איש איחוד ההצלה – יעקוב קורנפיל (V)

יעקב קורנפיל כנראה לא יזכה לזכרון עולם כאחד הרוכבים הגדולים של תחרויות המוטוג'יפי, ואני אומר את זה בלשון המעטה מודגשת. הצ'כי בן ה-25 יושב על אופנועי מרוץ כבר 17 שנה (הוא התחיל את הקריירה הספורטיבית שלו בגיל 8) ועד כה הותיר רישום קלוש והערות שוליים חיוורות בשולי דפי ספר ההיסטוריה. הוא בגיל של מרק מארקז ובניגוד אליו לא נחלץ מעולם מתחומי קטגוריית מוטו3 אליה הגיע בהיותו בן 16 (שנת 2009). בדרך הוא עבר בנקודות הציון הבאות: זכיה באליפות צ'כיה לקטגוריית 65 סמ"ק ואחרי כן 125 סמ"ק, וזכיה באליפות אירופה למיניבייקס. כל אלו בטרם הוזמן ב-2008 להשתתף בסדרת ה"רד בול רוקי'ס", מסגרת של 10 מירוצים על אופנועי ק.ט.מ בנפח 250 סמ"ק למי שלא התחרה בקטגוריות הגרנד פרי האירופיות. בשנתו הראשונה במסגרת זו הוא סיים תשיעי, ובשנה השניה עשה חיל קצת יותר כשסיים בכל מרוץ בתוך השמיניה הראשונה. לאחר מכן עבר לשלב הבא – קטגוריית מוטו3.

ובקטגוריה זו הוא מתחרה כבר 9 שנים (מס. מתחרה 84) וככל שהמבט מרחיק לאופק האופטימיות – לא נראה שיש לו סיכוי להחלץ משם ולעלות לקטגוריה הבאה, כי סיום כל עונה מצא אותו ממוקם באחד המקומות שבין 12 ל-22, וחולף-עובר בקבוצות רבות כמו לונסין, אפריליה, אף.טי.אר הונדה, ק.ט.מ, הונדה ופיג'ו. ב-9 שנותיו בקטגוריה זו מעולם לא זכה באליפות, מעולם לא הצליח להגיע למעמד זינוק מעמדת הפול-פוזישן, וסך כל הפעמים שרגליו זכו לדרוך על במת הפודיום מסתכם בשלוש.

אם כן לפנינו רוכב אפור, ניצב שוליים במחזה המפואר של הגרנד-פרי האופנועני, חייל אלמוני ניצחי בשורות הבטליון של דורנה. לא הוד לרכיבתו, לא הדר להישגיו, לא תואר בציקלונו, ומן המתבקש היה שאם תצליפו את שמו – JAKUB KORNFEIL – במקשי ארכיונו של דוד גוגל, תעלו חרס בידכם. אך ראו גם ראו את קסמי שרביטו של הגורל אשר בחר בו כמייצג רגעי האתנחתא הקומית שהוא מייצר בכל הצגה, ופעמיים בתוך 6 השנים האחרונות העלה אותו לקדמת הבמה ככוכב מחזה האבסורד כשהנער מצליח להחלץ ממצבים הנחשבים אבודים, ומגלה דבקות – תרתי משמע – באופנוע. האחרון שבהם היה בסופ"ש האחרון במסלול לה-מאן בצרפת וקודמו לפני 6 שנים בחרז שבספרד.

וכבר לא משנה אלו הישגים הוא יצבור ולאלו פודיומים יזכה. הסרטונים ביוטיוב המתעדים את כישרונו לשמור את האופנוע בחיים יצברו במהלך השנים הבאות מיליוני צפיות ושמו, כך יש להניח, כבר לא ישכח מן הלב.

מוטו 3, לה מאן 2018:

 

מוטו 3, חרז 2012:

 

 

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם