MotoGP: לא פשוט לחזור לעבודה

במשך חודשיים תמימים הרוכבים הטובים בעולם לא עלו על המסלול בגלל עוצר האימונים, אז איך חוזרים לעבודה?

המבחן הראשון של העונה נקבע ליותר מ-60 ימים מאז שהמבחנים הפרטיים האחרונים של עונת 2016 נערכו, ימים בהם עשו הרוכבים הכל בכדי להישאר בכושר ולהגיע מוכנים לעונת המוטו ג'יפי של 2017. חלקם רכבו בשטח, אנדורו, פלאט טראק, מוטוקרוס (ולנטינו, מארקז, רבאט, וויניאליס, פול אספרגארו) חלקם רכבו אלפי קילומטרים על אופניים (קראצ'לו, מילר), חלקם עשו קרוס קאנטרי (אלקס אספרגארו), פילאטיס (לורנסו), יוגה ושעות של חדר כושר.

לקראת המבחן הראשון של העונה ההכנה עוד יותר מסובכת. המסלול הוא ספאנג עם לחות וחום שהרוכבים לא רגילים אליהם בעיקר עם הקור השורר באירופה בחודשי החורף. הם הולכים לסאונה, מעלים את הטמפרטורות בחדרי הכושר כשדנילו פטרוצ'י אפילו מתאמן באופני כושר בתוך חמאם תורכי.

מי שעומד לצידם של הרוכבים במבחנים בדיוק כמו במהלך העונה הם הרופאים והפיזיוטראפיסטים של ה'קליניקה מובילה'. הצוות מקים חדר טיפולים במסלול ועוזר לרוכבים להתמודד עם מזג האוויר הטרופי ועם החזרה לרכיבה על אופנועי המוטו ג'יפי אחרי ההפסקה הארוכה, כי עם כל הכבוד לכל האימונים, שום דבר לא משתווה להקפות מסביב למסלול על אופנועי האליפות.

אחרי שנגמר המבחן הראשון ורגע לפני המבחן השני שייערך באקלים חברותי הרבה יותר בפיליפ איילנד, ד"ר מיקלה זאסה מספר שהחזרה לעבודה, היא די שגרתית.

"באופן עקרוני אנחנו עושים בטסט הראשון בספאנג בדיוק את אותה העבודה שאנחנו עושים כמו בסוף שבוע רגיל של מרוצים, רק שבמבחן אנו מגיעים בצוות מצומצם מאחר ומספר המטופלים קטן יותר". זאסה שהגיע לספאנג מלווה בצוות של ארבעה פיזיוטראפיסטים מוסיף: "מבינת הפיזיו אנחנו עובדים יותר על העומס על השריר, כי גם אם הרוכבים התאמנו במהלך החופשה, הדרישה מהגוף בעת רכיבה על אופנוע מוטו ג'יפי היא עצומה לעומת כל אימון שהם עשו. אנחנו גם מתמקדים בשיקום של הטיפולים הרפואיים שהרוכבים עברו מאז תום העונה הקודמת, למשל ג'ק מילר שהוציא מספר פלטות מהרגל ועדיין עובד על חזרה לפעילות מלאה של הרגל".

אחת הבעיות הרפואיות המאתגרות של הרכיבה בחום יכולה להישמע כמו מטרד יותר מבעיה רפואית, אך עניין היבלות יכול להקשות מאוד על קיומו של המבחן במלואו. הלחות הגבוהה, הכפפות החדשות ומספר ההקפות הרב גורם לידיים מלאות יבלות כואבות ומטרידות. "אחד מהתחומים שאנחנו מטפלים בהם בספאנג היא ההגנה על הידיים בכדי להימנע מיבלות (חבישת הידיים) או להקל על כאבים מיבלות שנוצרו (אילחוש, הקפאה וחבישה) זו תופעה שכיחה ומאד כואבת כשחוזרים לרכוב".

כשנשאל האם הוא ממליץ לרוכבים כיצד להתכונן לפני שמתייצבים במלזיה, מספר הד"ר שאת ההנחיות הוא נתן כבר בסוף העונה הקודמת. "אני לא ממליץ על דבר מיוחד מלבד לנוח כשהעונה נגמרת. הגוף זקוק לפסק זמן ואז לחזור לאימונים באופן הדרגתי בכדי להגיע לאימונים בכושר הנדרש".

בגלל שהמבחן מתקיים בחום המתיש של מלזיה, ד"ר זאסה כן מבקש מהרוכבים להקפיד על שתייה. "מבחינת נוזלים אנחנו מבקשים מהרוכבים לשתות בין 2.5 ל-3 ליטרים מים ביום לפחות בתוספת של מלחים מינרליים. הכמות נקבעת בהתאם למשקל ולגובה השונים של הרוכבים. רוכב ממוצע מאבד ביום כ-3 קילו נוזלים ואנחנו חייבים להקפיד שהם לא יתייבשו".

הרוכבים והקבוצות נחים שבועיים עד החזרה לפעילות, הפעם בשמש הנעימה של אוסטרליה (התחזית למעונן חלקית עם ממוצע של 25 מעלות). הצוות של הקליניקה מובילה יגיע גם לשם, לעמוד לצידם כל בוקר צהריים וערב, ולהקל על הרוכבים עם טיפולי פיזיו ושיקום על פי בקשותיהם.

השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם