פסטיבל גוצי במנדלו דל לאריו

מאת: ד"ר טומי אלכסנדר בקאל

אחת לשנה, בתחילת חודש ספטמבר, נוהג מפעל מוטו גוצי לקיים ארוע 'בית פתוח' שבו נפתחים שערי המפעל למבקרים, מוצגת תערוכה של דגמי המותג לאורך השנים, תצלומים וסיפורים רלבנטיים, מתאפשרים ביקורים במסלולי הייצור, ומנהרת הרוח הייחודית גם היא ברשימת האתרים הפתוחים לקהל. מסביב בעיירה נערך פסטיבל כללי עליז ושמח הנמשך 3 ימים.

השנה נחגגו 95 שנה לקיומו של המותג ועבדכם הנאמן, מלווה ברעייתו מצא עצמו מצטרף לחגיגה עמוס בהתרגשות והתלהבות כשל ילד קטן בפיתחו של לונה פארק לראשונה בחייו. כבעליו של מוטוגוצי קליפורניה 1400 touring משנת 2015 התוודעתי אל עולמם של הגוציסטים דרך פירסומים שונים והתאגדויות וירטואליות בפייסבוק, נשביתי בעולם הקשרים החבריים הקיימים בין הרוכבים מארצות שונות וכן בהערכה והיוקרה שבה הם מתחזקים את הדגמים השונים שברשותם. אחד המאפיינים העיקריים הוא ערך האספנות וההקדשה לדגמים ישנים למיניהם, שיפוצם ושיפצורם והשארתם במצב מתפקד זמן ארוך ככל האפשר.

20160910_114725

עיירת מנדלו דל לאריו אינה אלא עיירה קטנה טיפוסית באזור מנומנם וציורי, על גדות אגם ירקרק עם נופי הרים ירוקים סביבו הטובל בשקט ושלווה שגרתיים. ארוע המפעל מגייס את כל תושבי העיירה כולל עיירות סמוכות הנערכים לאירוח רבבות המשתתפים בין אם בלינה, הסעדה או בילוי. האזור כולו מתמלא ברוכבי דו גלגלי בשלל דגמים ולא רק של מוטו גוצי אלא הכול כולל הכל, מכל טוב העולם הדו גלגלי. אין טעם לערוך עכשיו רשימה של מותגי אופנועים אבל הבולטים במיוחד הם אופנועים מצויידים בסירות מעוצבות אישית בעלות תצורות והרכבים שונים וייחודיים.

הרוכבים והאורחים עצמם מהווים ערב של לאומים מכל העולם החל מאוסטרליה וכלה בארה"ב וקנדה. אני התרשמתי בעיקר מקבוצה של כ-50 זוגות אוסטרליים חברי מועדון מוטוגוצי של ניו סאות' ויילס שבלטו בתלבושת אחידה והביאו עימם את האופנועים שלהם עצמם במכולות מאוסטרליה.

הארוע כולו הוא פסטיבל צבעוני של מלבושים ומופעים, שירה, מוזיקה ואלכוהול לרוב ומתאפיין באוירה שמחה ועליזה, ערב-רב של קולות ושפות. בערבים נערכו מופעי מוזיקה ראותניים ונערכו הגרלות שונות (לא, לא זכיתי באופנוע…). במהלך שלושת ימי הפסטיבל התאפשר לי לצאת לרכיבת מבחן קצרה על גבי ה V 9 ROAMER. בעת שביקרתי בתצוגת האופנועים, במסלולי ההרכבה ובתצוגת הדגמים החדשים, התוודעתי אישית למספר מחבריי הוירטואליים והפכתי קשרים אלו למהותיים ואמיתיים. הפתיחות והחברות בין המבקרים השונים העידה על אותה BROTHERHOOD  מהוללת הקיימת בין רוכבים ובהיעדר הכרת הגבולות שלה. כולם דיברו, האזינו והבינו אופנועים.

ארוע אדיר עם חשיפה למסורת ארוכת שנים וחוויית אופנוענות בין לאומית אדירה בנופים עוצרי נשימה. זכרון מתוק לשנים רבות.

20160910_113822

נגיעה היסטורית: בשנת 1921 החליטו 2 חברים ותיקי מלחמת העולם הראשונה להקים חברה לייצור אופנועים ושמו של אחד מהם, קרלו גוצי, נתרם וזכה לשאת את שם המפעל. סמל הנשר של המותג נוצר בהשראת ולזכר חבר שלישי שנהרג. המפעל הוקם בעיירה קטנה בשם MANDELLO DEL LARIO היושבת על שפת אגם קומו שבצפון איטליה. התוצרת השתלבה היטב בתרבות מירוצי האופנועים שהתפתחה באותן שנים והמותג אף זכה עם השנים בהצלחות ניכרות ועקביות בענפי המירוצים השונים. המותג MOTO  GUZZI  הפך עם השנים למותג קלאסי עם דגמים ייחודיים ובעלי השפעה בעולם האופנוענות ומזה מספר עשורים, סימן ההיכר העיקרי הינו מנוע V TWIN  הממוקם בשילדה בזוית של 90 מעלות לציר האורך של האופנוע.

20160909_164505_pano

4 תגובות לפסטיבל גוצי במנדלו דל לאריו

  1. חוויה חד פעמית בלתי נשכחת!

  2. כתבה יפה , המוזיאון מגניב חייב לבקר שם 👍

  3. השאלה אם כדאי לתכנן לעוד 5 שנים כשיחגגו 100… בטח יהיה פיצוץ גם מבחינת אירוע וגם מבחינת קהל?

  4. יום יבוא ויהיה לי לריו 🙂

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם