הדוקאטי שהיינו רוצים לראות

ב-WDW האחרון חשפה חברת דוקאטי שני דגמים חדשים שיוצגו במלואם בתערוכת מילאנו. האחד עוד גרסת אקזוטיקה לדגם הפאניגלה לכבוד 90 שנה לחברה עם כל מני גודי'ס (שאת האמת מעניין לי אתם יודעים את מה…) והשני כפי שנקלט במצלמות הריגול ונכתב עליו בעיתונות הזרה הוא דגם סופרספורט חדש.

אם זה נכון – אזי זוהי כבר הגרסה הרביעית של אופנוע תחת השם 'סופרספורט' שדוקאטי מוציאה תחת השם הזה. התחיל בדגמים המקוריים של שנות השבעים, התחייה שהגיעה בתחילת שנות התשעים, והמייקאובר של טרבלנש לדגם ב-1998. מוזר משהו, אבל גם די מובן מצד שני לאור העובדה שבשנות ה-90 היתה סדרת הסופרספורט על נגזרותיה השונות הדגם הכי נמכר של דוקאטי. כן כן, אתם קוראים טוב, אפילו יותר מהמונסטר. סדרת הסופרספורט מכרה בשנות ה-90 50,575 יחידות סה"כ (כאשר ה-900 מוביל עם 25,186) לעומת סדרת המונסטר שמכרה רק 34,005 יחידות.

אבל אנחנו, ואני בטוח שגם הרבה דוקאטיסטים אחרים, היינו רוצים לראות גרסה מודרנית לפאנטה דווקא! כזו שתשמר את רוח הפאנטה המקורית (ללא התקלות) אבל שתתאים למאה ה-21. הפאנטה המקורית שהוצגה ב-1979 בנפח 500 סמ"ק הציגה בלבה את המנוע אשר ישמש את דוקאטי על גרסאותיו השונות במשך 37 השנים הבאות – מנוע הדזמו L טווין מקורר האוויר עם רצועות טיימינג. בשנות השמונים הדגם הזה היה יקר להחריד ועלה כמו סוזוקי 1100GSX, עד כדי כך שסייקל מגזין כתב עליו: "אם אינך יכול לרכוש אותו, אל תרכב עליו אחרת פשוט תגרום לעצמך שברון לב".

במהלך השנים בכל פעם שדיברו בדוקאטי על דגם חדש, תמיד עלתה ההשערה שאולי הפעם זה זה, ותמיד התאכזבנו  מחדש. אבל היה אחד שהחליט לא לחכות ושמו אוברדן בצי, מעצב אופנועים שגדל בצפון איטליה ועבד לאורך השנים עם טמבוריני הגדול ואחריו שימש בעיקר כיועץ חיצוני בעיצוב עבור חברות כמו דוקאטי, מוטו גוצי, קאג'יבה ואפריליה. חלק מתכנוניו גם עברו לייצור סדרתי, אבל הוא איננו מגלה איזה מהם. בצי גם מסביר את ההבדל בין עצובים/תכנונים יפנים לעומת האירופאים: בעוד הראשונים הם 'מדעיים' יותר, האחרונים מבוססים על 'אינטואיציה אישית והשראה. בכל מקרה אומר בצי, שתי הגישות משיגות את המטרה.

בין לבין כשהוא אינו עסוק בעבודתו, מעלה בצי עיצובים לאופנועים שהיה רוצה לראות ואחד מאלה הוא פירוש חדש לדוקאטי פאנטה על בסיס מנוע המונסטר 696. כאשר שמים את תמונת הפאנטה הישן מול החדש ניתן לראות שבצי בהחלט הצליח בפירוש המחודש שנתן לפאנטה וליצור יורש ראוי. לנו רק נותר לקוות שדוקאטי יפתיעו אותנו יום אחד וייצרו לנו את הפאנטה שאנחנו משוועים אליו.

הפאנטה המקורי <———————–> והעיצוב המודרני של אוברדן בצי

תגובה אחת להדוקאטי שהיינו רוצים לראות

  1. הפאנטה המקורי כל כך יפה שקשה למצוא לו מחליף ראוי , אני הייתי לוקח את העיצוב המקורי משפר לו את הבולמים , דוחף מנוע 1000 חביב ויש לך דוגמן צמרת 😜

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם