דג לשבת: "הסדנה שלנו בברוקלין"

"הסדנה שלנו שוכנת בברוקלין, ניו יורק, שם אנחנו מתכננים אופנועים שכיף לרכב עליהם". כך במשפט אחד מסכמת סדנת VDBMOTO את מה תחום עיסוקה. יש עוד משפט ב-about של האתר שלה שמספק עוד קצת אור, אבל זהו. קצר, תכליתי, נקי ובלי בולשיט. במבט זריז על מגוון הפרויקטים שלה – ככה הם גם נראים האופנועים שיוצאים מפתחה.

ה-H-1 שכאן בתמונות לא שונה. למה דווקא הוא משך את עיני? כי לסקרמבלרים תמיד יש אצלי פינה חמה בלב. השילוב של מראה מדליק עם קלילות, פרקטיות ועבירות לא יכול להיות ממש רע. התהיות לגבי עד כמה ה-H הזה באמת קליל ופרקטי (ומכאן – עד כמה הוא עביר) לאור העובדה שבבסיסו בכל-זאת יושב הארלי ספורסטר 1200, מעט שוככות כי הרבה מאד חלקים הוחלפו.

כל החלק הקדמי פורק לטובת מזלג הפוך של שוואה שמתחבר למשולשי אלומיניום ביצור מקומי. את צינורות הכידון המקוריים של ההארלי מחליף כידון אנדורו, וכל החשמל עובר בצמה בתוכו. המתגים הם הקטנים ביותר שבנמצא בערך, ואילו מד המהירות מורכב בתוך תושבת פנס החזית.

כל יחידת הזנב הוחלפה ותת השלדה החדשה מחזיקה מושב שתואם את הז'נר ואילו צמד חישוקי "18 מחליף את אלו המקוריים. כלומר, בעצם, נשאר בערך רק המנוע של הארלי. וזהו – אז למה לא אמרתם? אה, כן – גם הבלמים חדשים.

אפרופו המנוע, הוא מקבל מסנן אוויר אוורירי יותר ואת התוצרת המזהמת הוא פולט לאטמוספירה דרך מפלטים גבוהים  וקצרים (אחרת הרי לא היה ניתן לקיטלוג כ"סקרמבלר"). ולבסוף, אם חיפשתם את רצועת ההנעה ה-ר-ח-ב-ה של הארלי בדרך מהמנוע לגלגל האחורי, הפתעה(!) – יש שרשרת במקומה.

כדי לתת לכל העניין צורה וצבע, מיכל דלק של הונדה 77 הותאם לשלדה ונצבע בירוק בריטי או-כה-מתאים שמשתלב עם החום של המושב. עד כמה כל התוצאה עובדת? מהמרים שלא רע בכלל. ויזואלית יש פה ווינר. שבת שלום.

4 תגובות לדג לשבת: "הסדנה שלנו בברוקלין"

  1. רונן יהודאי // 10/09/2016 um 11:58 // הגב

    כלי נחמד אני אישית מעדיף קפה רייסר אין צורך בעבירות שטח מבחינתי , למי שאוהב את התחום יש ערוץ ביוטיוב בשם רייסר טיוי שם כל סופש עולה סרטון על אחד הכלים המדהימים האלו שמייצרים בסדנאות או בגרז הפרטי מסביב לעולם ויש כלים מרהיבים שווה ביותר , למה בארץ אין עדיין את התרבות הזו ??? מחיר החלקים כאן לא יאפשר בניית כלי חלומות במחיר סביר כאמור אצלינו אוהבים יותר מידי את הכסף לא נשאר מקום לכלום מלבד הישרדות נטו

  2. מגיב לרונן // 11/09/2016 um 5:25 // הגב

    למה אתה חושב שאין כאלו בארץ? כנס לCAFE RACERS ISRAEL בפייסבוק

  3. יש גם דברים יפים בארץ:

  4. ולנו נותר רק לקוות שהפקידונים בהארלי סופסוף יבינו לאן נושבות הרוחות ויוציאו
    (אם תרצה השם, בשנה הבאה עלינו לטובה, אינשאללה וכו' וכו')
    פאקינג ספורטסטר סקרמבלר 1200 עם מתלי 15" וברקסים נורמליים

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם