הגזל'ס – ראלי הנשים של מרוקו

נוסד ב-1990: ראלי מדברי לנשים בלבד במדבר הסהרה המרוקאי. ההשתתפות בו מותרת לבנות כל הגילים והרשימה תמיד מלאה. לא חסרות מתמודדות, צוותי נשים מכ-30 מדינות שונות לוקחים בו חלק. השם המלא של הראלי הזה הוא עיישה-דה-גזל וידוע במערב בשמו המקוצר: "הגזל'ס"

התקנון מחמיר עם הכללים הבאים והייחודיים מאד יש לציין: איסור שימוש בכבישים – רק דרכי עפר, אין מכשירי ניווט – בלי ג'י-פי-אס בכלל, והמהירות – לא קובעת. יש העדפה ברורה למעבר דרך כמה שיותר נקודות ביקורת עם הכי מעט קילומטרים ביניהן מאשר למהירות וזמן קצר. ביסוד הראלי מוטבעת המחשבה והרצון לשוב לרוח האדוונצ'ר הראשונית ולמסעות הניווט הישנים תלויי המפות בלבד. כמו פעם. למעשה, נחישות היא שם המשחק.

תנאי ההשתתפות מאד נוחים: כל גיל, כל רקע חברתי, כל נסיון נהיגה, וכל רכב שמועדף ע"י המשתתפות. הקטגוריה הפופולרית ביותר היא כמובן רכבי השטח אבל משתפים גם טנדרים מסחריים סגורים, רכבי שטח קלים בעלי הנעה כפולה, טרקטורונים, ורכבי סייד-ביי-סייד. דווקא אופנועניות בקושי נראות. רשימת המתחרות מונה מעל 100 צוותים.

הגזל'ס מתארע במרץ כל שנה. כל יום מקבלות המשתתפות ספר דרך המכיל קואורדינטות, נקודות ביקורת הכרחיות והסבר על תוואי השטח המיועד. המתחרות רשאיות לבנות את מסלולן באופן עצמאי לחלוטין, לחצות  דיונות או לעקוף אותן, לטפס הרים או לנסוע מסביב. ההזנקה מתחילה ב-6 בבוקר בהפרשים של 2 דקות בין צוות לצוות, ובדרך כלל יוצא לבנות לבלות בכל יום במדבר המרוקאי בין 10 ל-13 שעות. הראלי נמשך 8 ימים ואורכו 2,500 ק"מ. מלך מרוקו מחשיב מאד את הארוע הזה, פורש עליו את חסותו ומקצה מכוחות המשמר הלאומי יחידות המופקדות על ביטחון המשתתפות.

חיפשתי תמונות או סירטונים של אופנועניות ובקושי מצאתי. גם מה שיש צבוע בוורוד מהדהד ומוגזם ואינני בטוח שאינן תמונות יח"צ. תחום לא פופולרי? חסם גופני? מנטלי? נחכה שליה סאנז תשמע על זה ותגיע לשם. לא תהיינה לה מתחרות.

תגובה אחת להגזל'ס – ראלי הנשים של מרוקו

  1. נשים שוודיות בתגובה לפרוטקשן של מלך מרוקו –

    https://www.redicecreations.com/ul_img/35209femicommies-large.jpg

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם