דג לשבת: רטרו-פיוצ'ר

"לא לא, אל תטעו, זה לא תרגיל בעצוב גרידא" – אומר דריל וילנייבה מייסד ומעצב ראשי של סדנת בנדיט 9 – " היום הנטיה היא ללכת על רטרו, אבל בא לנו להזריק קצת התרגשות לעורקים המסויידים של תעשיית העיצוב של עולם הרכב".

אז בהתחשב בצו הרטרו ובה בעת במחווה לסרטי המדע הבדיוני, הם באמת יצרו משהו שובה עין ואפילו קצת מרגש, כי התוצאה הזו גם נוסעת. מנוע 125 סמ"ק 4 פעימות קטן שנטוע, מוסתר ונחבא בתוך גליל הטורבינה מזיז את האופנוע הזה למחוזות ה-110 קמ"ש, בערך. המנוע הזה, שכבר שימש את אנשי הבנדיט 9 כבר לא פעם בעבר, הוא הדבר הכי שכיח בסגמנט האופנועים העממיים באסיה והוא ההונדה C-110, מנוע בן 60 שנה שנמכר כבר במיליונים ביבשת זו. "מה רע?" – אומר וילייבה – "נחמד לקחת משהו הכי פשוט ותועלתני ולהפוך אותו ליופי נשגב". המנוע קירור אויר ומתחבר אליו גיר 4 הילוכים. היצירה נקראת בפשטות L-CONCEPT.

"לא פשוט הקטע הזה של עיצוב מתכת למשהו פונקציונאלי שבעצם בסוף משדר הרגשה של פסל. המון ניסוי וטעיה והרבה כישלונות יש בדרך" – מתוודה דריל וילנייבה – "היינו צריכים לחשוב אלף פעם איך למקם מיכלולים הכרחיים כמו רגליות, רגלית צד, וקרבורטור כדי שהתוצאה תהיה אלגנטית. לעצב מתכת זה לא קל כמו אוריגמי…"

סדנת בנדיט 9 היא וייטנאמית והיא משחקת כבר כ-4 שנים במגרש הפנטסיה של עיצוב עתידי. יש לה 5 דגמים שהיא מוכנה לבנות עבורך ולשנע אותם עד הבית: "צד אפל", "חווה", "מסע", "עדן", ו-L-CONCEPT. הם מתחייבים להשלים את הבניה בתוך 8-6 שבועות, בדרך כלל, מרגע ההזמנה. עלות גיבור הכתבה: 11 אלף דולר.

אתר הסדנה.

2 תגובות לדג לשבת: רטרו-פיוצ'ר

  1. קווים חלקים וחמקמקים,חשיבה מחוץ לקופסא.
    מדליק.

  2. https://youtu.be/CXnSQfcYe6c

    לא שאני מבין גדול אבל למה לעצור ב C110 ? הרי הכל התחיל במפץ הגדול של הקאב.
    מי שיחפש בטיוב c110 יגיע ל WAVE, שזה אינובה. שזה הקאב.
    אותו מקרר בגישה כל כך שונה – פעם למקררים היה רדיאטור מאחורה, היום הדפנות שלהם פשוט רותחות.
    מעניין איך קירור האוויר בגישה הזו (של שטריימל מכרומל בשיא הקיץ)

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם




eleven + 8 =