נקודת שבירה: רוסי

פעם, לפני כעשרים שנה, כשהפיירבלייד היה שחור וחום והשיער שלי היה ארוך וגרתי בחולון, היה דיוק 125 שחור שהתגרה בי בכל בוקר. בחלק גדול מהבקרים היינו נפגשים אקראית באחת הצמתים שליד ביתי, ואז הוא פשוט היה מתחיל להתחרות בי. מדי פעם הערתי לו, אבל הייתי בגדול די סבלני, עד שפעם אחת הוא הגזים: בדיוק אחרי שצעקתי עליו בפעם השניה בתוך שלושה רמזורים שהוא מסכן את שנינו ושהוא דחק אותי למדרכה, החליט "רוכב המירוצים" הקטנועני להיכנס מתחתי בפניה ימינה בצומת של "קולנוע רינה" לשעבר. כאן כבר בערה החמה במלואה.

לאורך שדרות קוגל לכיוון היציאה מהעיר נצמדתי אליו מבלי להרפות ולמרות מבטו המבוהל. גלגל קדמי שלי "יושב" על גלגל אחורי שלו. בכיכר קוגל, בה בימים כתיקונם אהב "להתחרות" בי במיוחד, נצמדתי אליו ו.. בעטתי בו בכידון אל תוך הכיכר. הבטתי לאחור כדי לוודא שהוא אכן עף לתוך הכיכר, והמשכתי את הדרך בלי להסתכל לאחור. היה לזה המשך אחר כך, אבל זה לא רלוונטי.

אבל, וזה אבל גדול, לא הייתי אז 9 פעמים אלוף העולם במירוצי גרנד פרי, 7 מתוכן בקטגוריה הבכירה בעולם מירוצי האופנועים, ומי שהוכתר על ידי רוב עולם המירוצים כ"הרוכב הטוב ביותר אי פעם".

גם המעטים שחולקים על היותו של ולה הרוכב הגדול ביותר בכל הזמנים, אף אחד לא חולק על העובדה שהוא לבטח אחד הנחמדים שבהם. הוא אוהב את הקהל והקהל משוגע עליו. וגם אני. לכן זה כל כך קשה.

ברגעים אלה, כמה שעות אחרי התקרית המבישה עם מרקז, אני עוד לא יודע ביני לבין עצמי אם אני נוטש את רוסי או לא. בדף הפייסבוק שלי כבר מיהרתי להוציא הודעה שרוסי ואני כבר לא, והסיבה פשוטה: אין לי בעיה עם מהלכים אגרסיביים על המסלול. גם רוסי, גם אתם וגם אני יודעים שרוסי מעולם לא בחל באמצעים כדי לנצח מירוצים. די להזכיר את העקיפה הגבולית ב-2005 על ג'יברנאו או את ההיא על סטונר בלגונה סקה, ושוב: זה בסדר. אין לי בעיה עם אגרסיביות, ואני יכול להעיד שבכל מירוץ מקומי באיטליה יש יותר מרפקים ופלסטיק שמתחכך זה בזה, מאשר בעונת גרנד פרי שלמה.

אבל לא היתה שם בעיטה.

נחזור מירוץ אחד לאחור. פיליפ איילנד אוסטרליה. רוסי מנסה לחטוף כל נקודה אפשרית שהוא יכול כדי לוודא פער גדול ככל הניתן בטבלה מלורנזו שנמצא לפניו על המסלול ואחריו בטבלה, וללא ספק מהיר ממנו על המסלול במירוצים עצמם. רוסי יודע שהוא יקח את האליפות העשירית שלו ויתקע דגל סופי בארץ ה"רוכב הגדול בכל הזמנים", רק אם יסיים קרוב ככל הניתן ללורנזו המהיר ממנו, וכך הוא מנסה לעשות. אחרי המירוץ בפיליפ איילנד ולפני המירוץ המדובר במלזיה, מתראיין רוסי וקובל על כך שמרקז לא בוחל באמצעים כדי להכשיל לו כמה שיותר את האליפות, ומעדיף שבן ארצו, לורנזו, יהיה האלוף ל-2015. רוסי לא בכיין, ויעידו על כך כמעט 20 שנה של מירוצים. אם להיכנס לראשו של רוסי, אני מניח שדווקא עצם זה שמרקז ניצח בסופו של דבר את המירוץ באוסטרליה, הוכיח לטעמו שהוא יכול היה לעוף קדימה עוד קודם ולא "לשחק" עם רוסי בעקיפות על המסלול (הסבר: עקיפות הדדיות עולות בזמן, ובמקרה הזה איפשרו ללורנזו לפתוח פער מקדימה), דווקא זה מה שהעלה את חמתו של רוסי והביאו אותו למסקנה שמרקז מחבל לו במאמצי האליפות לטובת לורנזו.

ואז הגענו למלזיה.

פדרוסה עף קדימה, ושוב אנחנו נכנסים למה שלפי דעתי עובר לרוסי – שחם אש כבר מראש על מרקז, בראש: רוסי חושב שאם פדרוסה מקדימה, גם מרקז יכול להיות שם, ולא להתבחבש אתו על המקום השלישי. אלא שבצורה לא אופיינית, רוסי לא לקח משום מה בחשבון שהיסטורית, מרקז מהיר יותר דווקא בחצי השני של המירוצים. כך שבמקום מה שנראה לו הגיוני – מרקז בפרונט הולך מכות עם פדרוסה על ההובלה, הוא מוצא את מרקז "יושב" עליו עם עקיפות סופר אגרסיביות מהסוג שלא עורכים על מי שמועמד לכתר מירוץ אחד לפני סוף העונה. רוסי מחווה לו פעם אחת עם היד, מרקז שוב משתחל באופן אגרסיבי ורוסי שוב מסמן לו עם היד שיתרחק. מרקז נכנס בשמאלית בחור קטן מקוף של מחט, הוריד בראש של רוסי מתנפח באופן שלא מוכר עד פה, וכאן מגיע הרגע:

רוסי עוקף את מרקז מבפנים וחוסם לו את קו הפניה (רגע של הסבר קל: רוכב שעוקף מ"בפנים", לא עוקף כי הוא מהיר יותר באותו הרגע, אלא כי הוא פשוט חוסם ולא מאפשר לרוכב הנעקף להיות בקו המהיר בתוך הפניה וביציאה ממנה), אבל במקום להמשיך את המירוץ, רוסי ממשיך לחסום את מרקז ויוצא רחב כדי לדחוק אותו החוצה. מן הסתם כדי לומר ל(אנחנו עכשיו בראש של רוסי, כן?!)לבן זונה הצעיר והחצוף את דעתו עליו. רוסי מביט לתוך עיניו של מרקז שלא מחזיר מבט ומתעלם, למרות ששני האופנועים צמודים וחוככים פיירינג בפיירינג שניות ארוכות. רוסי דוחק עוד ועוד את מרקז החוצה תוך שהוא ממשיך לחסום אותו ולהביט בו ומרקז לא מחזיר מבט – אלא מחכה מן הסתם שהתקרית תסתיים, אבל כאן הוא לא עשה את מה שהוא היה צריך לעשות: להמשיך את המירוץ.

סביר מאד להניח שמרקז הבין כבר שהגזים ושזה לא עסק מה שהוא עושה – לסכן בנפילה את אחד משני המתמודדים על האליפות. שהרי המסר ללא ספק הועבר עם החסימה הלא שגרתית. כאן רוסי, לאחר שעשה מה שבבירור לא עושים תוך כדי מירוץ, היה צריך להבין שהמסר כנראה הועבר, או לפחות לבחון בהקפות הבאות אם המסר הועבר, ולהמשיך את המירוץ.

אבל הוא בעט בו.

והבעיטה הזו גרמה למרקז להתרסק ולפרוש מהמירוץ.

וזו נקודת שבירה. כפולה. גם של רוסי כרוכב על וללא ספק הרוכב האהוד ביותר בכל הזמנים, גם שלי כאוהד מושבע שלו שמספרו מוטבע על שני אופנועים שלי.

אז נכון שמרקז כנראה הגזים, אבל לא בועטים ברוכב בתוך כדי המירוץ. בטח לא במוטו GP, בטח לא כשאתה אלוף עולם 9 פעמים.

בתגובות בדף הפייסבוק שלי ענה לי גל גונן יקירי החכם, שלא מוחקים 20 שנה של היסטוריה בגלל טעות אחת. חבר פייסבוק אחר כתב שאוהד מושבע ואמיתי לא נוטש את הגיבור שלו בגלל טעות חד פעמית.

ואולי הם צודקים.

בזמן ששורות אלו נכתבות אני עדיין לא יודע מה אומר רוסי או מה אומר מרקז. אני מניח שמרקז קצת בהלם, ורוסי מכבס מילים. אני עדיין לא יודע אם חוסר האהדה הנוכחי שלי לרוסי (ואני אוהד שלו כבר מהמירוץ הראשון שלו אותו ראיתי בשידור חי!) יונצח ויישאר, או שהכעס והיותר מכך; האכזבה שלי ממנו ישככו עם הזמן וזו רק נקודת משבר. רוכב לא בועט ברוכב אחר במירוץ וגורם לו להתרסק. בשום אופן לא. גם אם אתה ולנטינו רוסי, ג'יאקומו אגוסטיני, מייקל דוהאן או וויין רייני. אף אחד מהם – ולכל אלה שהזכרתי היו יריבים מרים ואפילו קבועים ועד שנאה הדדית, לא חלם לבעוט באחד היריבים שלו תוך כדי המירוץ. אני מניח שגם אם היינו שואלים את רוסי לפני המירוץ אם זה אפשרי, הוא היה חושב שזו שאלה טפשית.

אז לסיכום? אין סיכום. יש כאן פרשנות אישית של אוהד מושבע, שלא יודע אם למחול או לא לאליל שלו שעשה מה שמבחינתו לא יעלה על הדעת וכרגע בוער מעצבים. נדבר בעונה הבאה.

 

25 תגובות לנקודת שבירה: רוסי

  1. נכון. אני זוכר את פיירפרנצ׳סקו קילי יורק על קארל פוגרטי בפיטס אחרי מירוצים לא קלים ואת ביאג׳י לפחות בכמה תקריות אבל אחרי המירוץ. אחרי שזה נאמר אני כן מצטער על המהלך של רוסי אבל בפנים שמח שהחלאה קיבל את המגיע לו.

  2. orbach yaron // 25/10/2015 um 17:47 // הגב

    יש אנשים שלא מסוגלים להיות מקום שני,רוסי כנראה אחד מהם שלא בוחל גם בלהרוג מישהו עם צריך להביא את הזהב ,מנייאק אבל אלוף את זה אי אפשר לקחת ממנו

  3. אין ספק שבמירוץ הזה אני שמח שדווקא פדרוסה לקח!
    גם אני מעריץ של רוסי , לשעבר…

  4. לכל יצור אנושי קו אדום ומרקז הילדותי בעל המנטליות החלשה, עבר את הקו האדום של רוסי, תוך שהוא מסייע בצורה מכוערת ואגרסיבית לבין ארצו לורנצו. שילמד מבין ארצו השני פדרוסה התנהגות מהי!

  5. גל גונן // 25/10/2015 um 18:39 // הגב

    אני רוצה להרחיב טיפה לגבי מה שהתכוונתי ב"טעות אחת". הטעות של רוסי מבחינתי הייתה קו מירוצים מלוכלך שאילץ את מרקז לבחור בין לצאת מהמסלול ובין ליפול.
    כמה פעמים שאני לא רואה את זה, ועל אף שאני אוהד מושבע של רוסי מימיו הראשונים במירוצים – אני פשוט לא מצליח לפרש את מה שקרה שם כבעיטה. מרקז הרים את האופנוע, החליט לחדד את הקו שוב ואז נכנס ברוסי (לא הייתה לו ברירה אחרת). הוא פגע ברגל של רוסי ואז רוסי ניסה לנער אותו מעליו. אבל קודם היה מגע של מרקז. לאחר מכן ניסיון ניעור. מבחינתי לגיטימי.
    אם אכן רוסי בעט ביודעין במרקז (ולעולם לא נדע זאת) אז אני מתחבר לחלוטין למה שכתבת. קשה ליישב את האירוע הזה עם דרגות ההערצה והאלילות שבהן שמנו את רוסי. יש פה התנגשות ערכים שאני לא יודע אם ניתן ליישב. אני כרגע בוחר להאמין שלא הייתה שם בעיטה ולכן קשה לי – אבל קצת פחות.
    כל זה מעביר אותי לצד השני של המטבע – מארק מרקז. עד כמה שהוא כשרוני ועילוי – לעולם לא אוכל להעריץ אותו. תמיד היה משהו שמנע ממני להתחבר לרוכב הזה. מהלכים שנויים במחלוקת יש לכל הרוכבים הגדולים וזה אפילו בסדר ומתקבל על הדעת. מה שלא מתקבל על הדעת זה להילחם כאשר אינך בתוך המלחמה. הוא יכול לספר עד מחר על קרב האליפות שלו על המקום השלישי אבל כולנו יודעים שמרקז מכוון רק למקום אחד וזה המקום הראשון. אולי במוחו של הרוכב הזה המציאות של אובדן האליפות לאחר שנתיים התחילה לחלחל. אולי הוא מכין את הקרקע לעוד הרבה אליפויות ורוצה לדאוג שברשימת הגדולים ביותר יהיה מקום פנוי. כולם יודעים מה זכייה באליפות הייתה עושה למעמדו של רוסי. כולם עכשיו גם יודעים שמרקז אדם קטן. יש דברים שלא עושים למועמדים לאליפות. חבל שמרקז הרס לכולנו.

  6. עמיר הזאב שבתאי // 25/10/2015 um 18:58 // הגב

    גל, רוסי בעט ללא ספק. אני מעריך שלא רצה או לא התכוון לגרום למרקז ליפול, אבל זו התוצאה.
    הוא לא היה בכלל אמור לבעוט. ניעור או לא ניעור.

    • מארקז ולורנזו הם הרוכבים הכי שנואים בהיסטוריה של המוטוג׳יפי כרגע, הילד הוא ילד עדיין ,ולורנזו לעולם לא יהיה בוגר ,מה שאנחנו אומרים "גבר" , גם אני לא הצלחתי להתחבר למארקז בתור רוכב ולא בתור אישיות , הוא מתאמץ והתאמץ ועדיין מתאמץ להיות רוכב גדול , כמו רוסי , כזה שניצח מירוצים גדולים וחשובים , וביצע עקיפות מדהימות , בלגונה סקה , העקיפה המבויימת שלו על רוסי , והמהלך בחרז על לורנזו זה היה כבר ברור , הילד מושפע בצורה חולה , וזה היה לו קשה העונה לקבל אש מרוסי , וגם מהאוהדים והתקשורת , אחרי אסן , הוא עמד לנצח את מירוץ חייו ,ומאז הוא לא ממש הצליח להתאזן , ורק התרסק , זה נכנס לו חזק באגו , עדיין ילד כמובן , לא יודע איך לעכל את כל ההיי של השנתיים האחרונות ואת הדאון הפתאומי הזה , אני באמת מאוכזב מולנטינו רוסי,הוא לא היה צריך להגיע לזה, והוא בטח לא ציפה להגיע לרמה כזאת , בגילו , אחרי עונה נפלאה וניצחונות מדהימים, אבל באמת , קצת כבוד לדוקטור יא ילד , הוא אגדה בן 36 , ואתה ילד מעתיקן ואגרסיבי שמשחק מלוכלך , אני לא יודע איפה זה עומד עם רוסי , בשבילי אי אפשר לקחת ממנו את הזוהר והתהילה של עשרים שנה , את מי נעריץ ? את לורנזו ? באמת。。。

  7. ועוד משהו- תחושת בטן אומרת לי שמארקז נתן לחורחה לעקוף די בקלות כדי להישאר לעכב את רוסי.

  8. צלי לבנן // 25/10/2015 um 19:39 // הגב

    מרגישה אותו דבר..
    אבל לא נוטש את האליל שלי, מה גם שאם קוראים את התגובות אחרי המרוץ מבינים שבטח לא רצה להפיל אותו , ופה

  9. תסתכלו טוב
    מרקז נגע ברוסי ורוסי הרחיק אותו עם הברך ,,,לא היית בעיטה,

  10. אז היית מעדיף שמארקז ירכב כל כך אגרסיבי, יכנס לכל חור אפשרי, ובסוף יגרום לרוסי להחליק, זה היה יותר בסדר?
    בסופו של יום, מארקז הזמין את זה. הטענה שהוא איטי בגלל הצמיגים היא בדיחה, בייחוד כשאתה רואה באילו זוויות ובאיזה לחץ הוא נכנס מתחת לרוסי, מסביב לרוסי, על רוסי, פעם אחר פעם. אם הצמיג שלא לא היה חם ומוכן, הוא היה מתרסק הרבה לפני.
    רוסי בסה"כ ניסה להתמודד עם מארקז שעשה עליו את הפניה. הוא האט בשביל לנסות לסמן למארקז להרגע. יכול להיות שמארקז לא נרגע. שהוא התכוון ללכת עם זה עד הסוף. לא יפתיע אותי אם נגלה שמרקז עשה זאת בכוונת תכילה בשביל לעזור ללורנזו. בייחוד שבחודשים האחרונים נראה שהחברות בין רוסי למרקז עלתה על שרטון.
    מפתיע אותי גם שאופי העקיפות, והסיכון המוגזם של מרקז לא הופיל שום נקודות עונשין עליו. אלו לא היו עקיפות אפילו סטנדרטיות בין שני מתמודדים על התואר. אלו היו עקיפות התאבדות.

  11. גידי פרדר // 25/10/2015 um 20:41 // הגב

    עמיר, נראה שאתה מפליג בניתוחים שאין לך באמת הכלים לבצע. גם אני מעריץ גדול של רוסי אבל אך פעם לא ייחסתי לו תכונות של אל, אלא רק אדם בשר ודם כמוני וכמוך, עם כישרון רכיבה שהייתי מוכן לרצוח ולאנוס בעבורו.
    אז מרקז נטפל אליו, ניגח אותו, והוא הגיב. מכאן ועד לניתוחים שלך המרחק בעיני לפחות גדול מאוד. שחרר אחי, תחזור לאהוב את רוסי כמו שהוא, להעריץ אלילים זה משעמם…

    • עמיר הזאב שבתאי // 25/10/2015 um 23:35 // הגב

      איזה כלים ואיזה ניתוחים גידי?
      איזה כלים צריך כאן מעבר לעיניים ומסך, ואיזה ניתוחים אתה רואה כאן שהם מעבר לתחושות ומחשבות שמרכיבות טור אישי?

  12. ראיתי שוב את המירוץ. מארקז בכוח הרס לרוסי את המירוץ. עם האטות בשיא האייפקס כל פעם שהוביל ורוסי היה צמוד.
    מארקז ילד זין אבל עדיין לזרוק אותו מהמסלול זה בעייתי. רוסי היה צריך להיענש. מארקז היה צריך להיענש גם על חוסר ספןרטיביות. פעם ראשונה מעידן ה500 שעזבתי מירוץ חי באמצע, נהרס הטעם. בושה לסדרה שלר העמידו גם את מארקז במקום. עקיפות התאבדות על רוסי או לורנזו בשלב זה של העונה זה מלוכלך. התגובות ברשת מרמזות על נטישה של אוהדים.

  13. רוסי הזהיר כבר במסיבת העיתונאים שקדמה למרוץ מכך שמרקז מסייע ללורנזו.
    החוצפן הקטן המשיך עם זה, ואת מה שלא עשו מנהלי המרוץ עשה רוסי.
    לא הגיוני שרוכב קטנוני (ומהיר ומוכשר ככל שיהיה) ייחבל ברכיבה של רוכב אחר במקום לרכב את המרוץ שלו.
    נראה שיותר חשוב למרק לדפוק את רוסי ולעזור ללורנזו מאשר לרכב בצורה ספורטיבית. הגיע לו.

  14. אני חייב להגן פה ל רוכב דגול!
    בחיי זכיתי לראות בפורטוגל בלייב איך פורץ לו נסיך צעיר וחסר פחד ועושה במקס ביאג'י הענק שפטים, דולק אחריו רוב המירוץ ובאחד הסיבובים האחרונים מוצא את הרגע, ובקלאס המעט חוצפני שלו ממוסס לביאג'י את הקריירה המעט מפוספסת – באותה עונה הוא לקח את האליפות הראשונה שלו. באותו רגע ראיתי והבנתי שלבחור יש יכולת, רצון והרבה כבוד למקצוע ולאבני הדרך שבו(ביאג'י). ראיתי עוד המון מרוצים ואליפויות שלו מאז ומעולם לא ראיתי אותו עוקף ומסכן רוכב אחר בעקיפתו. גם אם אני טועה, מרקז דחף לנפילתו. אם הוא היה רוסי הוא היה עוקף ללא סיכון הנעקף או התגרות בו. אז בבקשה אנשים תמשיכו לתת כבוד להיסטוריה על 2 שעוד נותנת בראש!!

  15. גידי אני כלכך מתחבר למה שכתבת – חש בדיוק אותו הדבר.
    לי נראה שהספרדים (יווצא מן הכלל פדרוסה) משחקים פה משחק מלוכלך. התגובות של לורנזו במסיבת העיתונאים רק מחזקות את דעתי.

  16. בסרטון הזה https://www.youtube.com/watch?v=4rXZMHQ1hEs רואים בבירור שמרקז פוגע ברוסי כנראה כדי להפיל אותו. כמו שזה נראה לא היתה לרוסי שום ברירה אחרת. חבל שזה מגיע לידי כך. אבל מהסתכלות על הסרטון הזה אני לוקח בחזרה כל טענה שהיתה לי אל רוסי על התנהגות לא ספורטיבית. הוא עשה את המינימום ההכרחי כדי לא לתת לחרא הקטן להעיף אותו מהמסלול.

  17. שפמנון, אתה מגיב מהבטן למה שראית, שזה בסדר כי זה מי שאתה.
    קרא טוב טוב כתבות, בדוק זמני הקפה, קצת דיעות וניתוחים, ותראה שהרוסי לא נורא כ"כ.
    מארקז יכול היה ליישר את האופנוע, לבלום טיפה ולתת לרוסי להמשיך, ואז שוב להכנס תחתיו.
    הוא בחר להמשיך ברכיבה האגרסיבית שאפיינה את כל ההקפה שקדמה לתקרית, ולנסות להמשיך את הפניה דרך האופנוע של רוסי.
    הוא פשוט ראה אדום בעיניים.
    כשאתה מנסה להטות את האופנוע שלך דרך אופנוע אחר, או אתה, או הוא או שניכם תיפלו.
    המהלך היה של מארקז, והתגובה של רוסי היא תגובה שמנעה ממנו להתרסק יחד עם הילד.
    כשראיתי את המירוץ התחלחלתי כאוהד רוסי כי הייתי בטוח שהוא בעט במארקז.
    בפרספקטיבה והרבה הילוכים חוזרים, ברור לי שרוסי רק בלם ודפק למארקז קו רחב כדי לומר לו (בצורה של ערס איטלקי, אין ספק) שיפסיק לשחק בו כדי ששניהם יוכלו להתקדם ללורנצו (2 פניות קודם לכן רוסי סימן לו עם היד בוא נתקדם, יעני תפסיק עם המשחקים ובוא נעוף קדימה).

  18. בסרטון של סינבד רואים שהברך של רוסי מוטחת כנגד האופנוע שלו ע"י האופנוע של מארקז, ורק אח"כ הוא מעיף אותה החוצה.
    קודם מארקז נכנס בו, ואז הוא נכנס בחזרה/מרחיק אותו/בועט בו.
    זה על מארקז.

  19. סינבד:
    אני מסכים איתך שמרקז הביא את זה על עצמו, אבל אתה טועה בכך שהוא ניסה להפיל את רוסי.
    תסתכל בסרטון הבא שמראה את המתרחש מלמעלה מהאוויר, בזמן 10:10 – https://www.youtube.com/watch?v=llXMAdrJJQg . מרקז פנה על רוסי כי פשוט נגמר לו המסלול ביחס למהירות שבה הוא היה. אם הוא לא היה פונה או לחילופין היה בולם, הוא היה יורד מהמסלול. רוסי לעומת זאת לא התחיל לפנות ובמקום זאת המשיך לנסוע ישר ולהאט באופן שחסם את מרקז, ולכן נוצר המגע, ורק בגלל זה לדעתי העונש מוצדק. רוסי גם מודה בכך בעצמו כאן https://www.motogp.com/en/news/2015/10/25/sepangclash-rossi-reacts/188439 כשהוא אומר "I just want to make him lose time and go out of the line and slow down". אבל מרקז ממש לא חף מפשע – בסרטון אפשר לראות את העקיפות המשוגעות שהוא עשה על רוסי במשך מספר הקפות לפני התקרית, כשהוא בכלל לא מתחרה על התואר, ועוד אחרי שהוא הכריז שהוא לא לוקח צד וחלק בקרב הזה שבין רוסי ללורנזו, ואחרי שרוסי נתן לו כמה וכמה מבטי "WTF?!" ונפנופי ידיים לפני זה.
    מבחינת הרגל – בכל הסרטונים רואים בבירור שקודם מרקז פנה על רוסי ונגע בו, ורק אחרי זה רוסי הוציא את הרגל. מרקז טוען שהרגל פגעה בכידון שלו והפילה אותו, ויכול להיות שהוא צודק, אבל לדעתי זה בכלל לא משנה, כי הסיבה להוצאת הרגל היתה לדעתי מוצדקת – או שהיא היתה אינסטיקט ("אההה! נוגע בי משהו!") או שהיא נועדה למנוע מגע חמור יותר בין שני האופנועים, שזה משהו שרוכבים עושים לא מעט (ואפילו בתקרית המפורסמת בין ביאג'י לרוסי, שם זה היה עם המרפק, ובה ביאג'י לא נענש https://www.youtube.com/watch?v=c4Tdp2x-YHg).
    אז לסיכום מרקז התנהג כמו ילד מפגר ורוסי התעצבן וחשב שמותר לו להאט מישהו אחר בכוונה וכך שניהם הרסו את העונה הזו שהיתה מעולה עד עכשיו. וממש לא צריך להתחיל עכשיו לשנוא את רוסי.

  20. rolling thunder // 26/10/2015 um 12:55 // הגב

    רק עיוור פיזי או עיוור משינאה\קנאה , לא רואה את האמת כמו שהיא , רוסי לא בועט במרקז , רוסי חוסם את מרקז כדי להעביר מסר שלא נקלט כמה פעמים קודם לכן , בתגובה מרקז הנחסם ממש נכנס ברוסי בהטרסה עוף לי מהדרך , רק לא שם לב שהוא עושה זאת עם ידית הבלם על רוסי , רוסי באינסטינקט שכל רוכב היה מבצע מרים את הברך להדוף את מרקז המתלהם ופותח גז חזרה למלט את עצמו מהקמיקאזה הזה , אגב גם העונש משקף זאת מארק וובר נוזף במארקז על רכיבה חוקית אבל לא ספורטיבית , ורוסי נענש על החסימה בלבד ולא על בעיטה , בעיטה היתה גוררת פסילה אוטומטית ולכן כל הויכוח בכלל עקר , לא היתה בעיטה צאו מהסרט , מה שהיה זה עוול שנעשה לרוסי , לעומת זאת מרקז מקבל פרס על רכיבה לא ספורטיבית , על לורנזו בכלל אין לי מילים , כספורטאי הוא בכלל היה צריך להלחם שרוסי יהיה שם בתנאים שווים כדי שיוכל לנצח אותו פייר אנד סקוור , תחת זאת הוא שואף לקבל את האליפות במתנה מבית המשפט , איזה עולב .

  21. עמיר הזאב שבתאי // 26/10/2015 um 15:40 // הגב

    דינגו, חותם על כל מילה שלך, למעט המסקנה.
    מרקז יצא ילד חרא. רכיבה מסוכנת בעליל, התגרות ברוסי באימוני סוף נשבוע, וכמעט שהעיף אותו מהמסלול כמה פעמים.
    אני מניח שרוסי לא התכוון להפיל אותו אלא רק להרחיק אותו או לסמן לו בערסיות איטלקית בבעיטת עצבים שיעוף לו מהעיניים, אבל מרקז נפל ורוסי יצא לא טוב.
    מצד שני, זה רק מראה שרוסי אנושי.

  22. לחלוטין לא בעט !
    הסרטון מהמסוק בדיוק מראה שמרקז נפל לפני

  23. לא היתה בעיטה. היתה תנועת רפלקס שנגרמה מהתנגשות של מרקז ברוסי. תוצאה של מהלכי חבלה מכוונים של מרקז בקו הרכיבה של רוסי. מרקז פשוט ניסה להפיל את רוסי והדגים התנהגות לא ג׳נטלמנית ומחוצפת בצורה הכי מכוערת שאפשר ובצדק מצא את עצמו בחוץ.
    לורנזו, אפילו אם יזכה באליפות, לא יחשב ככזה בגלל החשד המוצדק לקומבינה עם מרקז וכל ההתבטאויות המתנשאות שלו לפני ואחרי. הוא שיתף פעולה עם רוכב מקבוצה אחרת נגד רוכב מהקבוצה שלו ובכך זרק את עצמו הלכה למעשה מיאמהה. הוא לא יהיה שם בשנה הבאה. עם או בלי אליפות רוסי ימשיך להתחרות ולנצח בימי ראשון על אפם וחמתם של זאטוטים כמרקז ולורנזו שאף פעם לא יגיעו לקרסוליו, לא בסגנון המירוץ, לא בסטייל ולא בפאסון ובטח שלו במספר האליפויות והניצחונות. רוסי זה הנשמה של הג׳י פי. הוא זה שהציל את הענף הזה ומחזיק אותו כל כך פופולרי יותר מכל רוכב אי פעם. בסופו של דבר, גם אם זה יקח עוד שנתיים שלוש, הוא ישבור את שיא הניצחונות של אוגוסטיני ויסתום את הפה לכולם אחת ולתמיד.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם