האופנוע הצה"לי

נספח קטמ 640/400 לחוק השינוע הצה"לי קובע:

  1. האופנוע הצה"לי עובר טיפולים במועד, לפי הספר, בין אם נסע ובין אם לא נסע כלל בין טיפול לטיפול יטופל בקפידה, בפקודה!
  2. האופנוע הצה"לי יוצא לפנסיה אחרי 50,000 ק"מ או שלוש שנים, מה שבא קודם. בין אם נסע רק בשטח ולא ראה אספלט, ובין אם קפץ רק על המדרכות בקפלן. הכשירות מחייבת, אי אפשר לקחת ריזיקות בעניין הזה.
  3. האופנוע הצה"לי זוכה לכמה תוספים מיוחדים, שלא ניתן להשיג באזרחות, ובהם:

א. תוסף צבע מיוחד לדלק.

ב. תוסף סיכון.

ג. תוסף רמטכ"ל.

  1. האופנוע הצה"לי פטור מהטסט הכללי. עניין של מסורת ארוכת שנים, סיכום היסטורי בין הרמל"ח לרלב"ד.
  2. שגרת הטיפולים באופנוע צה"לי מותאמת למסגרת תקציבית מדוקדקת, על פיה יש לחסוך בכל מחיר, יעלה כמה שיעלה!
  3. האופנוע הצה"לי הוא סודי בהגדרה. אתם בתקשורת אוהבים לנפח את הכישלונות שלו (אלה שלא הצלחנו למנוע את דליפתם), ואנו, המסכנים במדים, מנועים מטעמי סודיות ברורים מלהתהדר בשרשרת ההצלחות המטורפת של האופנוע הצה"לי.
  4. האופנוע הצה"לי הוא אבן חיונית בבניין הכוח. לא ניתן למלא את המשימות בלעדיו. העובדה שלא נעשה בו שימוש מאז הצניחה במעבר המיתלה באוקטובר 1956 איננה רלבנטית. חוזר שנית, איננה רלבנטית.
  5. האופנוע הצה"לי עובד על דולר סיוע מזוקק. בלעדיו, הכסף הזה הרי היה הולך לפח, לא חבל?
  6. החסכון בראש מעייניו של צה"ל! החלטנו בעבר, שזול יותר לקבור את האופנועים הצה"ליים בחולות פלמחים, מאשר להעביר אותם למגרש היד שנייה של המדינה בצרפנד. החלטה זו עומדת בעינה, ומוכיחה את עצמה כל פעם מחדש- עד היום איש לא התלונן על אופנוע משומש שרכש מצה"ל. אמון הציבור בצה"ל נמצא בשיא כל הזמנים.
  7. הטענות הריקות בדבר הבזבוז המשווע הגלום באופנועים הצה"לים הן שקר גמור, אין בהן כלום ולא יהיה כלום. תסתכלו למשל על הווספות החבוטות של הנגדים בחיל האוויר, אין להן שום תוספות, מעלות עשן בכל הבסיס, נוסעות עד שהבוכנה יוצאת מהקראנק, ועושות את העבודה בשביל כולם. אז בנגדים אתם רוצים לפגוע? תתביישו!
  8. האופנוע הצה"לי ניתן לתפעול ללא הבדל דת גזע ומין. בחורות שמעונינות להצטרף ליחידת האופנוענים מוזמנות ליצור איתנו קשר בדואר נע. אם לא נחזור אליכן, תעתרו לבג"צ, ואנו נודיע על פיילוט שיתחיל רק בעוד שנתיים, בס"ד.
  9. האופנוע הצה"לי מגיע בשני צבעים אפשריים, אדום (לרוכב בשרי), וכחול (לרוכב חלבי). לכל צבע המוסך המתאים לו. הכנסת אופנוע אדום למוסך כחול הינה עבירה חמורה, שעונשה לא יפחת מסגירת 3 שבתות ברצף.

13 ואחרון: הידעתם שאופנוע צה"לי כיכב במבצע האחרון של יחידת 504, הידוע בשם הקוד "טחינה במבצע" ? – זה המקום לגלות שרוכב מיומן  ביחידה המהוללת, התגבר על  הפקקים הארורים בחוצה שומרון ובכביש 5, והצליח להביא טחינת גולם מהכפר עקרבה, היישר למפקדה הסודית ברמת אביב, תוך ארבעים דקות, תוך שמירה מופתית על טריות המוצר? טיפה לא זלגה, גם לא טיפונת!

עם סגירת הגיליון התקבלה תגובת דובר צה"ל;

"האופנוע הצה"לי נראה מצויין על נועה קירל".

"בנוסף, דובר צה"ל מדגיש, כי הנזק שנגרם לאופנוע הצה"לי בארוע השטפוני האחרון הוא זניח. בשום שלב לא חש הציוד הבטחוני הרגיש שמותקן באופנוע ברטיבות כלשהי. ובכלל, מערכת הבטחון לא חשה צורך להצטדק בפני דגי הרקק של דו"גיגים".

12 תגובות להאופנוע הצה"לי

  1. מה אתה רוצה?

  2. השיבר הראשי // 25/02/2020 um 23:20 // הגב

    בילית יותר מדי אצל עוזה בזמן האחרון, מודה?

  3. פלאנגות זו לא מילה גסה בזכותך

  4. אפשר להוציא את האופנוע מצהל, אבל אי אפשר להוציא את צהל מהאופנוע

  5. שמע זה דורש טיפול

  6. אם השתתף במבצע טחינה אז כן השתתף במבצעים אחרי אוקטובר 1956.

  7. היות וועדת השרים לענייני סמלים וטקסים טרם החליטה אם להעניק למשתתפי "טחינה במבצע" אות ממלכתי (ככל הנראה, "אות הגולם"), עדיין הפעילות בכפר עקרבה לא נחשבת למבצע צבאי, יותר כמו יוזמה מקומית של הפלג הדרומי של יחידת 504.

  8. פואד פטריוט, אבל גם פציפיסט.
    מוכן למות בשביל המדינה,
    אבל לא בצבא.
    בתאונת דרכים.

  9. אריק רצ'בסקי // 26/02/2020 um 20:38 // הגב

    איברהים אל אוואל ידע כבר ב 56:
    תאונת דרכים על מדים – כל אגף השיקום על שלל מחלקותיו יטפלו בך.
    תאונת דרכים של אזרח – לך תפגין בצומת עזריאלי, או תעביר 25% ללבנת פורן/זכותי/היעוץ-אינו-משפטי/שקר כלשהו .

    • מוישיק // 26/02/2020 um 22:42 // הגב

      זה אולי היה ב-56…
      אחרי 73 כולם נהיו שווים בפני החוק: מקבלים ז

  10. וטרינר // 26/02/2020 um 21:34 // הגב

    אפשר קצת ממה שאתה לוקח?

  11. כתום לנצח // 27/02/2020 um 11:31 // הגב

    למביא הטחינה יש ורסיס?

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם