומרים לעצמנו את כל האופציות פתוחות, ואת כל הכלים העומדים לרשותנו. כל הפרטים יהפכו לזמינים ברגע שתוכנית הפעולה תתגבש.

    ארז – יש עם זה בעיה, כיוון שביטוח החובה מכסה גם נזקים כתוצאה מזה שהכלי עמד ללא שימוש (נפל על מישהו? מישהו נכנס בו וכו'). נכון שיש מקרים שבהם הכלי עומד בסלון ולא מסכן איש, אבל לזה כרגע אין פתרון (אם כי אתה יכול לבצע הקפאת ביטוח חובה לתקופות של 30 יום מינימום). לא אומר שזה לא חשוב, רק אומר שזה לא הפוקוס כעת.

    אילון – ההצעה של ביטול גורף של פוליסות ביטוח חובה הועלה מאה פעם בעבר (וכנראה גם בעתיד). למרות שזה עשוי להישמע אחלה רעיון לעקור לעצמי עין כדי שלאוייב שלי יעקרו שתי העיניים, בפועל זה לא ממש עובד כך, וביטול של 100, 1000, 10000 פוליסות (בהנחה שבכלל תצליח לשכנע X אנשים להפוך לעבריינים בכך שיסעו בלי ביטוח חובה ולסכן את עצמם ולסכן את קיומם הכלכלי העתידי ע"י רכיבה ללא כיסוי ביטוחי) לא תזיז לאף אחד. להיפך. אם חברות הביטוח טוענות שאנחנו גורמים להם להפסדים, אז מה עשינו בזה? חסכנו להן את ההפסדים האלה, כי הנה, עכשיו אנחנו כבר לא מבוטחים שלהן. אתה חושב שמישהו יאבד שם שעות שינה בגלל זה? להיפך, הוא ישלח לך פרחים עם שליח.

    אלכס – זו טעות לחשוב שההתפקדות היתה טעות. אין לך את כל הנתונים. אבל כאחד שהיה פעיל במאבק הקודם, תהיה בטוח שהרבה מאוד אנשים בליכוד, כולל שר האוצר ושר התחבורה ובטח שבטח אנשים זוטרים יותר – נכנסו ללחץ חזק מאוד כשהאקדח הונח על השולחן. לא רק, אלא פתאום פעילי מטה המאבק, ועבדכם הנאמן בתוכם, הפכו לפתע ליקירי המערכת, הוזמנו לארוחות ערב של פעילים, כנסים של פעילים, ומה לא. הצרה היתה אחרת לגמרי. לא עצם ההתפקדות, אלא העובדה שלא מספיק התפקדו (רק כ- 3000 איש, בניגוד למודל שלנו – עובדי התעשייה האווירית שמחזיקים את הליכוד בביצים), העובדה שהיו הרבה מאוד רוכבים חסרי הבנה בסיסית בתהליכים שמביאים להחלטות בממשלה (זה לא העיניים הכחולות שלנו ובטח שלא ההפגנות, זה רק הפחד שלהם שלא להיבחר למקום ריאלי בפריימריז הבאים), והעובדה שמי שכבר התפקד היה בלתי נשלט. למרות שהיו לנו 3000 פקודים, כשהגיע זמן הפריימריז והבחירות הפנימיות, אני ורק עוד כ- 15 איש התייצבו בערב גשום בקלפיות של הליכוד. עם 15 איש אתה לא הולך למכולת, ובאותו רגע האקדח שהונח על השולחן הפך להיות אקדח קפצונים. בכל מקרה, התפקדות לא עומדת כרגע על השולחן.

    משתמש אנונימי – אני מסכים ברמה האישית. חסימת כבישים לא מביאה לשינוי חוקים, אלא אם המפגינים מוכנים ללכת עד הסוף. האם הציבור שלנו מוכן ללכת עד הסוף? אני חושש שלא, ובשניה שהשוטר הראשון מוציא פנקס דוחות, ברגע שהיס"מניק הראשון מפיל אופנוע, ברגע שפעילים יילקחו לחקירה – באותו רגע לא יהיה אף רוכב – אמיץ ככל שיהיה – על הכביש. זו הצרה שלנו. טוקבקים לא עולים כסף, אבל כשזה מגיע ל- Money Time לצערי הרבה מאוד מהאמיצים האלה מתאדים חיש קל. בכל מקרה, כל האפשרויות פתוחות, כולל יריית הפחדה בדוגמת עצירת התנועה בגוש דן, אם יהיה צריך.

    מפגע דו גלגלי – אתה צודק. צריך אכיפה משטרתית אגרסיבית כנגד משתוללי הדרך, אלה שמסמסים ומדברים בסלולרי, כל המתאפרות למיניהן, שוכחי הילדים ברכבים, ביריוני הכביש, הרוצחים שחוצים רמזורים באדום, ובכלל – נגד כל העבריינות הנפוצה בכבישים. מה אתה אומר? נתחיל ברכבים או באופנועים? ובינינו, מי הורג יותר בתאונות דרכים? נהגים או רוכבים? מי פוצע יותר את הולכי הרגל ורוכבי האופניים? נהגים או רוכבים? אחרי שתענה לי אפשר להתחיל באכיפה.

    שמעון – אם זה היה כל כך פשוט… יש לך דרך חוקית לעשות את זה? ואיך בדיוק תאגד 10000 או 20000 או מאה אלף רוכבים, כשאתה לא מצליח אפילו לגרום לעשירית מזה לקרוא פוסטים כאלה בפייסבוק ובאתרי האינטרנט הרלוונטיים? אם יש לך רעיון בוא ספר לנו.

    אלון – מגניב לך.

  36. מיצו, העניין הוא אולי הרבה יותר גדול וחבל שאין לי את הדרך לבדוק את האפשרויות האלה, אבל מה שבטוח זה שלחברות הביטוח יש עניין להפריד כל פוליסה לכל סיכון ביטוחי וכך יוצא שגם אם קנית ביטוח בריאות מסוים, יש בו הרבה הסתייגויות ומלא "אותיות קטנות". אני מייחס חשיבות לביטוח ויש לי פוליסות שונות על כל סעיף וסעיף בנפרד כמו לכל אדם אחר, אם עושים חשבון חודשי של כל "סעיפי ביטוח הבריאות " שלנו מגיעים למספרים שלידם ביטוח החובה כבר לא כל כך מפחיד. רוב הציבור משלם 500 ש'ח ויותר כל חודש על ביטוח בריאות/סיעודי/מחלות וכו'. אבל אם היה אפשר למצוא פוליסה אחת שתכסה את כל הכיסוי הבריאותי שלנו כולל תאונות, מחלות, סיעוד, ביטוח חובה וביטוח חיים בתשלום אחד היינו מרוויחים המון. אף חברת ביטוח לא תמכור ביטוח כזה לאדם בודד כי הסיכון גבוה יחסית לכלל הפרמיות שהוא משלם, אבל אם 100000 איש יקנו ביטוח קיבוצי כזה, אין חברה שלא תקפוץ על זה. חברות ביטוח עובדות כמו קזינו, אם ההימור סביר והרווח קיים זה יצליח.

  37. ישר כח
    תזדקקו להמון מתנדבים

  38. תגובה לדניאל פטרי(מיצו) // 12/08/2016 um 3:53 // הגב

    מיצו, אתה מתחיל לדבר לעניין. כן, אם תעודד אנשים לא לשלם ביטוח חובה "כחלק ממאבק"(כמו שעשית בעבר), חברות הביטוח ישלחו לך פרחים! לטעמי לכך לך קצת יותר מידי זמן להבין את זה, עדיף מאוחר מאשר אף פעם. עכשיו אני אני הסביר לך את החלק השני במשוואה. אחר כך תסביר לאנשים שלך בשפתם.

    לא ניתן לצאת לחו"ל ברכישה מאורגנת לביטוח חובה לאופנועים, ולא ניתן להתארגן לקבוצה בכל דרך אחרת, כי…כי…כי…על ביטוח חובה לאופנועים תמיד, תמיד תמיד חברות הביטוח מפסידות. הרעיון בביטוח, כל ביטוח, זה פיזור סיכון בין אוכלוסיה עם מרכיב סיכון נמוך שהיא הרוב(המכוניות), לבין מיעוט עם סיכון גבוה(האופנועים). המשאיות שגורמות ליותר נזק מאופנועים משלמים ביטוח חובה נמוך יותר מאיתנו, רק כי יש להם איגוד מקצועי אפקטיבי. אתה מיצו, עד היום הייתה עסוק בללקק את התחת לקרטל מטרו-אבניר, התמכרת לכבוד וטובות הנאה, הזמנות ל"השקות", הזמנות לסעודות של פעילים פחחח…אולי עכשיו תתחיל גם לעבוד עבור ציבור האופנועים? אף פעם לא מאוחר לחזור בתשובה.

    • רגע אז למה זה חובה? גם אובאמה עשה חוק ביטוח בריאות מנדטורי זה אומר שזה טוב ליהודים?
      לדעתי צריך למוסס את כל חברות הפחדים.
      והראשונה על הכוונת היא חברת הפשע – הבידוח הלאומי.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם