חכמת הפורומים: אמצע הלילה, רמזור אדום לא מתחלף – מה עושים?

דיון גולשים שהועתק מדף הפייסבוק של מועדון האופנועים

חברים, אתם לבד בלילה עומדים כבר 5 דקות ברמזור אדום, מסתכלים אחורה אין רכב באופק, הצומת ריקה – מה עושים?

זו השאלה ששאל גולש מודאג והחברים עונים לו. כל שורה היא תגובה של גולש אחר.

וראשונות – התגובות מהמותן:

– יורים ברמזור
– עולים על האי תנועה וחוצים
– מהבהבים לו עם האורות עד שהוא מזהה אותך
– מזמין מונית שתעלה על החיישן
– מזמין גרר לצד השני של הכביש
– איי לבד בלילה… רק מהפחד נוסע באדום
– מקפל את המספר ונוסע
– כבר בדקה השניה לא הייתי שם
– כנראה שאני היחידה שממשיכה לצומת הבאה ועושה פרסה
– ומה אם בצומת הבאה גם יש רמזור?…

סיפורים מהעיר הגדולה:

קרה לי שאחרי חמש דקות שאני ועוד אופנוע עומדים ומחכים נסעתי ואחרי זה התברר לי שהאפנוע לידי היה שוטר סמוי…

דיון על חוק וסדר:

– בוא אני אאתגר בשאלה נוספת: שבת בבוקר, מחסום הרכבת ירד.. ממרכז הבקרה לרכבת אומרים שזו תקלה. דקות ארוכוות עוברות והמחסום סגור. מה עושים?
– עובר באדום, מה השאלה בכלל…
– עובר באדום? – ואז רוכב אופניים מהצד השני גם עובר ובום טראח? – סיטואציה מחורבנת
– עובר באדום? ומה עם מצלמות?
– מצלמות זה רק על הקדימה
– כל מצלמות הרמזור זה על האחורה
– אם החלטת לעבור באדום לעבור באדום, רד מהאופנוע דומם מנוע ותוביל אותו
– לא חוקי והרבה יותר מסוכן מאשר לחצות באדום ברכיבה זהירה
– עובר דרך המעברי חציה בירוק
– רק לידיעה – זה לא חוקי
– אז מה עדיף – להשאר ברמזור כל הלילה?
– יורד מהאופנוע…מדרדר אותו במעבר חציה כמו דביל אחושרמוטה, זה תופס מבחינת המשטרה
– מבחינת המשטרה עברת באדום
– שוטר אישר לי שזה תקין ומותר
– אם רמזור לא עובד כל מה שצריך לעשות זה לפעול לפי הוראות התמרורים
– השאלה אם רמזור שלא קולט את האופנוע נחשב לרמזור שלא עובד?בפעם המליון חמש מאות ושתיים כל פתרון של מעבר במעבר חציה עם אופנוע ברכיבה/ברגל/במנוע כבוי – לא חוקי.
– אם הרמזור לא מתחלף בזמן לירוק – הוא תקול. אם הוא תקול יש מדרג תמרורים
– לא עומד במבחן משפטי!

דיון באחריות הרשויות:

– צריך לחשוב על לדבר עם מישהו ממשרד התחבורה שיפתור את הסוגיה הזו. אנחנו סתם מסכנים את הרישיון שלנו על כלום
– לא יעזור אין עם מי לדבר
–  יש מוקד פניות נהגים
–  מזל שיש מוקד כזה מעניין מה הם עושים שם…
– חייגו כוכבית 2120 זה עובד! גם לכיול וגם למיידי
– ביקום מקביל פתרו את הבעיה. במדינת ישראל, משרד התחבורה, רשויות מקומיות וחברות שאחראיות על כבישים מטות אוזן ומקשיב ותתפלא – מטפלות. ואם יש עדיין איזה חור במדינת תל אביב שעדיין לא סודר, יתכבד הנהג וימצא פתרון מקומי
– וואללה, להגיד לי שזו בעיה שלי ולא של המדינה ואני צריך למצוא פיתרון לתשתיות לא תקינות בכבישים בעצמי זה פשוט מטומטם
– לא חביבי זה ממש לא בעיה שלך. זו בעיה של כולנו. כוווולנו נתקלים בזה וכל אחד מאיתנו מוצא את הדרך. להמשיך לחפור בדף המועדון לא עושה כלום. האם אתה, עשית, פנית, כתבת, שוחחת והתעקשת בעניין מול הרשות בה נתקלת באירוע? – אני מתגורר באזור רמת גן וגבעתיים וכל פעם שאני נתקל בתקלה מרים טלפון למוקד ובמרבית המקרים מטפלים! גם באירועים בהם אני נתקל מחוץ לשמורה שלי אני טורח לבדוק מי נגד מי ומדווח. מעדכן. את המעט אני עושה.
– לא יודע באיזו עיר אתה חי אבל בתל אביב לא מכיר כמעט רמזור משקל/מגנטיות שבאמת מתחלף לדו גלגלי. אמרו לי תתקשר לערייה, הם יטפלו בזה. עשיתי את זה. הנציגות הראשונות לא הבינו בכלל על מה אני מדבר וכשהגעתי למישהו בכיר הוא נפנף אותי בתשובה שאין מה לעשות. אז אל תנסה לגרום לזה להשמע כאילו מדובר במפגע נקודתי, זה ככה בכל הארץ ולאף אחד לא אכפת
– אתה טועה ומטעה. למוקדים העירוניים אין מושג על מה מדובר והם לא עושים כלום בשביל לתקן את הרמזורים. אני אתחיל להקליט את השיחות שלי איתם ואעלה אותם לקבוצה. וזו גם התשובה לשאלה שלכם, למה השאלה הזו עולה שוב ושוב ושוב בקבוצה: כי העירייה היא לא באמת פיתרון ואם הייתם מנסים להתקשר בעצמכם ולבדוק אולי הייתם מבינים את זה.
– להתייחס לתמרורים כאילו הרמזור מקולקל – לא תקף  מה כן? אם זה בתוך העיר תתקשרו 106 למוקד העירוני. אם זה בבינעירוני – כוכבית 2120, מטפלים במיידי. אחר כך גם כדאי להתקשר ולבקש כיול לרכב דל מתכת. הם עושים את זה. אם אי אפשר להתקשר כבר קרה שהפעלתי רכב חולף ( מרמזור אחר) שיתקשר בשבילי. ואם בוחרים לעבור באדום – אז בסופר זהירות.
– הפגנה! על דבר כזה עושים הפגנה! אנחנו יכולים לשנות ולהשפיע הכי מהר. באיילון פעם אחת כל האופנועים ואז המדינה תבין שאנחנו לא שונים מכלי רכב ומשלמים טסט וביטוח כמו כולם.

דיון טכנולוגי:

– יש רמזורים שפשוט צריך לעמוד ממש במיקום מדויק על הפסים באספלט. עוצרים עם האופנוע על חריצי הפסים שעל הכביש. שם נמצא הפס המגנטי שמפעיל את הרמזור
– קטנועים לא מפעילים את החישנים מפני שמסת הברזל שבהם קטנה. אופנוע מפעיל את הרמזור.
– זה לא עוזר. אני והאופנוע שוקלים 300 קילו
– הרכבתי מגנט חזק מתחת לאופנוע ומאז לא זוכר שרמזור לא פתח לי
– אפשר להרכיב שמנה עם הרבה תכשיטי מתכת…
– מוריד רגלית על הפס ומקווה שהגלאי יעבוד
– אתה טוען שהורדת רגלית משפרת את הגילוי?
– כן, מדובר בחיישנים אלקטרו מגנטיים, המסה של הברזל באופנוע לא מספיקה ולכן הפתרון הוא – להוריד את רגלית הצד. עובד בכל פעם.
– נכון לגבי הרגלית! חיישני הרמזורים עובדים חשמלית ולא לפי משקל ולכן יש להוריד רגלית ליד החתך באספלט ליד קו העצירה….הרמזור יתחלף. מניסיון. מומלץ אף להצמיד מגנט רציני בתחתית האופנוע, אומרים שזה משפיע.
– זה לא לפי משקל אחי זה לפי שדה מגנטי. באופנוע אין הרבה ברזל בשונה מרכב לכן זה לא תמיד קולט אותנו. מה שהבחור פה אומר אם הבנתי זה שהוא מוריד רגלית על הפס כדי לשפר את הקליטה של השדה המגנטי. זו נשמעת תאוריה מעניינת.
– התאוריה נכונה. הבעיה שזה לא תמיד עוזר אני אומר שהמגע תורם לסגירת המעגל המגנטי בצורה טובה יותר! תבדקו ואם כן תזכרו זה פטנט רשום…

והתשובה האמיתית – האם מה שמפעיל את הרמזור הוא משקל או סגירת מעגל חשמלי – בלדד השוחי מ"כלכליסט" עונה.

4 תגובות לחכמת הפורומים: אמצע הלילה, רמזור אדום לא מתחלף – מה עושים?

  1. לא הבנתי כלום.
    מישהו עם פיצול אישיות כתב את זה ?

    • המערכת // 26/08/2018 um 11:01 // הגב

      זה דיון שנערך בין גולשים.
      כל שורה שמתחילה במקף מייצגת דעה או אמירה של מישהו אחר.

  2. מה עם כיבוי מנוע והתנעה מחדש?
    הסטרטר יוצר שדה מגנטי חזק (אמנם באופן רגעי).

  3. לא קריא לחלוטין.
    נראה כמו תמלול אוסף של הודעות SMS ממכשיר של מישהו

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם